Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Lineāru nevienādību lietošana | Lineāras nevienādības situāciju uzdevumos. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Izpratne par naturāla atrisinājuma nepieciešamību | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka lielāko/mazāko iespējamo skolēnu skaitu. |
2. | Nevienādība lineāras funkcijas pētīšanā I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka argumenta vērtības, ar kurām funkcija negatīva/pozitīva. |
3. | Nevienādība lineāras funkcijas pētīšanā II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka argumenta vērtības, ar kurām funkcija negatīva/pozitīva. Izvēlas intervālu. |
4. | Lineāra nevienādība par trijstūra leņķi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka otra leņķa robežas, ja viens ir vismaz a. |
5. | Nevienādība situāciju uzdevumā. Baseins | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Strukturēts. Jānosaka, pēc cik stundām 1. baseinā būs lielāks ūdens daudzums. |
6. | Nevienādība situāciju uzdevumā. Cisterna | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Jānosaka, pēc cik stundām 1. cisternā būs lielāks ūdens daudzums. |
7. | Situāciju uzdevums par apmeklējuma izdevīgumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Atrisina situāciju uzdevumu par apmeklējumu skaita izdevīgumu, salīdzinot divās iestādēs. |
8. | Situāciju uzdevums par cenas izdevīgumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sastāda lineāru nevienādību un izmanto to akcijas izdevīguma noteikšanai. |
9. | Situāciju uzdevums ar nevienādību un veselu atrisinājumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Sastāda nevienādību un atrisina situāciju uzdevumu ar veselā atrisinājuma pielietojumu. |
10. | Vienkārša nevienādību sistēma | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Vienkāršas nevienādību sistēmas atrisinājuma noteikšana |
11. | Lineāru nevienādību sistēma I | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Vienkārši lineāri vienādojumi, zīmju maiņa. |
12. | Lineāru nevienādību sistēma II | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atbilde tukša kopa. Problēmuzdevums 2015. gada eksāmenā. |
13. | Nevienādību sistēma par trijstūra malām | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sastāda un atrisina nevienādību par trijstūra malām un perimetru. |
14. | Taisnstūra malas, perimetrs. Divkāršā nevienādība | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Sastāda un atrisina divkāršo nevienādību (taisnstūra perimetra robežas, malas). |
15. | Aplamas/patiesas nevienādības par trijstūri | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nosaka, vai dotā nevienādība ir patiesa vai aplama. |
16. | Divkāršās nevienādības atrisināšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Atrisina divkāršu nevienādību, atbildi pieraksta ar intervālu. |
17. | Galīgu, bezgalīgu, tukšu kopu atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, vai kopa ir galīga, bezgalīga, tukša. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nevienādību sistēma (2018) | Citi | vidēja | 6 p. | Divas lineāras nevienādības. |
2. | Trijstūra eksistence (2014) | Citi | augsta | 2 p. | Lieto trijstūra nevienādību. Nevienādību sistēmā trīs rindiņas. |
3. | Nevienādību sistēma (2016) | Citi | vidēja | 7 p. | Prot kāpināt binomu, savelk līdzīgos locekļus, risina lineāras nevienādības, zīmju maiņa, intervāli, iracionāla skaitļa piederība intervālam |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nevienādības lietošana lineāras funkcijas vienādzīmju intervālu noteikšanā | Citi | vidēja | 2 p. | Lieto nevienādību lineāras funkcijas pētīšanā. |
2. | Taisnstūra malas garums. Divkāršā nevienādība. | Citi | vidēja | 2 p. | Sastāda un atrisina divkāršo nevienādību (taisnstūra perimetra robežas, malas). |
3. | Izpratne par naturāla atrisinājuma nepieciešamību | Citi | zema | 1 p. | Nosaka lielāko/mazāko iespējamo skolēnu skaitu. |
4. | Nevienādība par trijstūri | Citi | vidēja | 2 p. | Sastāda un atrisina nevienādību par trijstūra malām. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nevienādību lietošana lineāru funkciju pētīšanā | 00:20:00 | vidēja | 6 p. | Demonstrē prasmes lietot nevienādību lineāru funkciju pētīšanā. |
2. | Nevienādības lietošana situāciju uzdevumu atrisināšanai | 00:25:00 | vidēja | 14 p. | Demonstrē prasmes lietot nevienādību situāciju uzdevumu atrisināšanai. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nevienādību lietošana ģeometrisku figūru elementu aprēķināšanai | 00:25:00 | vidēja | 12 p. | Demonstrē prasmes, lietot nevienādību ģeometrisku figūru elementu aprēķināšanai. |