Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Maršs | Atpazīst maršam raksturīgo metru, ritmu, tempu. Saklausa maršu skaņdarbos. Klausās un nosaka mūzikas mūzikas izteiksmes līdzekļus. |
2. | Trompete | Saklausa trompetes skanējumu skaņdarbos. Attēlā atpazīst trompeti, mūzikā saklausa tās radītās skaņas un raksturo tās skanējumu. |
3. | Latvija skaņdarbos | Klausoties Latvijai veltītus skaņdarbus, saklausa un izjūt komponista pausto attieksmi pret dzimteni. Zina dziesmas uzbūvi - pants un piedziedājums. Dziesmās atpazīst pantu un piedziedājumu. |
4. | Noturīgās pakāpes Do mažorā | Nostiprina prasmi darboties Do mažorā. Zina skaņu nosaukumus un pazīst tās līnijkopā. Zina un apdzied noturīgās pakāpes Do mažorā, saklausa un skaidro tonikas nozīmi tonalitātē. Zina Do mažora pakāpes un nošu nosaukumus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas ir maršs? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot raksturot maršu. Atpazīst marša mūzikas raksturu un skaidro mūzikas izteiksmes līdzekļus. |
2. | Apgalvojumi par maršu | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot raksturot maršu. Atpazīst marša mūzikas raksturu un skaidro mūzikas izteiksmes līdzekļus. |
3. | Maršs. Mūzikas izteiksmes līdzekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst, klausās un nosaka maršam raksturīgos mūzikas izteiksmes līdzekļus. Saklausa maršu skaņdarbos. |
4. | Maršs skaņdarbos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst, klausās un nosaka maršam raksturīgos mūzikas izteiksmes līdzekļus. Saklausa maršu skaņdarbos. |
5. | Trompetes raksturojums | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Attēlā atpazīst trompeti, mūzikā saklausa tās radītās skaņas un raksturo tās skanējumu. |
6. | Trompete attēlos | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Attēlā atpazīst trompeti, mūzikā saklausa tās radītās skaņas un raksturo tās skanējumu. |
7. | Trompete un trompetists | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Attēlā atpazīst trompeti, mūzikā saklausa tās radītās skaņas un raksturo tās skanējumu. |
8. | Trompetes skanējums skaņdarbā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaņdarbā saklausa un atpazīst trompeti, tās skanējumu. Skaidro un atšķir žanru - dziesma, instrumentālā mūzika. |
9. | Skaņdarba veids | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Klausoties Latvijai veltītus skaņdarbus, saklausa un izjūt komponista pausto attieksmi pret dzimteni. Skaidro izpildītājsastāvu - solists, koris, orķestris un žanru - dziesma, instrumentālā mūzika. |
10. | Dziesmas uzbūves noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina dziesmas uzbūvi - pants un piedziedājums. Dziesmās atpazīst pantu un piedziedājumu, apguvei izmanto dziesmu teksta piemērus. |
11. | Dziesmas panta un piedziedājuma noteikšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Zina dziesmas uzbūvi - pants un piedziedājums. Dziesmās atpazīst pantu un piedziedājumu, apguvei izmanto dziesmu teksta piemērus. |
12. | Notis un pakāpes Do mažorā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi darboties Do mažorā. Zina Do mažora gammu. Prot noteikt noturīgās pakāpes un toniku. Zina skaņu nosaukumus un pazīst tās līnijkopā. |
13. | Pakāpes Do mažorā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi darboties Do mažorā. Zina Do mažora gammu. Prot noteikt noturīgās pakāpes un toniku. Zina skaņu nosaukumus un pazīst tās līnijkopā. |
14. | Pakāpes Do mažorā. Iztrūkstošais vārds | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi darboties Do mažorā. Zina Do mažora gammu. Prot noteikt noturīgās pakāpes un toniku. Zina skaņu nosaukumus un pazīst tās līnijkopā. |
15. | Do mažora pakāpes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi darboties Do mažorā. Zina Do mažora gammu un trijskani. Prot noteikt noturīgās pakāpes un toniku. Zina skaņu nosaukumus un pazīst tās līnijkopā. |
16. | Apgalvojumi par Do mažoru | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina prasmi darboties Do mažorā. Prot noteikt toniku, pakāpes. Zina nošu nosaukumus un pazīst tās līnijkopā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Marša īpašības | Citi | vidēja | 1 p. | Prot raksturot maršu. Atpazīst marša mūzikas raksturu un skaidro mūzikas izteiksmes līdzekļus. |
2. | Latvijai veltītie skaņdarbi | Citi | vidēja | 1 p. | Klausoties Latvijai veltītus skaņdarbus, saklausa un izjūt komponista pausto attieksmi pret dzimteni. Skaidro izpildītājsastāvu - solists, koris, orķestris un žanru - dziesma, instrumentālā mūzika. |
3. | Dziesmas uzbūve | Citi | augsta | 1 p. | Zina dziesmas uzbūvi - pants un piedziedājums. Dziesmās atpazīst pantu un piedziedājumu, apguvei izmanto dziesmu teksta piemērus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Maršs un trompete | 00:15:00 | vidēja | 6 p. | Zina maršam raksturīgo metru, ritmu, tempu. Atpazīst un nosaka marša mūzikas izteiksmes līdzekļus. Saklausa trompetes skanējumu skaņdarbos. Attēlā atpazīst trompeti, mūzikā saklausa tās radītās skaņas un raksturo tās skanējumu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mūzikas klausīšanās | 00:20:00 | vidēja | 7 p. | Saklausa maršu un trompetes skanējumu skaņdarbos. Klausās un nosaka maršam raksturīgos mūzikas mūzikas izteiksmes līdzekļus un trompetes radītās skaņas, raksturo tās skanējumu. Skaidro skaņdarba žanru - dziesma, instrumentālā mūzika. |