Lasi izteiktos viedokļus!
Augstskolas docētāja Lietpratīgam, radošam daiļliteratūras lasītājam piemīt literārā kompetence. Lai tā izveidotos, skolēnam ir jāapgūst precīza, lēna, rūpīga literārā darba lasīšana, ko pareizāk būtu nosaukt par literārā darba studēšanu. Skolēns, ieguldot daudz laika un pacietības, iedziļinās katrā darba teikumā, rindkopā, lappusē. Tas nozīmē, ka skolēns vienu un to pašu tekstu lasa atkārtoti. Tā ir pētnieciskā lasīšana, kad lasītājs nopietni un atbildīgi izturas pret literāro darbu un velta tam laiku un uzmanību. |
Mācību grāmatu autore 21. gadsimtā mainās daiļliteratūras lasīšanas tradīcijas sabiedrībā, un šīs pārmaiņas raksturo gan lasīšanai atvēlētais laiks, gan lasīšanas motīvi, gan attieksme pret grāmatu lasīšanu, gan prasme orientēties plašajā grāmatu klāstā. Diemžēl viskrasākās pārmaiņas attieksmē pret daiļliteratūras lasīšanu vērojamas tieši pusaudžu un jauniešu vidū, un šīs tendences liek domāt, ka interese par lasīšanu un izpratne par grāmatu kā vērtību zūd. |
Zinātnieks Literatūrai ir nenovērtējama loma personības tapšanas procesā, grāmata var būt ceļvedis zināšanu un jūtu okeānos, cilvēcisko attiecību un emociju džungļos, vērtību kalnājos un piedzīvojumu kanjonos. Tieši lasīšana var būt tā, kas nosaka cilvēka attieksmi pret pasauli visam viņa mūžam un virza viņu uz to, ko saprotam ar īstu cilvēciskumu. Tikai kvalitatīvu grāmatu daudzveidība var nodrošināt iespēju katram lasītājam rast savai gaumei, interesēm un vajadzībām atbilstošu lasāmvielu. |
Atzīmē visu trīs viedokļu visprecīzāk noformulēto kopīgo tematu!
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!