Uzdevumu risināšanas piemērs, nosakot vienas vienības cenu.
Piemērs:
\(4\) pildspalvas maksā vienu eiro. Cik maksā 7 pildspalvas?
1. Cik centus maksā \(1\) pildspalva?
\(1\) eiro ir \(100\) centi
\(100:4=25\) (centi)
 
2. Cik maksā \(7\) pildspalvas?
\(25·7=175\) (centi)
 
Lai pārveidotu centus uz eiro iegūto skaitli dalām ar \(100\).
\(175:100=1,75\) (eiro)
 
Atbilde: \(7\) pildspalvas maksā \(1,75\) eiro.
Uzdevumu risināšanas piemērs, izmantojot attiecību starp skaitu un samaksu.
Piemērs:
\(2\) \(kg\) miltu maksā \(1,80\) eiro. Cik maksā \(6\) \(kg\) miltu?
 
1. Cik reizes \(6\) \(kg\) ir vairāk nekā \(2\) \(kg\)?
\(6:2=3\) (reizes)
 
2. Sakarība starp cenu, skaitu un samaksu, ja zināma vienības cena ir: Cik reizes palielināsies preces skaits, tik reizes palielināsies samaksa par pirkumu.
Ja skaits ir \(3\) reizes lielāks, tad samaksa arī būs \(3\) reizes lielāka.
\(1,80·3=5,40\) (eiro)
 
Atbilde: \(6\) \(kg\) miltu maksā \(5,40\) eiro.
Uzdevumu risināšanas piemērs, izmantojot samaksas starpību.
Piemērs:
Maija nopirka \(2\) \(kg\) konfekšu "Magone", bet Aija nopirka \(5\) \(kg\) šo pašu konfekšu. Aija samaksāja par \(9\) eiro vairāk nekā Maija. Cik eiro katra no meitenēm samaksāja par konfektēm?
 
1. Par cik kg vairāk konfekšu nopirka Aija?
\(5-2=3\) \((kg)\)
 
2. Cik maksāja \(1\) \(kg\) konfekšu?
\(9:3=3\) (eiro)
 
3. Cik katra no meitenēm samaksāja par konfektēm?
Maija: \(2·3=6\) (eiro)
Aija: \(5·3=15\) (eiro)
 
Pārbaude:
Vai Aija par konfektēm samaksāja par \(9\) eiro vairāk nekā Maija?
\(15-6=9\) (eiro)
 
Atbilde: Maija par konfektēm samaksāja \(6\) eiro, bet Aija samaksāja \(15\) eiro.