Programmas paraugs mūzikas teorijā 1.klasei
Virtuālās skolas skolotāja komentārs: Šeit ir norādītas tās zināšanas un prasmes, par kurām ir plānoti uzdevumi un teorija portālā Uzdevumi.lv. Diemžēl mēs nevaram dziedāt dziesmas, iet rotaļās un radoši darboties ar skanošiem žestiem.
Virtuālās skolas skolotāja komentārs: Šeit ir norādītas tās zināšanas un prasmes, par kurām ir plānoti uzdevumi un teorija portālā Uzdevumi.lv. Diemžēl mēs nevaram dziedāt dziesmas, iet rotaļās un radoši darboties ar skanošiem žestiem.
Mūzikas valoda | Zināšanas | Prasmes |
Metroritms | Zina ritma zīmes , , un . | Darbojas ar ritma zīmēm , , , taktsmērā. |
Nošu raksts, līnijkopa, klaviatūra | Zina nošu nosaukumus, to atrašanās vietu līnijkopā 1. oktāvā. Zina jēdzienus: vijoles atslēga, atkārtojuma zīme, līnijkopa, takts un taktsmērs. | Raksta ritma zīmes , , . Prot lietot jēdzienus: vijoles atslēga, atkārtojuma zīme, līnijkopa, takts un taktsmērs. |
Mūzikas žanri | Zina jēdzienus: šūpuļdziesma, maršs. | Ir priekšstats par himnu. |
Mūzikas instrumenti, izpildītājsastāvs | Pazīst attēlos klavieres, vijoli, kokli un bungas. Zina jēdzienus: solo, koris. | Pazīst attēlos klavieres, vijoli, kokli un bungas. |
Mūzikas izteiksmes līdzekļi | Atšķir skaļu – klusu, ātru – lēnu mūziku, muzicēšanā izmanto apgūtās tempa un dinamikas gradācijas. |
Mūzikas uztvere | Zināšanas | Prasmes |
Skaņu īpašības | Atšķir augstas – zemas, skaļas - klusas, īsas – garas (ilgas) skaņas. | |
Mūzikas instrumenti, izpildītājsastāvs. | Atšķir solo un kora dziedājumu. Atšķir klavieru, vijoles, kokles un bungu skanējumu. | Ir priekšstats par kontrabasa un flautas skanējumu. |
Mūzikas žanri. | Saklausa un atšķir šūpuļdziesmu un maršu. |
Mūzika kā kultūras sastāvdaļa | Zināšanas | Prasmes |
Tautas mūzika | Ir priekšstats par nozīmīgākajām gadskārtu ieražām. | Ir priekšstats par nozīmīgākajām gadskārtu ieražām. |
Skaņdarbi | Pēc dzirdes atšķir dziesmas, tai skaitā Latvijas Valsts himnu. |
Atsauce:
http://visc.gov.lv, VISC programma "Mūzikā" pamatskolai