Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kā noskaidrot atšķirības starp pagātni un tagadni? | Teorija par pārmaiņām, vēstures avotiem, vizuālajiem vēstures avotiem, tehnoloģiju attīstību (piemēri par telefonu un velosipēdu attīstību). Teorija par cēloņiem un sekām. |
2. | Kāpēc un kā cilvēki sāka mērīt laiku? Kā atspoguļot notikumu secību laika līnijā? | Teorija par laika skaitīšanu, laika ritējumu, laika līniju un hronoloģisko secību. |
3. | Kā skaita gadus? | Teorija par gadu, gadsimtu un gadu tūkstošgades skaitīšanu. |
4. | Noderīgu lietu stūrītis | Tavaklase.lv mācību video priekšmeta padziļinātākai apguvei |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Attēlu hronoloģiskā secība | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sakārto dotos attēlus hronoloģiskā secībā. |
2. | Gadsimtu noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst, kurā gadsimtā ietilpst konkrētais gads. |
3. | Vizuālie vēstures avoti | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst vizuālos vēstures avotus. |
4. | Gadu tūkstošu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka gadu tūkstošus. |
5. | Hronoloģiskā secība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sakārto notikumus hronoloģiskā secībā. |
6. | Jēdzienu skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot jēdzienus, to skaidrojumu. |
7. | Laika skaitīšana. Nepabeigtie teikumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Veido loģiskus teikumus par laika skaitīšanu, ņemot vērā savas zināšanas. |
8. | Notikumu hronoloģiskā secība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sakārto notikumus hronoloģiskā secībā. |
9. | Cēloņi un to sekas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka cēloņa sekas. |
10. | Sekas un cēloņi. Grupēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka seku cēloņus. |
11. | Vizuālo vēstures avotu atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst vizuālos vēstures avotus. |
12. | Gadi un gadsimti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst, kurā gadsimtā ir dotie gadi. |
13. | Laika līnija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sakārto dotos gadus laika līnijā. |
14. | Laika posms starp notikumiem Latvijā | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nosaka laika posmu starp dotajiem notikumiem, izmantojot zināšanas par hronoloģiju. |
15. | Laika posma noteikšana starp notikumiem pasaulē | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nosaka, cik ilgs laika posms pajāgis starp dotajiem notikumiem pasaulē. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Gadsimti, tajos ietilpstošie gadi | Citi | vidēja | 2 p. | Atpazīst, kuri gadi ietilpst konkrētā gadsimtā. |
2. | Laika posms starp notikumiem pasaulē un Latvijā | Citi | augsta | 1 p. | Nosaka laika posmu starp dotajiem notikumiem, izmantojot zināšanas par hronoloģiju. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā noskaidro atšķirības starp pagātni un tagadni, un kā mēra laiku? | 00:20:00 | vidēja | 6 p. | Testā iekļautie uzdevumi pārbauda prasmi atpazīt vizuālos vēstures avotus, prasmi noteikt gadus un gadsimtus, atpazīt cēloņus un sekas, kā arī prasmi noteikt laika posmu, kas pagājis starp notikumiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atšķirību starp pagātni un tagadni noteikšana, laika skaitīšana | 00:40:00 | vidēja | 8 p. | Testā iekļautie uzdevumi pārbauda prasmi atpazīt vizuālos vēstures avotus, prasmi atpazīt un noteikt gadsimtos iekļautos gadus, kā arī prasmi noteikt laika posmu starp notikumiem. |