Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Tirgus un konkurences veidi | Teorētiskās tēmas izklāsts par tirgu, tirgus veidiem, konkurenci, konkurences veidiem. |
2. | Pieprasījums un piedāvājums preču un pakalpojumu tirgū | Teorijas tēma par to, kas ir piepras;ijums, piedāvājums, tirgus līdzsvars. |
3. | Darba tirgus. Bezdarbs. Bezdarba veidi | Teorētiskas izklāsts par pieprasījumu, piedāvājumu darba tirgū, bezdarbu un bezdarba veidiem. |
4. | Kādi faktori ietekmē situāciju tirgū | Torijas tēmā izklāstīti faktori un piemēri, kuri ietekmē tirgus pieprasījumu un piedāvājumu. |
5. | Valstu ekonomiskās sistēmas | Teorijas tēma par valstu atšķirīgām ekonomiskajām sistēmām. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tirgus veidi I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizējot situācijas, izglītojamais spēj noteikt tirgus veidu pēc tā, ko pērk vai pārdod tirgū. |
2. | Jēdzieni I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Tēmā iekļauti jēdzieni, izglītojamais spēj definīciju savietot ar skaidrojumu. |
3. | Tirgus veidi II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizējot situācijas, izglītojamais spēj noteikt tirgus veidu pēc tā, ko pērk vai pārdod tirgū. |
4. | Tirgus un bezdarba veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dažādi jautājumi gan par konkurences veidiem, cenu elastību, tirgus procesiem. |
5. | Tirgus veidi III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizējot situācijas, izglītojamais spēj noteikt tirgus veidu pēc tā, ko pērk vai pārdod tirgū. |
6. | Darba līgums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Darba līgums ir juridisks dokuments, kurš ir obligāts. Izglītojamais zina, kādai informācijai jābūt darba līgumā. |
7. | Bezdarba veidi I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais orientējas bezdarba cēloņos un veidos,spēj noteikt atbilstošo bezdarba cēloni. |
8. | Pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zina faktorus, kuri ietekmē pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņas, prot tos pielietot reālās dzīves situācijās. |
9. | Situāciju analīze, tirgus veidi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizējot situācijas, izglītojamais spēj noteikt tirgus veidu pēc tā, ko pērk vai pārdod tirgū. |
10. | Piedāvājuma izmaiņu cēloņi I | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumā no dažādām dzīves situācijām skolēniem jāspēj izsecināt, kas ir bijis par piedāvājuma izmaiņu cēloni. |
11. | Piedāvājuma izmaiņu cēloņi II | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumā no dažādām dzīves situācijām skolēniem jāspēj izsecināt, kas ir bijis par piedāvājuma izmaiņu cēloni. |
12. | Konkurence, pieprasījums, piedāvājums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais ir apguvis terminus, prot tos atbilstoši lietot. |
13. | Darbaspēks I | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamias spēj definēt kas ir darbaspēks, bezdarbs, bezdarbnieks. |
14. | Situāciju analīze, konkurences veidi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizējot situācijas, izglītojamais spēj noteikt tirgus konkurences veidu pēc tā, ko pērk vai pārdod tirgū Latvijas uzņēmumi. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jēdzieni II | Citi | vidēja | 1 p. | Izglītojamais ir apguvis terminus, prot tos atbilstoši lietot. |
2. | Kurš līgums jāparaksta | Citi | vidēja | 1 p. | Svarīgi ir izglītojamajam saprast, ka ikvienam cilvēkam jānoslēdz darba līgums pirms darba gaitu uzsākšanas. |
3. | Pieprasījums vai piedāvājums darba tirgū? | Citi | vidēja | 1 p. | Situācijas, kur izglītojamajam jāorientējas- kas ir pieprasījums, kas ir piedāvājums. |
4. | Bezdarba veidi II | Citi | vidēja | 2 p. | Izglītojamais orientējas bezdarba cēloņos un veidos,spēj noteikt atbilstošo bezdarba cēloni. |
5. | Ekonomiskās sistēmas | Citi | vidēja | 2 p. | Uzdevumā iekļauti jautājumi par ekonomisko sistēmu būtību. Analizējot situācijas, skolniekam jāpielieto zināšanas jaunā situācijā. |
6. | Darbaspēks II | Citi | vidēja | 3 p. | Izglītojamias spēj definēt kas ir darbaspēks, bezdarbs, bezdarbnieks. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pieprasījums, piedāvājums | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Ievertas teorijas tēmas par pieprasījumu, piedāvājumu, to izmaiņu cēloņiem. Iekļautas situāciju analīzes uzdevumi, kur izglītojamajam jāparāda savas zināšanas ar reālo dzīvi saistītos uzdevumos. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darba tirgus | 00:40:00 | vidēja | 18 p. | Ietvertas teorijas tēmas, jēdzienu skaidrojumi un nestandarta uzdevumi- situāciju analīze. |