Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Likumu pieņemšana, vēsture | Teorijas tēma kā radušies likumi, kāpēc tie nepieciešami, kā tiek izstrādāti un pieņemti. |
2. | Tiesībsargājošās iestādes | Teorijas tēma par tiesu sistēmu, tiesu līmeņiem un tiesu sistēmas darbiniekiem. |
3. | Bērnu tiesības un pienākumi | Izglītojamais zina savas un citu cilvēku tiesības. |
4. | Audzinoši piespiedu līdzekļi nepilngadīgajiem | Izglītojamajam ir iespēja uzzināt par sekām, kas iestājas, nepildot savus pienākumus. |
5. | Kur vērsties krīzes situācijā un meklēt palīdzību | Izglītojamais zina, kur meklēt palīdzību, kā veidot sarunu ar palīdzības sniedzējiem. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Likuma ierosināšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais zina, kas var ierosināt likumu. |
2. | Definīcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais orientējas svešvārdos, prot lietot definīciju. |
3. | Avota analīze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zina kā likumus pieņēma agrāk un tagad. Spēj izvērtēt atšķirības. |
4. | Tiesu sistēmas darbinieki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārzina tiesu sistēmā iesaistīto personāžu kompetenci un atbildību. |
5. | Bērna pienākumi I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot pienākuma obligātumu, spēj definēt kas ir un kas nav pienākums. |
6. | Bērnu tiesības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzina bērna tiesības, prot tās atpazīt un pamatot. |
7. | Pienākumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzina bērna tiesības, prot tās atpazīt un pamatot. |
8. | Bērna pienākumi II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais pārzina pienākumus un tiesības, saprot, ka tie ir savstarpēji saistīti. |
9. | Pienākumi un tiesības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzina tiesības un pienākumus. |
10. | Nepilngadīgā tiesību ierobežošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais apzinās pieļaujamas un nepieļaujamas pusaudža rīcības un izvēles. Prot izsvērt atbilstošās. |
11. | Aizliegumi nepilngadīgajiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārzina aizliegumus, kuri attiecas uz nepilngadīgām personām. |
12. | Likumi, noteikumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais pārzina likumu hierarhiju, izprot uz kuru dzīves situāciju attiecas katrs normatīvais akts. |
13. | Situāciju analīze I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais zina, kādus pārkāpumus pieļaut nedrīkst, kur meklēt palīdzību. |
14. | Vēstures avotu analīze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zina kā likumus pieņēma agrāk un tagad. Spēj izvērtēt atšķirības. |
15. | Audzinoša rakstura piespiedu līdzekļi I | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais pārzina savas rīcības likumīgās sekas, apzinās, kurš un kādus audzinoša rakstura piespiedu līdzekļus var piešķirt vai piespriest. |
16. | Situāciju analīze II | 3. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Prot pielietot zināšanas, lai analizētu reālas ikdienas situācijas. Spēj atšķirt atļauto no pārkāpuma. |
17. | Audzinoša rakstura piespiedu līdzekļi II | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais zina, kāpēc tiek izmantoti piespiedu audzinošie līdzekļi, zina, kādi tie ir, un spēj izprast samērīgumu nodarījumam un sodam. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ētikas zelta likums | Citi | vidēja | 1 p. | Izglītojamais zina ētikas zelta likumu, prot to atbilstoši pielietot, spēj uztvert tā jēgu. |
2. | Likumu un noteikumu hierarhija | Citi | vidēja | 4 p. | Izglītojamais pārzina likumu hierarhiju, izprot uz kuru dzīves situāciju attiecas katrs normatīvais akts. |
3. | Likuma pieņemšana | Citi | vidēja | 3 p. | Izglītojamais zina kas var ierosināt likumu, kā notiek darbs pie likuma izstrādes, kā likums tiek pieņemts. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tiesības un pienākumi | 00:20:00 | vidēja | 17 p. | Testā ieverti uzdevumi dažādiem izziņas līmeņiem, ieskaitot situāciju analīzi un darbu ar avotiem. |
2. | Likumi, tiesības, pienākumi | 00:20:00 | vidēja | 11 p. | Ieverti gan teorētiski uzdevumi, gan situāciju analīze un praktisks pielietojums teorijas zināšanām. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pienākumi, tiesības un likums | 00:40:00 | vidēja | 28 p. | Testā ietverti uzdevumi, kuri pārbauda teorētiskās zināšanas un spēju tās pielietot praksē. |