Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Diagnosticējošais darbs matemātikā 6. klasei |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1.1. uzd. Skaitliskas izteiksmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izvēlas atbilstošu vārdisku aprakstu dotajai skaitliskajai izteiksmei. |
2. | 1.2. uzd. Skaitliskas izteiksmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izvēlas atbilstošu skaitlisku izteiksmi dotajam vārdiskajam aprakstam. |
3. | 2. uzd. Divu lielumu attiecība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka iekrāsoto un neiekrāsoto daļu skaitu. Nosaka prasīto lielumu attiecību. Saīsina daļu līdz nesaīsināmai daļai. |
4. | 3.1. uzd. Decimāldaļu atņemšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atņem decimāldaļas. |
5. | 3.2. uzd. Decimāldaļas reizināšana ar decimāldaļu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Reizina decimāldaļas. |
6. | 3.3. uzd. Decimāldaļas dalīšana ar veselu skaitli | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dala decimāldaļu ar veselu skaitli. |
7. | 3.4. uzd. Vesela skaitļa dalīšana ar parasto daļu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Dala veselu skaitli ar parasto daļu. |
8. | 3.5. uzd. Daļas atņemšana no jaukta skaitļa, ja daļu saucēji ir dažādi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vienādo daļu saucējus. No jaukta skaitļa atņem daļu. |
9. | 3.6. uzd. Saistītais pieraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Ievēro darbību secību. Pārveido reizinātājus par viena veida daļām. Sareizina skaitļus. Saskaita skaitļus. |
10. | 3.7. uzd. Izteiksmes vērtības aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Saskata reizināšanas sadalāmības īpašību. Saskaita jauktu skaitli un daļu. Sareizina skaitļus. Piezīme.Tiek ieskaitīts pareizs risinājums, nelietojot reizināšanas īpašību. |
11. | 4.1. - 4.2. uzd. Punktu atlikšana uz skaitļu taisnes | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Atzīmē uz skaitļu taisnes decimāldaļu (vienības nogrieznis dots). Atzīmē uz skaitļu taisnes parasto daļu (vienības nogrieznis dots). |
12. | 4.3. uzd. Daļas atlikšana uz skaitļu taisnes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka punktam atbilstošo daļu uz skaitļu taisnes. |
13. | 4.4. uzd. Skaitļu taisne | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosaka iedaļas vērtību. Nosaka punktam atbilstošo skaitli uz skaitļu taisnes. |
14. | 5. uzd. Daļu rēķini | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Saprot doto lielumu saistību (dotais skaits ir dotās daļas vērtība). Aprēķina pamatdaļas vērtību. Aprēķina veselā vērtību. |
15. | 6.1. uzd. Praktiska satura uzdevums par daļām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina pamatdaļas vērtību. Aprēķina daļas vērtību. |
16. | 6.2. uzd. Praktiska satura uzdevums par daļām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzraksta izteiksmi atlikušās naudas daudzuma aprēķināšanai. Aprēķina atlikušās naudas daudzumu. |
17. | 6.3. uzd. Praktiska satura uzdevumi par daļām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izvēlas izteiksmi, kas parāda reklāmai iztērētās naudas aprēķināšanu. Pārveido procentus par decimāldaļu. Aprēķina procentu skaitlisko vērtību. |
18. | 6.4. uzd. Praktiska satura uzdevumi par daļām | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Aprēķina atlikušās naudas daudzumu. Uzraksta daļu, kas izsaka prasīto lielumu. Saīsina daļu. |
19. | 7. uzd. Proporcionāli lielumi | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nosaka degvielas daudzumu tvertnē. Pareizi veic nepieciešamos skaitliskos aprēķinus. Formulē pamatojumu, izmantojot dotos un aprēķinātos lielumus. |
20. | 8.1. - 8.2. uzd. Sektora diagramma | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Aprēķina prasīto lielumu – papildinājumu līdz 100 %. Aprēķina 100 % atbilstošo skaitlisko vērtību, zinot dotam procentu skaitam atbilstošo vērtību |
21. | 8.3. uzd. Sektora diagramma | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Secina, ka katras krāsas detaļas veido ¼ no izņemtajām. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsts diagnosticējošais darbs matemātikā 2023. g. | 00:40:00 | vidēja | 51 p. | Valsts diagnosticējošais darbs matemātikā 2022./2023. m. g. |