Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Līdzīgo saskaitāmo savilkšana | Identisks pārveidojums - līdzīgo saskaitāmo savilkšana. |
2. | Iekavu atvēršana | Iekavu atvēršana, pirms kurām ir + vai - zīme. |
3. | Reizinātāja ienešana iekavās | Reizinājuma atbrīvošana no iekavām (reizinātājs pirms vai pēc iekavām). |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Līdzīgo locekļu atpazīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Saskata izteiksmē līdzīgos locekļus. |
2. | Līdzīgie locekļi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Norāda līdzīgos locekļus. |
3. | Līdzīgo savilkšana I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veic līdzīgu monomu saskaitīšanu, atņemšanu. |
4. | Līdzīgo savilkšana II | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veic līdzīgu monomu saskaitīšanu, atņemšanu. |
5. | Līdzīgo savilkšana III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda, kurām izteiksmēm nevar savilkt līdzīgos saskaitāmos. |
6. | Līdzīgo saskaitāmo savilkšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda, kurās izteiksmēs līdzīgie saskaitāmie savilkti pareizi. |
7. | Vienādības locekļa noteikšana (veseli skaitļi) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka vienādības nezināmo locekli. |
8. | Izteiksmes vienkāršošana (daļas ar mainīgo skaitītājā) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saskaita daļas ar mainīgo skaitītājā. |
9. | Daļu saskaitīšana vai atņemšana (mainīgie skaitītājā) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saskaita/atņem daļas, kurām skaitītājā ir mainīgie. |
10. | Līdzīgo savilkšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Savelk četrus līdzīgos saskaitāmos. |
11. | Līdzīgo locekļu savilkšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Savelk divus pārus līdzīgo saskaitāmo. |
12. | Iekavas skaitliskai izteiksmei | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, vai skaitliskai izteiksmei iekavas atvērtas pareizi. |
13. | Mainīgā reizināšana un dalīšana ar skaitli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Mainīgo dala/reizina ar skaitli. |
14. | Perimetrs kā polinoms | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Uzraksta dotās figūras perimetra izteiksmi kā polinomu. |
15. | Iekavu atvēršana, reizinātājs pirms iekavām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atver iekavas, pirms kurām ir reizinātājs. |
16. | Iekavu atvēršana un līdzīgo saskaitāmo savilkšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atver iekavas, pirms kurām ir reizinātājs, un savelk līdzīgos saskaitāmos. |
17. | Izteiksmes vienkāršošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atver iekavas, pirms kurām ir negatīvs reizinātājs, un savelk līdzīgos saskaitāmos. |
18. | Iekavu atvēršana un līdzīgo saskaitāmo savilkšana (negatīvi reizinātāji) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atver iekavas, pirms kurām ir reizinātājs, un savelk līdzīgos saskaitāmos. |
19. | Algebriskas izteiksmes vērtība I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vienkāršo algebrisku izteiksmi un aprēķina tās vērtību. |
20. | Algebriskas izteiksmes vērtība II | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Savelk līdzīgos saskaitāmos un aprēķina izteiksmes vērtību. |
21. | Figūru perimetru izteiksmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ar mainīgajiem lielumiem izsaka figūras perimetru. |
22. | Iekavu atvēršana (pirms iekavām mīnus zīme) | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Norāda atbildi, kurā pareizi atvērtas iekavas, pirms kurām ir mīnus zīme. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ceļš, laiks, ātrums (2009) | Citi | augsta | 1 p. | Norādi algebrisku izteiksmi, kas izsaka vidējo ātrumu (2009). |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Izteiksme figūras perimetram | Citi | augsta | 1 p. | Ar mainīgajiem lielumiem izsaka figūras perimetru. |
2. | Līdzīgo izteiksmju noteikšana | Citi | vidēja | 1 p. | Norāda savstarpēji līdzīgas izteiksmes.. |
3. | Pareizās izteiksmes norādīšana (līdzīgo savilkšana) | Citi | vidēja | 3 p. | Norāda, kurās izteiksmēs līdzīgie saskaitāmie savilkti pareizi. |
4. | Vienādības locekļa noteikšana (racionāli skaitļi) | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka vienādības nezināmo locekli. |
5. | Izteiksmes vienkāršošana (daļas) | Citi | vidēja | 1 p. | Norāda pareizo atbildi par izteiksmes vienkāršošanu (daļas ar mainīgo skaitītājā). |
6. | Izteiksmes vienkāršošana, iekavu atvēršana | Citi | vidēja | 2 p. | Vienkāršo izteiksmi, vispirms atverot iekavas. |
7. | Iekavu atvēršana,ja pirms iekavām ir reizinātājs | Citi | vidēja | 1 p. | Atver iekavas, pirms kurām ir reizinātājs. |
8. | Iekavu atvēršana un līdzīgo saskaitāmo savilkšana | Citi | vidēja | 2 p. | Norāda pareizo atbildi, izteiksmi vienkāršojot. |
9. | Izteiksmes vienkāršošana ar iekavu atvēršanu un līdzīgo saskaitāmo savilkšanu | Citi | vidēja | 2 p. | Norāda pareizo atbildi, izteiksmi vienkāršojot. |
10. | Iekavu atvēršana (pirms iekavām mīnus zīme) | Citi | augsta | 1 p. | Norāda atbildi, kurā pareizi atvērtas iekavas, pirms kurām ir mīnus zīme. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Līdzīgie saskaitāmie | 00:15:00 | vidēja | 3 p. | Demonstrē zināšanas un prasmes par līdzīgo saskaitāmo noteikšanu. |
2. | Algebrisku izteiksmju vienkāršošana | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Demonstrē zināšanas un prasmes par algebrisku izteiksmju vienkāršošanu. |
3. | Iekavu atvēršana | 00:20:00 | vidēja | 6 p. | Demonstrē zināšanas un prasmes par iekavu atvēršanu, pirms kurām ir reizinātājs. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Līdzīgo saskaitāmo savilkšana | 00:20:00 | vidēja | 4 p. | Demonstrē zināšanas un prasmes par līdzīgo saskaitāmo savilkšanu. |
2. | Algebrisku izteiksmju vienkāršošana reālās situācijās | 00:25:00 | vidēja | 4 p. | Demonstrē zināšanas un prasmes par algebrisku izteiksmju vienkāršošanu uzdevumos ar reālu kontekstu. |
3. | Algebrisku izteiksmju vienkāršošana un vērtības aprēķināšana | 00:10:00 | vidēja | 4 p. | Demonstrē zināšanas un prasmes par algebriskas izteiksmes vērtības aprēķināšanu, pirms tam to vienkāršojot. |