Jau trešajā klasē, kad sāki reizināt vai dalīt divciparu skaitli ar viencipara skaitli, Tu izmantoji sadalāmības īpašību un lielāko skaitli "sadalīji" divos citos skaitļos tā, lai vieglāk izpildīt darbību. Atkārto šeit!
 
Sadalāmības īpašības izmantošana ļoti atvieglo reizināšanu un dalīšanu galvā.
 
YCUZD_220617_3929_GIF_2.gif
 
Šo pašu reizinājumu vari aplūkot arī grafiski, kur reizinātājs \(17\) ir sadalīts divos skaitļos.
 
YCUZD_220617_3920_12.png

Bet reizēm izdevīgi ir šādu izteiksmi rakstīt pretējā virzienā, kad divi skaitļi jāreizina (vai jādala) ar vienu un to pašu citu skaitli. Abus skaitļus ieslēdz iekavās, un iegūto summu vai starpību reizini (vai dali).
 
YCUZD_220617_3920_2.svg
 
YCUZD_220617_3920_1.svg
 
Tātad gan summu, gan starpību, reizinot vai dalot ar skaitli, varam uzrakstīt 4 izteiksmes, kuru izmantošana Tev atvieglos rezultāta ieguvi.
 
YCUZD_220617_3920_8.svg
 
Lai skaitliskos aprēķinos iegūtu pareizu rezultātu, jāievēro darbību secība vai jālieto darbību īpašības. Reizēm, pielietojot darbību īpašības, rezultātu iegūt ir vieglāk.
Svarīgi!
Atceries darbību secību!
  1. Iekavas
  2. Punktiņu darbības (reizināt un dalīt)
  3. Svītriņu darbības (saskaitīt un atņemt).