Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Daba dziesmās un skaņdarbos | Prot pētīt un salīdzināt, cik daudzveidīgi mūzikā tiek attēlotas dabas parādības, kā tās tiek atspoguļotas folklorā, dziesmās un instrumentālajā mūzikā. Zina, ka mūzikas iedvesmas avots nereti ir daba. Aktualizē iepriekš mācīto mūzikas izteiksmes līdzekļu atpazīšanu un lietošanu. |
2. | Tembrs | Zina, kas ir tembrs. Raksturo, kā atšķiras mūzikas instrumentu tembri. Klausās skaņdarbus un prot analizēt mūzikas instrumentu piemērotību dabas tēlu radīšanai. Salīdzina dažādu mūzikas instrumentu tembru, lai tos izmantotu atbilstošu dabas tēlu atveidei. |
3. | Rondo | Attīsta formas izjūtu un nostiprina izpratni par rondo formu mūzikā. Skandējot, ritmizējot un dziedot, rondo formas apguvei izmanto melodiskos, ritma un teksta piemērus. Izzina rondo formas uzbūvi, radoši darbojoties ar rondo formas shēmu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dziesmas vārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 9 p. | Iepazīst latviešu tautasdziesmas par dabu un dabas tēliem. Apzinās Latvijas augu un dzīvnieku valsts bagātību. Pēta dažādas skaņas dabā. Salīdzina dzīvnieku un cilvēku rakstura īpašības, dažādas sadzīviskas situācijas. Apgūst, dzied un zina no galvas latviešu tautasdziesmas. |
2. | Nosaki dabas tēlu | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot pētīt un salīdzināt, cik daudzveidīgi mūzikā tiek attēlotas dabas parādības, kā tās tiek atspoguļotas folklorā, dziesmās un instrumentālajā mūzikā. Zina, ka mūzikas iedvesmas avots nereti ir daba. Aktualizē iepriekš mācīto mūzikas izteiksmes līdzekļu atpazīšanu un lietošanu. |
3. | Izveido dabas tēlu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot pētīt un salīdzināt, cik daudzveidīgi mūzikā tiek attēlotas dabas parādības, kā tās tiek atspoguļotas folklorā, dziesmās un instrumentālajā mūzikā. Zina, ka mūzikas iedvesmas avots nereti ir daba. Aktualizē iepriekš mācīto mūzikas izteiksmes līdzekļu atpazīšanu un lietošanu. |
4. | Nosaki mūzikas izteiksmes līdzekļus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot pētīt un salīdzināt, cik daudzveidīgi mūzikā tiek attēlotas dabas parādības, kā tās tiek atspoguļotas folklorā, dziesmās un instrumentālajā mūzikā. Zina, ka mūzikas iedvesmas avots nereti ir daba. Aktualizē iepriekš mācīto mūzikas izteiksmes līdzekļu atpazīšanu un lietošanu. |
5. | Kas ir tembrs | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kas ir tembrs. Raksturo, kā atšķiras mūzikas instrumentu tembri. Klausās skaņdarbus un prot analizēt mūzikas instrumentu piemērotību dabas tēlu radīšanai. Salīdzina dažādu mūzikas instrumentu tembru, lai tos izmantotu atbilstošu dabas tēlu atveidei. |
6. | Klausies skaņdarbu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir tembrs. Raksturo, kā atšķiras mūzikas instrumentu tembri. Klausās skaņdarbus un prot analizēt mūzikas instrumentu piemērotību dabas tēlu radīšanai. Salīdzina dažādu mūzikas instrumentu tembru, lai tos izmantotu atbilstošu dabas tēlu atveidei. |
7. | Nosaki instrumentu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir tembrs. Raksturo, kā atšķiras mūzikas instrumentu tembri. Klausās skaņdarbus un prot analizēt mūzikas instrumentu piemērotību dabas tēlu radīšanai. Salīdzina dažādu mūzikas instrumentu tembru, lai tos izmantotu atbilstošu dabas tēlu atveidei. |
8. | Skaties un klausies | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir tembrs. Raksturo, kā atšķiras mūzikas instrumentu tembri. Klausās skaņdarbus un prot analizēt mūzikas instrumentu piemērotību dabas tēlu radīšanai. Salīdzina dažādu mūzikas instrumentu tembru, lai tos izmantotu atbilstošu dabas tēlu atveidei. |
9. | Kas ir rondo | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Attīsta formas izjūtu un nostiprina izpratni par rondo formu mūzikā. Skandējot, ritmizējot un dziedot, rondo formas apguvei izmanto melodiskos, ritma un teksta piemērus. Izzina rondo formas uzbūvi, radoši darbojoties ar rondo formas shēmu. |
10. | Rondo attēlos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Attīsta formas izjūtu un nostiprina izpratni par rondo formu mūzikā. Skandējot, ritmizējot un dziedot, rondo formas apguvei izmanto melodiskos, ritma un teksta piemērus. Izzina rondo formas uzbūvi, radoši darbojoties ar rondo formas shēmu. |
11. | Ritma rondo | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Attīsta formas izjūtu un nostiprina izpratni par rondo formu mūzikā. Skandējot, ritmizējot un dziedot, rondo formas apguvei izmanto melodiskos, ritma un teksta piemērus. Izzina rondo formas uzbūvi, radoši darbojoties ar rondo formas shēmu. |
12. | Teksta rondo | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Attīsta formas izjūtu un nostiprina izpratni par rondo formu mūzikā. Skandējot, ritmizējot un dziedot, rondo formas apguvei izmanto melodiskos, ritma un teksta piemērus. Izzina rondo formas uzbūvi, radoši darbojoties ar rondo formas shēmu. |
13. | Simbolu rondo | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Attīsta formas izjūtu un nostiprina izpratni par rondo formu mūzikā. Skandējot, ritmizējot un dziedot, rondo formas apguvei izmanto melodiskos, ritma un teksta piemērus. Izzina rondo formas uzbūvi, radoši darbojoties ar rondo formas shēmu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pazudušie vārdi | Citi | vidēja | 5 p. | Iepazīst latviešu tautasdziesmas par dabu un dabas tēliem. Pēta dažādas skaņas un dabas procesu norises. Analizē tautasdziesmas tekstu, salīdzina cilvēka dzīves un dabas ritmu. Iepazīst senvārdus. Apgūst, dzied un zina no galvas latviešu tautasdziesmas. |
2. | Nosaki tembru | Citi | augsta | 2 p. | Zina, kas ir tembrs. Raksturo, kā atšķiras mūzikas instrumentu tembri. Klausās skaņdarbus un prot analizēt mūzikas instrumentu piemērotību dabas tēlu radīšanai. Salīdzina dažādu mūzikas instrumentu tembru, lai tos izmantotu atbilstošu dabas tēlu atveidei. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daba skaņdarbos un tembrs | 20:00:00 | vidēja | 14 p. | Prot pētīt un salīdzināt, cik daudzveidīgi mūzikā tiek attēlotas dabas parādības, kā tās tiek atspoguļotas folklorā, dziesmās un instrumentālajā mūzikā. Zina, ka mūzikas iedvesmas avots nereti ir daba. Aktualizē iepriekš mācīto mūzikas izteiksmes līdzekļu atpazīšanu un lietošanu. Zina, kas ir tembrs. Raksturo, kā atšķiras mūzikas instrumentu tembri. Klausās skaņdarbus un prot analizēt mūzikas instrumentu piemērotību dabas tēlu radīšanai. Salīdzina dažādu mūzikas instrumentu tembru, lai tos izmantotu atbilstošu dabas tēlu atveidei. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daba skaņdarbos. Rondo | 20:00:00 | vidēja | 10 p. | Prot pētīt un salīdzināt, cik daudzveidīgi mūzikā tiek attēlotas dabas parādības, kā tās tiek atspoguļotas folklorā, dziesmās un instrumentālajā mūzikā. Zina, ka mūzikas iedvesmas avots nereti ir daba. Aktualizē iepriekš mācīto mūzikas izteiksmes līdzekļu atpazīšanu un lietošanu. Attīsta formas izjūtu un nostiprina izpratni par rondo formu mūzikā. Skandējot, ritmizējot un dziedot, rondo formas apguvei izmanto melodiskos, ritma un teksta piemērus. Izzina rondo formas uzbūvi, radoši darbojoties ar rondo formas shēmu. |