Uzmanību! Pieejami jaunāki mācību materiāli pēc Skola2030 programmas.
Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Daļas un jaukti skaitļi | VISC programmas 5. un 8. temats. |
3. | Vizualizācija mācību stundā | ASV piedāvātais kalkulators četrām darbībām ar daļām un jauktiem skaitļiem |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Daļu ar dažādiem saucējiem saskaitīšana un atņemšana | Trīs piemēri. |
2. | Jauktu skaitļu atņemšana | Daļas ar dažādiem saucējiem, viena veselā pārveidošana par neīstu daļu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļu summa, ja saucēji ir dažādi pirmskaitļi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Saucēji ir pirmskaitļi (no 3 līdz 13). |
2. | Daļu summa, ja saucēji ir savstarpēji pirmskaitļi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saucēji ir savstarpēji pirmskaitļi. Līdz 16. |
3. | Daļu starpība, ja saucēji ir savstarpēji pirmskaitļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saucēji ir savstarpēji pirmskaitļi līdz 10. |
4. | Daļu starpība, ja viens saucējs satur otru kā reizinātāju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Kopsaucējs līdz 60. |
5. | Daļu summa, ja dažādi saucēji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Abi saucēji satur vienādu reizinātāju. Racionāli risinot, uzreiz iegūst nesaīsināmu daļu. |
6. | Jauktu skaitļu summa, ja dažādi saucēji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Racionāli risinot, uzreiz iegūst veselo un nesaīsināmu daļu. Abi saucēji satur vienādu reizinātāju. |
7. | Daļu starpība, ja dažādi saucēji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Racionāli risinot, uzreiz iegūst nesaīsināmu daļu. Abi saucēji satur vienādu reizinātāju. |
8. | Jauktu skaitļu starpība, ja dažādi saucēji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Abi saucēji satur vienādu reizinātāju. Racionāli risinot, uzreiz iegūst veselo un nesaīsināmu daļu. |
9. | Daļu summa, ja saucēji satur vienu un to pašu reizinātāju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Papildjautājums par kopīgo reizinātāju. Katrs saucējs satur vienu un to pašu lielu reizinātāju. |
10. | Daļu atņemšana, ja saucēji ir dažādi lieli skaitļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Strukturēts uzdevums. Katrs saucējs satur vienu un to pašu reizinātāju - lielu skaitli. |
11. | Jauktu skaitļu atņemšana ar dažādiem saucējiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Katrs saucējs satur vienu un to pašu reizinātāju - lielu skaitli. Veselos viegli atņemt. Ja racionāli risina, iegūst nesaīsināmu daļu. |
12. | No veselā atņem īstu daļu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | 1 veselo pārveido par neīstu daļu. |
13. | No veselajiem atņem īstu daļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Par neīstu daļu pārveido tikai vienu veselo. |
14. | No jaukta skaitļa atņem daļu. Veselā pārveidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Daļas skaitītājs mazāks par 2. daļas skaitītāju. Dažādi saucēji, viens veselais. |
15. | Jaukta skaitļa un daļas starpība, ja dažādi saucēji un veselais jāpārveido | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Veselais jāpārveido neīstā daļā. Racionāli risinot, uzreiz iegūst nesaīsināmu daļu. Abi saucēji satur vienādu reizinātāju. |
16. | Jauktu skaitļu starpība. Sarežģīti aprēķini | 2. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Strukturēts uzdevums. Viens veselais jāpārveido neīstā daļā. Abi saucēji satur vienādu reizinātāju. Racionāli risinot, uzreiz iegūst nesaīsināmu daļu. |
17. | Jauktu skaitļu starpība, ja dažādi saucēji un veselais jāpārveido | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Viens veselais jāpārveido neīstā daļā. Abi saucēji satur vienādu reizinātāju. Racionāli risinot, uzreiz iegūst nesaīsināmu daļu |
18. | Vienādojums, ja saucēji ir savstarpēji pirmskaitļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Atrast nezināmo, atņemot. Rezultāts ir jāsaīsina. |
19. | Nezināms saskaitāmais. Jaukti skaitļi, dažādi saucēji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nezināmais saskaitāmais. Rezultātā daļa ir jāsaīsina. |
20. | Nezināms mazinātājs. Jaukti skaitļi, dažādi saucēji | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Dažādi saucēji. Atbilde ir jāsaīsina. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kopsaucējs | Citi | zema | 1 p. | Diagnosticējošais darbs matemātikā 6. klasei 2014. gadā. |
2. | Daļu atņemšana | Citi | vidēja | 1 p. | 6. klases ieskaites matemātikā paraugs. |
3. | Daļu atņemšana | Citi | vidēja | 2 p. | 6. klases ieskaite matemātikā 2013. g. |
4. | Daļu saskaitīšana | Citi | vidēja | 1 p. | 2010. gada valsts ieskaites paraugs. |
5. | Daļu summa | Citi | vidēja | 1 p. | 2010. gada matemātikas ieskaite 6. klasei. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļu saskaitīšana un atņemšana | 00:00:00 | vidēja | 11 p. | |
2. | Jauktu skaitļu saskaitīšana un atņemšana, ja saucēji dažādi | 00:00:00 | vidēja | 20 p. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jauktu skaitļu atņemšana, ja saucēji vienādi | 00:00:00 | vidēja | 14 p. | Atkārtojums. Veselā pārveidošana par neīstu daļu. |