Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Par 6. klases diagnosticējošo darbu matemātikā | Noderīgas saites |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. uzd. Daļu saskaitīšana pēc attēla | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Darbību pieraksta ar skaitļiem. Saskaita daļas |
2. | 2.1. uzd. Daļu atņemšana | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atņem daļas, papildreizinātāju vajag tikai pirmajai daļai. Iegūst nesaīsināmu, īstu daļu |
3. | 2.2. uzd. No jaukta skaitļa atņem daļu. Veselā pārveidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | 1. daļas skaitītājs mazāks par 2. daļas skaitītāju. Strukturēts uzdevums |
4. | 2.3. uzd. Naturālu skaitli reizina ar pamatdaļu | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Naturālu skaitli reizina ar pamatdaļu. Iegūst nesaīsināmu, īstu daļu |
5. | 2.4. uzd. Daļas dalīšana ar naturālu skaitli | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Daļu dala ar naturālu skaitli, nav jāsaīsina |
6. | 2.5. uzd. Parastu daļu reizināšana | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sareizina daļas. Nav jāsaīsina, iegūst īstu daļu |
7. | 2.6. uzd. Daļu dala ar daļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Parastu daļu dala ar daļu. Nav jāsaīsina, iegūst īstu daļu |
8. | 3.1. uzd. Skaitļu ass | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nolasa punktu A un B koordinātu |
9. | 3.2. uzd. Skaitļu ass | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Salīdzina pēc lieluma racionālus skaitļus uz skaitļu ass |
10. | 4.1. uzd. Decimāldaļu uzrakstīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Ievēro visus nosacījumus un uzraksta divas decimāldaļas |
11. | 4.2. uzd. Decimāldaļu uzrakstīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Ievēro visus nosacījumus un uzraksta divas decimāldaļas |
12. | 5. uzd. Teksta uzdevums par kustību | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā aprēķina ceļā pavadīto laiku |
13. | 6. uzd. Skaitļu ķēdīte | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nezināmais skaitlis : a - b * c = skaitlis. Skaidrojums, kurā lietota pareiza matemātiskā valoda. |
14. | 7. uzd. Procentu teksta uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Aprēķina procentus no skaitļa. Salīdzina skaitļus |
15. | 8. uzd. Skaitļa daļas vērtība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzraksta izteiksmi vai vairākas darbības visa skaitļa aprēķināšanai, ja zināma tā daļas vērtība |
16. | 9.1. uzd. Procentu aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Uzraksta izteiksmi procentu aprēķināšanai. Izsaka attiecību procentos |
17. | 9.2. uzd. Laika aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Veic mērvienību pārveidošanu (GB, MB) un aprēķina laiku ar dalīšanu |
18. | 10. uzd. Vidējais aritmētiskais | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Aprēķina skaitļu vidējo aritmētisko, atrod kļūdu |
19. | 11. uzd. Sektoru diagramma. Spriedumi. 1. risinājums | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pārbauda, ka no skolēnu skaita, kas atbilst 60%, nav iespējams, kas atbilst 10% |
20. | 11. uzd. Sektoru diagramma. Spriedumi. 2. risinājums | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pārbauda, ka no skolēnu skaita, kas atbilst 60%, nav iespējams skolēnu skaits |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Aritmētika | 00:15:00 | vidēja | 13 p. | Darbības ar naturāliem skaitļiem, parastām daļām, decimāldaļām. Skaitļu ķēdīte |
2. | Skaitļu salīdzināšana un vidējais aritmētiskais | 00:16:00 | vidēja | 12 p. | Skaitļu ass, decimāldaļu veidošana no cipariem, teksta uzdevums par vidējo aritmētisko |
3. | Teksta uzdevumi ar procentiem un daļām | 00:27:00 | augsta | 12,8 p. | Prot aprēķināt laiku, aprēķina skaitli, ja dota tā daļa, aprēķina procentus no skaitļa, izsaka attiecību procentos, pārbauda sektoru diagrammā dotos datus. |