Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Patriotiskās dziesmas | Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. |
2. | Dziesmas un instrumentālā mūzika | Aktualizē iepriekš mācīto mūzikas izteiksmes līdzekļu atpazīšanu un lietošanu. Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. |
3. | Tonalitāte, trijskanis, alterācija | Nostiprina prasmi daboties Do un Sol mažorā. Zina Do un Sol mažora gammu un trijskani. Prot noteikt tonalitāti un toniku. Zina skaņu nosaukumus un pazīst tās līnijkopā. Pazīst alterācijas zīmes, skaidro to nozīmi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas ir patriotiska dziesma? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. |
2. | Mūzikas izteiksmes līdzekļi | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. Analizē patriotiskus skaņdarbus, nosaka izteiksmes līdzekļus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. |
3. | Nosaki valsts svētku dziesmu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. |
4. | Nosaki izpildītājsastāvu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē patriotiskus skaņdarbus. Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās, skatās un prot noteikt skaņdarba izpildītājsastāvu. Zina orķestra veidus. |
5. | Nosaki kora veidu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē patriotiskus skaņdarbus. Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās, skatās un prot noteikt dziesmas izpildītājsastāvu. Zina kora veidus. |
6. | Dziesmas vārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Iepazīst latviešu tautasdziesmas - karavīru dziesmas. Apzinās, ka latviešu tautasdziesmas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. Apgūst, dzied un zina no galvas latviešu tautasdziesmas. |
7. | Dziesmas nosaukums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. |
8. | Tautasdziesmas nosaukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. |
9. | Izteiksmes līdzekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aktualizē iepriekš mācīto mūzikas izteiksmes līdzekļu atpazīšanu un lietošanu.Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. |
10. | Nosaki tonalitāti | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina prasmi darboties Do un Sol mažorā. Pazīst alterācijas zīmes, skaidro to nozīmi. |
11. | Alterācijas zīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pazīst alterācijas zīmes, skaidro to nozīmi. |
12. | Nosaki alterācijas zīmi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pazīst alterācijas zīmes, skaidro to nozīmi. |
13. | Nosaki trijskani | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina prasmi darboties Do un Sol mažorā. Zina Do un Sol mažora gammu un trijskani. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pazudušie vārdi | Citi | vidēja | 8 p. | Iepazīst latviešu tautasdziesmas - karavīru dziesmas. Apzinās, ka latviešu tautasdziesmas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. Apgūst, dzied un zina no galvas latviešu tautasdziesmas. |
2. | Atrodi trijskani | Citi | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi darboties Do un Sol mažorā. Zina Do un Sol mažora trijskani. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Patriotiskā dziesma. Alterācija | 20:00:00 | vidēja | 8 p. | Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. Pazīst alterācijas zīmes, skaidro to nozīmi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dziesmas Tēvzemei. Trijskanis | 20:00:00 | vidēja | 12 p. | Analizē patriotiskus skaņdarbus un gūst personisku muzikālu pārdzīvojumu. Prot raksturot, kas ir patriotiska dziesma. Klausās un salīdzina valsts svētku svinēšanas muzikālās tradīcijas, prot raksturot, kas īpašs Latvijai. Nostipina prasmi daboties Do un Sol mažorā. Zina Do un Sol mažora trijskani. |