Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Decimāldaļu reizināšana un dalīšana izmantojot rūtiņu modeli | Decimāldaļu reizināšana. Skola 2030 |
2. | Decimālkomata pārcelšana | Reizināt un dalīt ar 10; 100; 1000;... Matemātika 5.klasei/ Jānis Mencis (sen.), Jānis Mencis (jun.). Rīga: Zvaigzne ABC, 2008.- 288 lpp.- izmantotā literatūra: 211.lpp. |
3. | Decimāldaļu reizināšana rakstos | Decimāldaļas reizināšana ar decimāldaļu. Matemātika 6.klasei/ Jānis Mencis (sen.), Jānis Mencis (jun.). Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.- 278 lpp.- izmantotā literatūra: 104. lpp. |
4. | Decimāldaļu dalīšana rakstos | Decimādaļas dalīšana ar decimāldaļu. Matemātika 6.klasei/ Jānis Mencis (sen.), Jānis Mencis (jun.). Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.- 278 lpp.- izmantotā literatūra: 107. lpp. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļas reizināšana ar naturālo skaitli (rūtiņu modelis) | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Prot modelēt decimāldaļas un naturāla skaitļa reizinājumu. |
2. | Decimāldaļas. Reizināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Decimālkomata pārcelšana (reiz 10,100,...). |
3. | Decimāldaļas. Dalīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Decimālkomata pārcelšana (dala ar 10,100,...). |
4. | Laukuma mērvienību pārveidošana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot pārveidot laukuma mērvienības (kvadrātmilimetri, kvadrātcentimetri). |
5. | Decimāldaļu reizināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot reizināt decimāldaļas. |
6. | Laukuma mērvienību pārveidošana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot pārveidot laukuma mērvienības (kvadrātcentimetri, kvadrātmetri). |
7. | Decimāldaļu reizināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Prot likt komatu konkrētajā divu decimāldaļu reizinājumā. |
8. | Iekavu izvietošana | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot pildīt darbības ar decimāldaļām (reizināšana, atņemšana). |
9. | Decimāldaļu reizināšanas pabeigšana | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Prot pabeigt reizināšanu, pareizajā vietā ieliekot komatu. |
10. | Decimāldaļu reizināšana, izmantojot reizināšanas īpašības | 3. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Prot reizināt decimāldaļas, izmantojot reizināšanas īpašības. |
11. | Masas noteikšana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot reizināt decimāldaļu ar decimāldaļu. |
12. | Masas noteikšana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot reizināt un saskaitīt decimāldaļas, atrast daļu no skaitļa. |
13. | Teksta uzdevums. Decimāldaļu reizināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot atrast procentus no vesela. |
14. | Dārza laukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt daļu no skaitļa. |
15. | Taisnstūra perimetrs un laukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot reizināt un dalīt decimāldaļas, atrast taisnstūra perimetru un laukumu. |
16. | Darbību stabiņš | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot pildīt darbības ar decimāldaļām. |
17. | Pirkums I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot pildīt decimāldaļu reizināšanu, saskaitīšanu, atņemšanu. |
18. | Pirkums II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Prot reizināt un saskaitīt decimāldaļas. |
19. | Attālums starp diviem velosipēdistiem (kustība vienā virzienā) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot reizināt decimāldaļas, prot aprēķināt attālumu, ja kustība notiek vienā virzienā. |
20. | Kustība no viena punkta pretējos virzienos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot aprēķināt attālumu, ja kustība notek no viena punkta pretējos virzienos. |
21. | Laika aprēķināšana, ja zināmi attālums un ātrums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot dalīt ar decimāldaļu. Zina laika aprēķināšanas formulu. |
22. | Decimāldaļu reizināšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Prot reizināt decimāldaļas. |
23. | Desmitdaļu dalīšana. Nezināmā aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt nezināmo dalītāju |
24. | Decimāldaļu reizināšana. Nezināmais dalāmais | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt nezināmo dalāmo. |
25. | Decimāldaļas dalīšana ar decimāldaļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot dalīt decimāldaļu ar decimāldaļu. |
26. | Decimāldaļas dalīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Prot dalīt decimāldaļu ar decimāldaļu. |
27. | Decimāldaļas dalīšana ar decimāldaļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot dalīt decimāldaļu ar decimāldaļu. |
28. | Decimāldaļu novērtēšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Prot novērtēt decimāldaļu reizinājuma rezultātu. |
29. | Situācijai atbilstoša darbības locekļa noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot izmantot reizināšanas distributīvo (sadalāmības) īpašību. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļu dalīšana, rezultāts šķiru vienība | Citi | vidēja | 1 p. | 2008. gada matemātikas ieskaite 6. klasei. |
2. | Decimāldaļas reizināšana ar decimālo vienību | Citi | vidēja | 1 p. | 2006. gada matemātikas ieskaite 6. klasei. |
3. | Nezināmā dalītāja aprēķināšana | Citi | vidēja | 1 p. | 2010. gada valsts ieskaitē 6. klasei |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Reizināšanas aizvietošana ar dalīšanu | Citi | vidēja | 6 p. | Prot reizināt decimāldaļu ar 0,1, 0,01, 0,001. |
2. | Dalīšanas aizvietošana ar reizināšanu | Citi | vidēja | 3 p. | Prot dalīt decimāldaļu ar 0,1, 0,01, 0,001. |
3. | Komata vieta dalījumā | Citi | zema | 4 p. | Prot dalīt decimāldaļu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļu reizināšana un dalīšana | 00:30:00 | vidēja | 6 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda skolēna prasmes reizināt un dalīt decimāldaļas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļu reizināšana un daīšana teksta uzdevumos | 00:30:00 | vidēja | 6 p. | Testā iekļauti teksta uzdevumi, kas saistīti ar decimāldaļu reizināšanu un dalīšanu |