Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Teksta nozīme mūzikas satura atklāsmē | Teorijā sniegts vispārējs mūzikas un teksta savstarpējās saistības svarīguma apraksts. Ievietoti dziesmu "Atmostas Baltija", "Nevis slinkojot un pūstot", "Senatne"video / audio ar nelielu aprakstu. Ievietota arī I.Ziedoņa epifānija "Ar naktstauriņiem" un sniegata epifānijas žanra definīcija. |
2. | Reps, bītbokss un hiphops | Teorijā sniegta pamata informācija un video piemēri repam, bītboksam un hiphopam. |
3. | Noderīgo lietu stūrītis - patriotiskās latviešu dziesmas | Noderīgo lietu stūrītī iekļauti 13 patriotisko latviešu dziesmu video. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Termini - literatūras un mūzikas žanri | 1. izziņas līmenis | zema | 5 p. | Uzdevumā skolēnam jāatrod pareizais termins/skaidrojums vārdiem: dzeja, tautasdziesma, patriotiska dziesma, kora dziesma un epifānija. |
2. | L.t.dz. "Pūt, vējiņi" teksta izpratne | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Dziesmas "Pūt, vējiņi" tekstā teikts "Aizdzen mani Kurzemē". Šis ir starppriekšmetu - mūzikas un ģeogrāfijas uzdevums, kurā skolēnam ir jāatrod 2 apdzīvotas vietas Kurzemē (uzdevumā nav teikts, ka uz šīm vietām puisis dodas ar laivu). |
3. | Senatne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Darbs ar tekstu dziesmā "Senatne". Skolēnam jāsavieno dziesmas divrindes ar tām atbilstošo galveno domu. |
4. | Termini - mūzikas izteiksmes līdzekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Uzdevums pārbauda un nostiprina pamata zināšanas par mūzikas valodas elementiem: ritms, taktsmērs, raksturs, kā arī iekļauj izvēles atbildes par tonalitātēm Fa mažors, Do mažors. |
5. | L.t.dz. "Pūt, vējiņi" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevums balstīts uz dziesmas "Pūt, vējiņi" teksta izpratni. Skolēnam jāizprot dziesmas galvenā doma, kā arī jāsaskata teksta jēga dažādos dziesmas pantos. |
6. | Reps | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Uzdevumā jāatrod 3 repu raksturojošas īpašības. Teorijā ir iekļauts video par repa izmantošanu patritosikā dziesmā "Atmostas Baltija". Papildjautājumā skolēnam vaicāts par repa pielietošanu patriotiskā vai svinīgā dziesmā, šūpuļdziesmā un himnā. |
7. | L.t.dz. "Es izjāju prūšu zemi" - teksta analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Uzdevums balstīts uz 3 faktiem dziesmas tekstā: 1." koklēdams" - skolēnam jāzin mūzikas instrumenta veids; 2. prūšu zeme - vispārīgas zināšanas par šīs teritorijas pastāvēšanu mūsdienās; 3. līgava - iemesls, kādēļ puisim bija jāatgriežas Latvijā. |
8. | Jurjānu A. dziesmas "Nevis slinkojot un pūstot" - 2. un 3. pants | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | 1. jautājumā skolēnam jāizprot dziesmas tekstā minētā metafora "zelta kvieši". Papildjautājums balstīts uz vārdu "pelavas". Skolēnam jāizskaidro, ar ko tās ir saistitas. |
9. | Jurjānu A. dziesmas "Nevis slinkojot un pūstot" teksta izpratne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Uzdevumā dots dziesmas "Nevis slinkojot un pūstot" teksts. Skolēnam jāatrod pareizā atbilde, kas raksturo galveno domu katrā dziesmas pantā. |
10. | Dziesma "Atmostas Baltija" I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevums balstīts uz dziesmas piedziedājumu. Tajā ietverti 4 jautājumi: 1. saklausīt dziedot uzsvērtos vārdu Baltija un tās valstis; 2. atšifrēt tekstā pieminētos vārdus "trīs māsas"; 3. saklausīt, kādā secībā pieminētas Baltijas valstis; 4. saprast, ka dziesmā ir domāta Baltijas jūra. |
11. | E. Melngailis, Rainis "Senatne" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevuma 4 jautājumos tiek skarti 4 vārdi no dziesmas teksta: niedols - prasīts tā skaidrojums; laumas - viņu piederības vieta; bāri - vārda skaidrojums un pilskalns - jautāts tā izveidošanās veids. |
12. | Termini | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Jautājums sevī iekļauj 4 mūzikas valodas elementus - tonalitāte, skaņkārta, melodija un temps. Kā arī prasa zināt repa un bītboksa pamata skaidrojumu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dziesmas "Nevis slinkojot un pūstot" 1. pants | Citi | augsta | 3 p. | Uzdevums balstīts uz dziesmas "Nevis slinkojot un pūstot" 1. panta teksta izpratni. |
2. | Dziesma "Atmostas Baltija" II | Citi | augsta | 2 p. | 1. jautājums - klausoties jāatpazīst dziesmas "Atmostas Baltija" panta melodija (ierakstā skan tā atskaņojums latviešu valodā). 2. jautājums prasa skolēnam uzrakstīt akcijas "Baltijas ceļš" dalībvalstis. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksta un mūzikas mijiedarbe I | 00:30:00 | vidēja | 22 p. | Testā ir iekļauti tēmā ievietotie uzdevumi. |
2. | Teksta un mūzikas mijiedarbe II | 00:30:00 | vidēja | 23 p. | Testā iekļauti tēmā ievietotie uzdevumi. |