Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Datu iegūšana un apstrāde | Skolēni izprot datu iegūšanas veidus, plānojot pētījumu. Prot pielietot neapstrādātu datu apkopošanas iespējas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dati un to ieguve | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Apskatot konkrētus piemērus, skolēni izsaka idejas un argumentē, kādi dati nepieciešami problēmas izpētei. |
2. | Datu apkopošana grupējot | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iegūst datus, izmantojot sekmju izrakstus vai sekmju apkopojumus. Datus izvērtē, sakārto un apkopo tabulā. |
3. | Pētāmās problēmas dati | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izvērtē, kādus datus nepieciešams apkopot, atbilstoši pētāmai problēmai. |
4. | Pētāmās problēmas analīze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Raksturo pētījuma mērķi un izvērtē datu izvēli |
5. | Datu pētīšanas metodes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka pētāmo problēmu un izvēlas atbilstošu pētījuma mērķi. |
6. | Datu apkopošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Iegūst datus, izmantojot to apkopojumus. Datus izvērtē, sakārto un apkopo tabulā. |
7. | Datu nolasīšana no diagrammas | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Uzskatāms datu attēlojums palīdz saprast, par ko tie liecina, ko var secināt |
8. | Datu sakārtošana | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Zina, ja dati ir pierakstīti augošā secībā, tad datu kopa ir sakārtota. |
9. | Datu analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizē datus, izmantojot procentuālos rādītājus. Izprot sektora diagrammas veidošanas nosacījumus. |
10. | Datu attēlošana diagrammā I | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Uzskatāmi attēlo datus un iegūtos rezultātu. Digitālie rīki atvieglo datu apstrādi, sakārtošanu, attēlošanu. |
11. | Datu attēlošana diagrammā II | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Uzskatāmi attēlo datus un iegūtos rezultātu. Digitālie rīki atvieglo datu apstrādi, sakārtošanu, attēlošanu. |
12. | Datu attēlošana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt dažādu diagrammu veidus. |
13. | Datu nolasīšana no sektora diagrammas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iegūst datus, izmantojot sektora diagrammu. |
14. | Pētījuma plānošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Plāno pētījuma mērķi, veido atbilstošas aptaujas un atlasa mērķa grupu. |
15. | Pētījumam nepieciešamie dati | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot analizēt uzskatāmi attēlotus datus, attēlojums palīdz saprast, par ko tie liecina, ko var secināt. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Datu attēlošana diagrammā II | Citi | augsta | 7 p. | Uzskatāmi attēlo datus un iegūtos rezultātu. Digitālie rīki atvieglo datu apstrādi, sakārtošanu, attēlošanu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Datu ieguve un sakārtošana | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Apskatot konkrētus piemērus, skolēni izsaka idejas un argumentē, kādi dati nepieciešami problēmas izpētei. Iegūst datus, izmantojot sekmju izrakstus vai sekmju apkopojumus. Datus izvērtē, sakārto un apkopo tabulā. Zina, ja dati ir pierakstīti augošā secībā, tad datu kopa ir sakārtota. Iegūst datus, izmantojot sektora diagrammu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Datu pētīšana un secinājumu veikšana | 00:25:00 | vidēja | 12 p. | Izvērtē, kādus datus nepieciešams apkopot, atbilstoši pētāmai problēmai. Raksturo pētījuma mērķi un izvērtē datu izvēli. Plāno pētījuma mērķi, veido atbilstošas aptaujas un atlasa mērķa grupu. Prot analizēt uzskatāmi attēlotus datus, attēlojums palīdz saprast, par ko tie liecina, ko var secināt. |
2. | Datu attēlošana, nolasīšana un analīze | 00:30:00 | vidēja | 16 p. | Attēlo datus diagrammās, nolasa datus no diagrammām un analizē tos |