Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kopas jēdziens, īpašības | Pamatjēdzieni: galīgas, bezgalīgas, tukšas kopas, apakškopas. |
2. | Kopu šķēlums un apvienojums | Darbības ar kopām: šķēlums, apvienojums |
3. | Koka diagramma un pilnā pārlase | Koka diagramma. Tabula. |
4. | Skaitļu kopas | Skaitļu kopas (N, Z, Q, R) |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kopu simboli | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst matemātiskos simbolus par kopām |
2. | Kopas elementi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka dotās kopas elementu |
3. | Galīgu, bezgalīgu, tukšu kopu atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, vai kopa ir galīga, bezgalīga, tukša |
4. | Apakškopas noteikšana (izmantojot skaitļu kopas) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, vai dotā kopa ir kopas apakškopa |
5. | Kopa un apakškopa | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda patieso apgalvojumu par kopām un apakškopām |
6. | Apgalvojumi par kopām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda, kurš no apgalvojumiem nav patiess. |
7. | Galīgu kopu apvienojums (skaitļu kopas) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka galīgu kopu apvienojumu |
8. | Galīgu kopu apvienojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 0,9 p. | Nosaka galīgu kopu apvienojumu |
9. | Galīgu kopu šķēlums (skaitļu kopas) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka galīgu kopu šķēlumu |
10. | Eilera - Venna diagramma I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Cik klasē skolēnu? Korī dzied a skolēni, sporta pulciņu apmeklē b skolēni. Zināms, ka c skolēni gan apmeklē kori, gan sporta pulciņu. |
11. | Eilera - Venna diagramma II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Cik klasē skolēnu? Korī dzied a skolēni, sporta pulciņu apmeklē b skolēni. Zināms, ka c skolēni gan apmeklē kori, gan sporta pulciņu, ir tādi, kas neapmeklē neko. |
12. | Eilera - Venna diagramma. Mājas darbi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto Venna diagrammu bez atņemšanas katrā no riņķiem. |
13. | Eilera - Venna diagramma III | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Cik skolēnu neapmeklē ne kori, ne sporta pulciņu, ja klasē mācās k skolēni. No tiem korī dzied a skolēni, sporta pulciņu apmeklē b skolēni. Zināms, ka c skolēni gan apmeklē kori, gan sporta pulciņu. |
14. | Teksta uzdevums par kopu šķēlumu. Mājdzīvnieki | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Ir a dzīvokļi. b dzīvokļos ģimenei nav mājdzīvnieka. n dzīvokļos kopā ar ģimeni dzīvo tikai kaķis, k dzīvokļos - tikai suns. Cik dzīvokļos dzīvo gan suns, gan kaķis? Ar Venna diagrammu var pārbaudīt atbildi. |
15. | Koka diagramma no 2 elementiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Atzīmē elementus koka diagrammā un nosaka iespēju skaitu |
16. | Koka diagramma no 3 elementiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Papildina iesākto koka diagrammu, ievērojot dotos apzīmējumus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Triju galīgu kopu šķēlums | Citi | vidēja | 2 p. | Nosaka triju galīgu kopu šķēlumu |
2. | Eilera - Venna diagramma | Citi | vidēja | 1 p. | Cik klasē skolēnu? Korī dzied a skolēni, sporta pulciņu apmeklē b skolēni. Zināms, ka c skolēni gan apmeklē kori, gan sporta pulciņu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kopas jēdziens, simboli, elementi | 00:30:00 | vidēja | 5 p. | Atpazīst kopu simbolus, nosaka elementus, zina, kas ir kopas apakškopa, nosaka to |
2. | Kopas, koka diagrammas | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Demonstrē prasmi veikt pilno pārlasi un izprot, kā veido koka diagrammas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kopu apvienojums, šķēlums | 00:30:00 | vidēja | 7 p. | Nosaka kopu apvienojumu, šķēlumu |
2. | Prot lietot Eilera Venna diagrammu | 00:20:00 | augsta | 5 p. | Teksta uzdevumi, kurus risina ar Venna diagrammu. |