Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Mājas muzicēšana senāk un mūsdienās | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās, salīdzina tās ar citu tautu tradīcijām, piemēram, tradīcijām Vācijā. Iepazīst mājas muzicēšanas tradīcijas, lai rosinātu domāt par muzicēšanas iespējām ikdienā savā ģimenē. |
2. | Šūpuļdziesmas | Iepazīt un apgūt latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausīties, analizēt un noskaidrot šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi. |
3. | Transponēšana | Apgūst vienkāršas melodijas un ritma pierakstu ar notīm. Veido izpratni par transponēšanu, izpilda praktiskus transponēšanas vingrinājumus. Skaidro transponēšanas lietojumu mūzikā. Uzlabo nošu lasītprasmi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Muzicēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās, salīdzina tās ar citu tautu tradīcijām, piemēram, tradīcijām Vācijā. Iepazīst mājas muzicēšanas tradīcijas, lai rosinātu domāt par muzicēšanas iespējām ikdienā savā ģimenē. |
2. | Lauku kapela | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās, salīdzina tās ar citu tautu tradīcijām, piemēram, tradīcijām Vācijā. Iepazīst mājas muzicēšanas tradīcijas, lai rosinātu domāt par muzicēšanas iespējām ikdienā savā ģimenē. |
3. | Mūzikas instrumenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās, salīdzina tās ar citu tautu tradīcijām, piemēram, tradīcijām Vācijā. Iepazīst mājas muzicēšanas tradīcijas, lai rosinātu domāt par muzicēšanas iespējām ikdienā savā ģimenē. |
4. | Atrodi mūzikas instrumentu! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās, salīdzina tās ar citu tautu tradīcijām, piemēram, tradīcijām Vācijā. Iepazīst mājas muzicēšanas tradīcijas, lai rosinātu domāt par muzicēšanas iespējām ikdienā savā ģimenē. |
5. | Nosauc mūzikas instrumentu! | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās, salīdzina tās ar citu tautu tradīcijām, piemēram, tradīcijām Vācijā. Iepazīst mājas muzicēšanas tradīcijas, lai rosinātu domāt par muzicēšanas iespējām ikdienā savā ģimenē. |
6. | Kas ir šūpuļdziesma | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Iepazīst un apgūst latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausās, analizē un noskaidro šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi, piemēram salīdzina latviešu un dažādu tautu šūpuļdziesmas. Apgūst šūpuļdziesmai raksturīgos mūzikas teorijas elementus. |
7. | Miega nesēji | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Iepazīst un apgūst latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausās, analizē un noskaidro šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi, piemēram salīdzina latviešu un dažādu tautu šūpuļdziesmas. Apgūst latviešu tautas šūpuļdziesmas vārdus. |
8. | Šūpuļdziesmas īpašības | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Iepazīst un apgūst latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausās, analizē un noskaidro šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi, piemēram salīdzina latviešu un dažādu tautu šūpuļdziesmas. Apgūst šūpuļdziesmai raksturīgos mūzikas teorijas elementus. |
9. | Šūpuļdziesmas vārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Iepazīst un apgūst latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausās, analizē un noskaidro šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi, piemēram salīdzina latviešu un dažādu tautu šūpuļdziesmas. Apgūst latviešu tautas šūpuļdziesmas vārdus. |
10. | Šūpuļdziesmu mīkla | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Iepazīst un apgūst latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausās, analizē un noskaidro šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi. Apgūst šūpuļdziesmai raksturīgos mūzikas teorijas elementus. |
11. | Dažādu tautu šūpuļdziesmas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Iepazīst un apgūst latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausās, analizē un noskaidro šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi. Apgūst šūpuļdziesmai raksturīgos mūzikas teorijas elementus. |
12. | Transponēta melodija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veido izpratni par transponēšanu, izpilda praktiskus transponēšanas vingrinājumus. Skaidro transponēšanas lietojumu mūzikā. Uzlabo nošu lasītprasmi. Nostiprina Do, Fa, Sol mažoru dažādos vingrinājumos |
13. | Pazudušās notis | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Veido izpratni par transponēšanu, izpilda praktiskus transponēšanas vingrinājumus. Skaidro transponēšanas lietojumu mūzikā. Uzlabo nošu lasītprasmi. Nostiprina Do, Fa, Sol mažoru dažādos vingrinājumos |
14. | Transponēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veido izpratni par transponēšanu, izpilda praktiskus transponēšanas vingrinājumus. Skaidro transponēšanas lietojumu mūzikā. Uzlabo nošu lasītprasmi. Nostiprina Do, Fa, Sol mažoru dažādos vingrinājumos |
15. | Transponē nošu piemēru | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Veido izpratni par transponēšanu, izpilda praktiskus transponēšanas vingrinājumus. Skaidro transponēšanas lietojumu mūzikā. Uzlabo nošu lasītprasmi. Nostiprina Do, Fa, Sol mažoru dažādos vingrinājumos |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atpazīsti mūzikas instrumentu | Citi | zema | 1 p. | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās, salīdzina tās ar citu tautu tradīcijām, piemēram, tradīcijām Vācijā. Iepazīst mājas muzicēšanas tradīcijas, lai rosinātu domāt par muzicēšanas iespējām ikdienā savā ģimenē. |
2. | Pazudušie vārdi | Citi | vidēja | 4 p. | Iepazīst un apgūst latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausās, analizē un noskaidro šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi, piemēram salīdzina latviešu un dažādu tautu šūpuļdziesmas. Apgūst latviešu tautas šūpuļdziesmas vārdus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Muzicēšana un šūpuļdziesmas | 00:00:00 | vidēja | 9 p. | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās. Ierosina skolēnu domāt par muzicēšanas tradīcijām ģimenē. Iepazīst un apgūst latviešu un citu tautu šūpuļdziesmas. Klausās, analizē un noskaidro šūpuļdziesmu izcelsmi un mērķi. Apgūst šūpuļdziesmai raksturīgos mūzikas teorijas elementus. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Muzicēšana un transponēšana | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | Gūst izpratni par mājas muzicēšanas tradīcijām agrāk un mūsdienās. Ierosina skolēnu domāt par muzicēšanas tradīcijām ģimenē. Veido izpratni par transponēšanu, izpilda praktiskus transponēšanas vingrinājumus. Skaidro transponēšanas lietojumu mūzikā. Uzlabo nošu lasītprasmi. Nostiprina Do, Fa, Sol mažoru dažādos vingrinājumos. |