Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Mērvienības | Garuma, masas, tilpuma mērrvienības, to pārveidošana mazākās/lielākās mērvienībās. |
2. | Trīsciparu skaitļi | Trīsciparu skaitļa sastāvs. Zina, kā noteikt vienību šķirā. |
3. | Skaitļu ass un skaitļu salīdzināšana | Zina, kā veido skaitļu taisni, izvēlas skaitli, ar kuru sākt atlikt, un vienību/soli, lai atliktu dotos skaitļus (līdz 1000). |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaitļa noteikšana pēc grafiskā attēla | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka trīsciparu skaitli, zinot, cik vienību katrā šķirā. |
2. | Skaitļa sastāvs. Lasi un nosaki skaitli! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veido skaitli, zinot, cik vienību katrā šķirā. |
3. | Skaitļu sastāva pazīšana līdz 999 | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka trīsciparu skaitļa sastāvu līdz 999. |
4. | Skaitļa sastāvs līdz 1000. Skaitļa "kaimiņi" | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka trīsciparu skaitļa sastāvu līdz 1000 |
5. | Skaitļu virkne līdz 1000 ar nosacījumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Veido skaitļu virkni, izvēlas skaitli un vienību/soli, lai atliktu dotos skaitļus (līdz 1000). |
6. | Skaitļu ass, vienības jeb soļa noteikšana (līdz 1000) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka vienību/soli, lai noteiktu doto skaitli uz skaitļu ass. |
7. | Sākuma skaitļa noteikšana skaitļu asī (līdz 1000) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka skaitli, ar kuru sākta skaitļu taisne. |
8. | Skaitļu ass pareizs attēlojums (līdz 1000) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vēro un nosaka vai dotā skaitļu taisne ir patiesa vai aplama. |
9. | Trīsciparu skaitļu veidošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Vēro, spriež un secina par skaitļu sastāvu, to noteikšanu. |
10. | Skaitļu palielināšana/samazināšana par (viencipara skaitlis) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot galvā saskaitīt un atņemt vienus ar pāreju citā simtā. |
11. | Skaitļu palielināšana/samazināšana par (pilni simti) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot galvā saskaitīt un atņemt vienus ar pāreju citā simtā un atņemt no 1000. |
12. | Skaitļu salīdzināšana (līdz 1000) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Salīdzina divciparu un trīsciparu skaitļus. |
13. | Salīdzina izteiksmju vērtības (līdz 1000) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina summas un starpības spriežot, neaprēķinot precīzās vērtības. |
14. | Dotā naudas daudzuma noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Lieto naudas mērvienības, prot tās pārveidot no eiro uz centiem un otrādi. |
15. | Naudas mērvienības sadzīves situācijās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lieto naudas mērvienības, risinot uzdevumus ar praktisku un matemātisku kontekstu. |
16. | Naudas vienības. Atlikums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto naudas mērvienības, prot aprēķināt starpību. |
17. | Laika mērvienības. Nosaka vai dotais apgalvojums ir patiess vai aplams. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot lietot/pārveidot laika mērvienībasm risinot uzdevumus ar praktisku un matemātisku kontekstu. |
18. | Laiks. Teksta uzdevums, tabula, trīs darbības | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nolasa informāciju no tabulas. Rsinot situāciju uzdevumu, doto situāciju aprēķina ar nezināmo ,kas satur saskaitīšanu un/vai atņemšanu (līdz 3 darbībām). |
19. | Mērvienību noteikšana pēc "acumēra" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka garuma, masas, tilpuma mērvienības pēc "acumēra" |
20. | Izteiksmes aprēķināšana. Iekavu lietošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Zina, kā noteikt nezināmā skaitļa vērtību. Prot nolasīt informāciju no shēmas. |
21. | Saistītais pieraksts. Darbību secība | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izprot iekavu lietojumu, prot aprēķināt un paskaidrot darbību secību. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Diag. darbs. Laika mērvienības sadzīves situācijās (2020) | Citi | vidēja | 1 p. | Lieto pulksteņa laiku uzdevuma risināšanā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaitļa sastāvs pēc grafiskā attēla | Citi | vidēja | 4 p. | Nosaka trīsciparu skaitļa sastāvu. Veido skaitli, zinot, cik vienību katrā šķirā. |
2. | Skaitļu palielināšana/samazināšana par (divcipara skaitlis) | Citi | vidēja | 2 p. | Prot galvā saskaitīt un atņemt desmitus ar pāreju citā simtā. |
3. | Garuma, tilpuma un masas mērvienības | Citi | vidēja | 3 p. | Prot parveidot garuma, tilpuma un masas mērvienības no lielākām uz mazākām. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaitļa sastāvs. Pirmais tūkstotis. Darbību secība | 00:30:00 | vidēja | 20 p. | Nosaka skaitļa sastāvu. Veido skaitli, zinot, cik vienību katrā šķirā.Vēro skaitļu taisni, nosaka skaitli, vienību/soli (līdz 1000). Saskaita un atņem skaitļus (līdz 1000) galvā. Izteiksmju aprēķināšana. Mērvienības. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pirmais tūkstotis, skaitļa sastāvs, skaitļu ass, mērvienības | 00:30:00 | vidēja | 21 p. | Lieto naudas, garuma, masas, tilpuma un laika mērvienības, risinot uzdevumus ar praktisku un matemātisku kontekstu. |