Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Likumi un normatīvo aktu hierarhija | Teorijas tēmā sniegts izmantoto jēdzienu skaidrojums un normatīvo tiesību aktu hierarhija. |
2. | Civillikums, Krimināllikums, Administratīvās atbildības likums | Teorijas tēmā ietverts būtiskākais par Civillikumu, Administratīvās atbildības likumu un krimināllikumu. |
3. | Darba likums, Autortiesību likums, Bērnu tiesību aizsardzības likums | Teorijas izklāsts par svarīgāko, ko paredz Darba likums un Autortiesību likums. |
4. | Juridiskie procesi – kā tajos sevi aizstāvēt | Izglītojamajam ir izpratne par juridiskajiem procesiem, to gaitu. |
5. | Starptautiskie akti, kuri garantē cilvēktiesības | Teorijas tēma par starptautiskajiem normatīvajiem aktiem, kuri garantē cilvēktiesības. |
6. | Organizācijas, kuras uzrauga cilvēktiesību ievērošanu | Izglītojamais zina, ko dara LR tiesībsarga birojs un Starptautiskā Krimināltiesa, Ombuds u.c. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Likumu un normatīvo aktu hierarhija I | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Pareizās vietās jāievelk pareizais vārds. Izglītojamais izprot likumu izkārtojumu hierarhijā, zina Satversmes tiesas funkcijas pārraudzīt likumus. |
2. | Autortiesības I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pārzina autortiesību subjektus, spēj reālajā situācijā pielietot savas zināšanas. |
3. | Likumu hierarhija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais pārzina likumu hierarhiju, orientējas likumu pakāpēs, kā tie pakārtoti cits citam. |
4. | Jēdzieni | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais izprot teorijā lietotos jēdzienus, spēj izveidot no tiem atbilstošu definējumu. |
5. | Darba likums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzina darba likumā noteikto, spēj savas zināšanas pielietot. |
6. | Cilvēktiesību jomas I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais orientējās cilvēktiesību jomās, pārzina kurās situācijās tās tiek pārkāptas. |
7. | Tiesību procesi un procedūras | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārzina normatīvo tiesību aktu veidus. Spēj izveidot definīciju, ievietojot iztrūkstošo vārdu. |
8. | Likumu un normatīvo aktu hierarhija II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Izglītojamais izprot likumu izkārtojumu hierarhijā, zina Satversmes tiesas funkcijas pārraudzīt likumus. |
9. | Cilvēktiesību pārkāpumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais prot atšķirt cilvēktiesību pārkāpumu no ikdienišķiem sadzīves konfliktiem un administratīvajiem pārkāpumiem. |
10. | Pienākumi un tiesības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina pienākumus un tiesības- vispārējās cilvēktiesības, bērnu tiesības un pienākumus, izprot atšķirību starp bērna un pieaugušā pienākumiem un tiesībām. |
11. | Krimināllikums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais zina, par kādiem pārkāpumiem iestājas kriminālatbildība, apzinās agrīno sodāmības vecumu. |
12. | Cilvēktiesību jomas II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais orientējās cilvēktiesību jomās, pārzina kurās situācijās tās tiek pārkāptas. |
13. | Bērnu tiesību pārkāpumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina bērnu tiesības, prot izvēlēties no reālā situācijā piedāvātajām. |
14. | Civillikuma četras daļas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Izglītojamais pārzina Civillikuma 4 daļas, zina, par kādu tiesību aizsardzību ir katra no daļām. Spēj papildināt tekstu ar trūkstošajiem vārdiem, lai iegūtu korektu definīciju. |
15. | Likumi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais pārzina likumus, zina katra likuma kompetenci. Analizējot reālas dzīves situācijas spēj ieteikt likumu, kurš par konkrēto situāciju varētu sniegt atbildes. |
16. | Civillikuma nodaļas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzina likumus, zina katra likuma kompetenci. Analizējot reālas dzīves situācijas spēj ieteikt likumu, kurš par konkrēto situāciju varētu sniegt atbildes. |
17. | Juridiskie procesi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot teorijā apgūto par civilprocesu, kriminālprocesu un administratīvo procesu un spēj reālās dzīves situācijās identificēt katru no tiem. |
18. | Cilvēktiesības | 3. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Izglītojamais zina cilvēktiesību subjektus un principus, kā tās tiek attiecinātas. |
19. | Bērnu tiesības | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Ir izpratne par bērnu tiesībām, pienākumiem un vecāku un līdzcilvēku tiesībām. |
20. | Situācija ar cilvēktiesību pārkāpumiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Izglītojamais zina nodarījuma samērīgumu ar iespējamo sodu, spēj izvērtēt situācijas un attiecināt atbilstošo likumu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Autortiesības II | Citi | zema | 2 p. | Pārzina autortiesību likumu, zina, uz ko attiecas, uz ko neattiecas autortiesības. |
2. | Definīcijas | Citi | vidēja | 3 p. | Izglītojamais orientējas likumos, kuri aizstāv cilvēka tiesības. |
3. | Cilvēktiesību dokumenti | Citi | vidēja | 3 p. | Ir izpratne par cilvēktiesību dokumentiem, to rašanās vēsturi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvētiesības I | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Pārzin cilvēktiesības regulējošos normatīvos aktus, spēj analizēt situācijas, piemērot likuma normas katrai no tām. |
2. | Cilvēktiesības II | 00:20:00 | vidēja | 22 p. | Ir izpratne par cilvēktiesību jautājumus regulējošiem dokumentiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Likumi, kuri regulē cilvēktiesības | 00:40:00 | vidēja | 37 p. | Ir izpratne par cilvēktiesības regulējošiem dokumentiem, spēj pielāgot situācijai atbilstošu normatīvo aktu. |