Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Par 6. klases diagnosticējošo darbu matemātikā 2016. gadā | Noderīgas saites |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļu saskaitīšana un reizināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saskaita decimāldaļas, decimāldaļu reizina ar 100 |
2. | Parasto daļu saskaitīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izvēlas mazāko kopīgo saucēju, saucējiem ir kopīgs reizinātājs |
3. | Daļas dalīšana ar daļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dala un saīsina |
4. | Jaukta skaitļa reizināšana ar naturālu skaitli. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veselo un daļu reizina atsevišķi |
5. | Vesela un jaukta skaitļa starpība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veselo pārveido par jauktu skaitli (vienu veselo pārveido par neīstu daļu), tad atņem veselos, atņem daļas |
6. | Decimāldaļas un daļas starpība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | No decimāldaļas (desmitdaļas) atņem daļu ar saucēju 5 |
7. | Daļu salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Salīdzina daļas, kuru skaitītāji ir vienādi |
8. | Skaitļi no intervāla | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas skaitļus, kas atrodas starp diviem viens otram sekojošiem veseliem skaitļiem |
9. | Procenti kā daļa | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Procentus izsaka kā daļu (nav jāsaīsina) |
10. | Daļa kā summa | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Daļu uzraksta kā divu daļu summu |
11. | Daļa no kvadrāta | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosauc iekrāsoto daļu, var būt saīsināšana |
12. | Daļa no veselā | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Aprēķina pamatdaļu no veseliem kilogramiem |
13. | Daļa kā procenti | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Saucējā 5, 4, 25, 10, 20, 25, daļa ir jāpaplašina |
14. | Viens skaitlis kā otra skaitļa daļa | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Uzraksta skaitļu attiecību, daļa nav saīsināma |
15. | Viss laukums, ja dota procentu vērtība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Procentus vispirms izsaka kā nesaīsināmu daļu |
16. | Pirkuma vērtība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Dalot aprēķina vienas vienības cenu, novērtē visa pirkuma cenu, salīdzina |
17. | Ceļš un ātrums | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Lasītprasme. Aprēķina ceļu, aprēķina ātrumu |
18. | Masa un cena | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Lasītprasme, prasme analizēt informāciju. Atrod atbilstošus lielumus, sastāda un risina proporciju, izdara secinājumus |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. un 2. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Darbības ar daļām, decimāldaļām, jauktiem skaitļiem |
2. | 3. un 4. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 13 p. | Daļas teksta uzdevumos, cenas aprēķināšana |
3. | 5. un 6. uzd. | 00:00:00 | augsta | 8 p. | Kustību uzdevums, preces masa un vērtība |