Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbības locekļu nosaukumu atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lieto matemātiskos terminus. |
2. | Nezināmā mazināmā aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Lieto matemātiskos terminus. Prot aprēķināt nezināmo darbības locekli. |
3. | Darbības uzdošana ar vārdiem. Starpība, summa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto matemātiskos terminus. Prot aprēķināt summu, starpību pēc aprakstītās darbības ar vārdiem. |
4. | Nosaki atlikušo pasažieru skaitu (teksta uzdevums) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina teksta uzdevums ar divām darbībām. Pasažieri izkāpj. |
5. | Salīdzini un nosaki atšķirības. Teksta uzdevums. "Par vairāk", "par mazāk" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Lieto matemātisko terminu "par cik vairāk"," par cik mazāk" un pieraksta darbību ar skaitļiem. Aprēķina starpību. |
6. | Dali, lai aprēķinātu smilšu daudzumu vienā reizē | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Risina teksta uzdevumu par automašīnas kravnesību. 1 darbība. |
7. | Atņem un dali, lai uzzinātu limonādes daudzumu glāzē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina teksta uzdevumu ar 2 darbībām. Limonādes daudzums. |
8. | Vienkāršs teksta uzdevums. Cik reižu mazāk? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto matemātisko terminu "reizes vairāk"," reizes mazāk" un pieraksta darbību ar skaitļiem. Aprēķina dalījumu. Divcipara skaitļa dalīšana ar viencipara skaitli. |
9. | No trijstūriem salikta figūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka iegūtās figūras nosaukums (kvadrāts, trijstūris vai taisnstūris). |
10. | Laika mēri. Vai pazīsti pulksteni? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lieto pulksteņa laiku uzdevuma risināšanā. |
11. | Laika mēri. Stundu un minūšu salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto pulksteņa laiku uzdevuma risināšanā. Prot pārveidot un salīdzināt laika mērvienības. |
12. | Garuma mēru salīdzināšana. Dažādas mērvienības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina un atrod sakarības starp dažādiem garumiem. |
13. | Diennakts un minūšu pārvēršana stundās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Salīdzina un atrod sakarības starp dažādām laika mērvienībām. |
14. | Garuma mēru pārveidošana, cm, dm par mm | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Decimetru un centimetru pārveidošana par milimetriem. Salīdzina un atrod sakarības starp dažādiem garumiem. |
15. | Garuma mēru salīdzināšana. Dažādas mērvienības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Salīdzina un atrod sakarības starp dažādiem garumiem. |
16. | Garuma mēri. Decimetru un centimetru saskaitīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Decimetru un centimetru pārveidošana par milimetriem. Salīdzina un atrod sakarības starp dažādiem garumiem. |
17. | Pamatdaļa zīmējumā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka pamatdaļu no dota zīmējuma (četrstūri). |
18. | Pamatdaļa no neliela skaitļa | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Aprēķina pamatdaļu. Teksta uzdevums ar vienu darbību. |
19. | Aprēķini malu, ja zināms perimetrs | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot aprēķināt taisnstūra malas, ja dots P un viena mala. |
20. | Nosaki reizinātāju trīs vienādojumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izmanto reizrēķina prasmes 3 vienādojumos. Nosaka nezināmo reizinātāju. |
21. | Vienkāršs teksta uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot reizināt ar divciparu skaitli. |
22. | Cik reižu un par cik lielāks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto matemātisko terminu "reizes vairāk"," reizes mazāk", "par vairāk" un pieraksta darbību ar skaitļiem. |
23. | Dali, lai aprēķinātu viena ābola cenu | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Aprēķina, cik maksā viens ābols, ja zināma kopīgā summa. 1 darbība. |
24. | Dalīšana ar atlikumu, ja dalāmais mazāks par dalītāju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot dalīt ar atlikumu. |
25. | Saistītais pieraksts bez iekavām. ab+c:d | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina 3 darbību uzdevumu: reizināšana, saskaitīšana, dalīšana. Strukturēts. |
26. | Saistītais pieraksts ar vārdiem 1 | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot risināt saistītajā pierakstā. Trīs darbības. |
27. | Saistītais pieraksts ar vārdiem 2 | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot risināt saistītajā pierakstā. Divas darbības. |
28. | Stabiņu diagramma. Informācijas nolasīšana. Saldējumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto diagrammu lielumu nolasīšanā. |
29. | Stabiņu diagramma. "Par cik", "cik reižu" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto diagrammu lielumu nolasīšanā. Lieto matemātisko terminu "par cik vairāk"," cik reižu vairāk" un pieraksta darbību ar skaitļiem. Aprēķina starpību un dalījumu. |
30. | Datu salīdzināšana. Saulainās dienas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina diagrammā dotos lielumus un izdara secinājumus. |
31. | Pamatdaļu salīdzināšana tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka dotās pamatdaļas lielumu. Izpratne par pamatdaļu iegūšanu, salīdzināšanu. |
32. | Cietais rieksts par vienu otram sekojošu skaitļu reizinājumu | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Risina nestandarta uzdevumus. Skaitļu sareizināšana. |
33. | Cietais rieksts. Ciparu kārtības maiņa. Lapaspušu skaits | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Risina nestandarta uzdevumus. Grāmatu lappušu skaits. |
34. | Cik no katra veida jāņem, lai iegūtu vajadzīgo | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Risina nestandarta uzdevumus. Teksta uzdevums par cauruļu skaitu. Vairāku skaitļu summa. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksta uzdevums. "Reizes vairāk" | Citi | vidēja | 1 p. | Lieto matemātisko terminu "reizes vairāk"," reizes mazāk" un pieraksta darbību ar skaitļiem. Aprēķina dalījumu. 3. kl. Valsts ieskaites uzdevums 2012. gadā. Matemātika. |
2. | Taisnstūris. Perimetrs | Citi | vidēja | 3 p. | Prot aprēkināt perimetru. 3. kl. Valsts ieskaites uzdevums 2012. gadā. Matemātika. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbības locekļu nosaukumi. Skaitļošana līdz 100. Teksta uzdevumi | 00:30:00 | vidēja | 22 p. | Testā tiek iekļauti uzdevumi, kuri pārpauda skolēnu prasmi lietot matemātiskos terminus, pārbauda skatļošanas prasmes (saskaitīšana, atņemšana, reizināšana, dalīšana) līdz 100, pārbauda prasmi risināt praktiskus problēmu uzdevumus. |
2. | Mērvienības. Ģeometriskas figūras. Daļas | 00:36:00 | vidēja | 30 p. | Testā tiek iekļauti uzdevumi, kuri pārpauda skolēnu prasmi salīdzināt sakarības starp dažādiem garumiem, izmantot daļas jēdzienu uzdevuma risināšanā, kā arī prasmi noteikt ģeometriskas figūras un tās izmērīt. |
3. | Reizināšana. Dalīšana. Saistītais pieraksts. Diagrammas | 00:33:00 | vidēja | 27 p. | Testā tiek iekļauti uzdevumi, kuri pārpauda skolēnu prasmi lietot matemātiskos terminus, pārbauda skatļošanas prasmes (saskaitīšana, atņemšana) līdz 100, prasmi lietot diagrammu lielumu nolasīšanā un to analizēšanā. |
4. | Cietie rieksti | 00:20:00 | vidēja | 11 p. | Testā tiek iekļauti nestandarta uzdevumi jeb "cietie rieksti". |