Lasīšanas daļa
 
Lasīšanas prasmes pārbaudes daļā jālasa 150 vārdu garš teksts un jāizpilda dažādi uzdevumi. Šajā daļā iespējams iegūt 20 punktus.
Darbam atvēlētas 25 minūtes.
 
Svarīgi!
Pirms iesāc lasīt tekstu, izlasi visus uzdevumus.
1. varianta uzdevumi
 
lasisana_1.png
 
 
Tekstā stāstīts, kā pie zvērkopes Velgas Vītolas nonāca mazs ūdrēns un kā viņš auga, tāpēc virsrakstā var izmantot abu varoņu vārdus.
Piemērs:
Ūdrēna Ķūķa bērnība
Kā ūdrēns auga
Velgas Vītolas audžubērns
 
 
lasisana_2.png
 
Pareizi jāsaskaita rindkopas. Katru rindkopu sāk ar atkāpi.
Sinonīms - vārds ar tādu pašu vai līdzīgu nozīmi.
 
lasisana_3.png
 
Skaidrojums jāsāk rakstīt ar mazo burtu.
Jāpārliecinās, vai vārdu skaidrojumā minētais un jau dotais vārds pieder vienai vārdšķirai.
 
lasisana_4.png
 
Jāraksta tikai un vienīgi prasītā informācija.
 
lasisana_5.png
 
Svarīgi!
Teikumi jāiesāk ar mazo burtu!
Jāpārlasa viss teikums, lai pārliecinātos, ka uzrakstīts loģisks turpinājums.
 
Piemērs:
Zvērkope paņēma ūdrēnu uz mājām, jo viņa jau sen vēlējās audzināt arī ūdrēnu.
 
 
 
 
lasisana_6.png
 
Pamatojumam var izvēlēties piemērus ar konkrētu rīcību, kuras laikā izpaudusies kāda no šīm rakstura īpašībām.
 
lasisana_7.png
 
Teikumā jau minēts, ka ūdrēns atklāja ūdens pasauli un nira, tāpēc šīs darbības vairs nedrīkst rakstīt.
 
Piemērs:
Ķūķis atklāja ūdens pasauli, ienira bļodā, kā arī
• rotaļājās;
• pielāčoja grīdu.
 
lasisana_8.png
 
Jānosauc konkrēta darbība.
Pamatojumā jāmin, kāpēc tev šāda darbība šķiet smieklīga.
 
Atsauce:
http://visc.gov.lv/vispizglitiba/eksameni/dokumenti/uzdevumi/2012/6klase/6kl_latv_val.pdf
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!