Uzmanību! Pieejami jaunāki mācību materiāli pēc Skola2030 programmas.
Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Daļas 4. klases matemātikā | ISEC programmas fragments. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Daļas jēdziens. Skaitītājs un saucējs | |
2. | Pamatdaļas jēdziens. Vienādas daļas | |
3. | Pamatdaļu salīdzināšana | Izpratnes veidošana, izmantojot zīmējumus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saucēja un skaitītāja nosaukšana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prasme nosaukt daļas skaitītāju un saucēju. |
2. | Pamatdaļa zīmējumā (četrstūri) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | |
3. | Pamatdaļas veselajā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izpratne par pamatdaļu skaitu vienā veselā. |
4. | Pamatdaļa no neliela skaitļa | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aprēķina pamatdaļu. Teksta uzdevums ar vienu darbību. |
5. | Pamatdaļa no laika vienībām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noteikt daļu no stundas/min. |
6. | Pamatdaļas no laika vienībām teksta uzdevumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prasme iegūt (2 darbības) un salīdzināt laika vienības. |
7. | Pamatdaļa no garuma, laukuma mēriem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noteikt daļu no dotās vienības (m,dm,c,ha). |
8. | Pamatdaļa no skaitļa simtos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noteikt daļu no simtiem. |
9. | Pamatdaļu salīdzināšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrast mazāko/lielāko daļu. |
10. | Pamatdaļu salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pamatdaļas (noteikt, kura lielāka). Skaidrojumā zīmējums. |
11. | Pamatdaļu salīdzināšana tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izpratne par pamatdaļu iegūšanu, salīdzināšanu. |
12. | Pamatdaļu uzrakstīšana un salīdzināšana teksta uzdevumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Veido izpratni par pamatdaļu iegūšanu. Salīdzina pamatdaļas, aizpilda tabulu. |
13. | Pamatdaļa taisnstūra platuma aprēķināšanā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Platums ir pamatdaļa no garuma. Līdz 100. |
14. | Pamatdaļa taisnstūra platuma aprēķināšanā. Perimetrs | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Platums ir pamatdaļa no garuma. Līdz 100. |
15. | Pamatdaļa teksta uzdevumā par taisnstūra platumu | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Platums ir pamatdaļa no garuma. Jāaprēķina par cik platums ir mazāks. Līdz 100. |
16. | Pamatdaļa teksta uzdevumā par lpp. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prasme aprēķināt pamatdaļu un atņemt. |
17. | Pamatdaļu skaits veselajā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izpratnes vingrinājums ar zīmējumu atbilžu soļos. Ieteicams izpildīt pirms nākošā uzdevuma par ceļa garumu. |
18. | Veselā noteikšana, ja dota pamatdaļa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teksta uzdevums par ceļa kopīgo garumu. Viena darbība. |
19. | Pamatdaļas. Nobrauktais ceļš attiecībā pret visu ceļu | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prasme noteikt viena skaitļa attiecību pret otru skaitli. Teksta uzdevums. Viena darbība. |
20. | Pamatdaļas noteikšana, ja dots veselais un daļas vērtība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jānosaka, kāda daļa ir viens skaitlis attiecībā pret otru skaitli. |
21. | Pamatdaļas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Noteikt daļu no dotās vienības. |
22. | Pamatdaļa teksta uzdevumā par iepirkšanos | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Cenas pazemināšana par pamatdaļu. Grūts teksta uzdevums ar četrām darbībām. |
23. | Daļas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Noteikt daļu no simtiem. |
24. | Daļu salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrast mazāko/lielāko daļu. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pamatdaļa no diennakts stundām | Citi | vidēja | 2 p. | 2006.gada matemātikas ieskaite 6.klasei. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pamatdaļas | 00:00:00 | zema | 4 p. | Izpratne par pamatdaļu. |
2. | Pamatdaļu salīdzināšana | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Prasme noteikt lielāko pamatdaļu, izdarīt secinājumu. 4 uzdevumi. |
3. | Vairāku darbību teksta uzdevumi par pamatdaļām | 00:00:00 | augsta | 10 p. | Prasme izmantot " par vairāk , par mazāk". 3 teksta uzdevumi: par taisnstūri, par lapaspusēm un naudas rēķiniem. |