Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | No jaukta skaitļa atņem daļu. Veselā pārveidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Daļas skaitītājs mazāks par 2. daļas skaitītāju. Dažādi saucēji, viens veselais. |
2. | Daļu starpība, ja saucēji ir savstarpēji pirmskaitļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saucēji ir savstarpēji pirmskaitļi līdz 10. |
3. | Jaukta skaitļa dalīšana ar daļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Rezultāts vesels skaitlis. |
4. | Daļas apgrieztais skaitlis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jāuzraksta apgrieztā daļa un jānosaka 6 apgalvojumu patiesums. |
5. | Daļas dalīšana ar trim dažādām daļām | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Saīsināšana vismaz 2 reizes. Iegūst īstu daļu. Daļa:daļa:daļa:daļa. |
6. | Jaukts skaitlis kā decimāldaļa (desmitdaļas) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Dotas desmitdaļas. |
7. | No decimāldaļas atņem parastu daļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pāreja uz decimāldaļu |
8. | Daļas un decimāldaļas atņemšana divos veidos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | 1) Pāreja uz decimāldaļu. 2) Pāreja uz daļu. |
9. | Decimāldaļu dala ar parastu daļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pāriet uz daļu, ievadot saīsinātu daļu. |
10. | Minūtes kā stundas ar decimāldaļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārveidot minūtes stundās, izteikt ar decimāldaļu. |
11. | Nogriežņu attiecība | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Jāatbild, kurš nogrieznis ir garāks, ja dota attiecība. |
12. | Secinājums no sporta spēļu rezultāta | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | No skaitļu attiecības jānosaka, cik reižu lielāks. |
13. | Laika vienību attiecība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Laika vieību attiecība jāpieraksta divos veidos ar iespējami mazākiem veseliem skaitļiem. |
14. | Attiecības pārveidošana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Attiecība kā daļa. |
15. | Proporcijas pārbaude | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Noteikt, vai dotā vienādība ir patiesa. |
16. | Proporcijas nezināmā locekļa aprēķināšana 3 | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dažādi dotas skaitļu attiecības. |
17. | Proporcija teksta uzdevumā par dzēriena pagatavošanu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināma ābolu un aroniju sulu attiecība. |
18. | Proporcija kartes mērogā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zināma kartes mērogs un izmēri kartē. |
19. | Procenti un apgrieztā proporcionalitāte teksta uzdevumā | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Apgriezti proporcionāli lielumi teksta uzdevumos. 4 darbības. |
20. | Laiks straumē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Motorlaiva brauc pa straumi vai pret straumi, dots ceļš, jāaprēķina laiks |
21. | Decimāldaļa no skaitļa simtos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Galvā jāaprēķina decimāldaļa no skaitļa simots. |
22. | Procenti no skaitļa simtos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | 3 atrisinājuma veidi, lai aprēķinātu procentus no skaitļa simtos. |
23. | Procenti no skaitļa teksta uzdevumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Proporcijas lietošana. 2 darbības. |
24. | Procenti. Stabiņu diagramma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | No stabiņu diagrammas datiem jāaprēķina procenti no kopējā skaita, jāaprēķina skaits. |
25. | Procentuālā salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Par cik procentiem viens lielums ir lielāks/mazāks par otru. |
26. | Viens skaitlis kā otra skaitļa procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzrakstīt doto skaitļu attiecību procentos. 2 piemēri. |
27. | Skaitļa aprēķināšana, ja zināma tā daļa, ja zināmi tā procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzrakstīt nezināmo skaitli, ja dota tā daļa. 2 piemēri. |
28. | Proporcionālā dalīšana tekstā par ievārījumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Doto skaitli jāsadala divās vai vairākās daļās, ievērojot to starpā noteiktu attiecību jeb proporcionālo dalīšanu. |
29. | Pankūku mīkla ar trim proporcionālām sastāvdaļām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Grami. Teksta uzdevums par trim proporcionālām daļām. |
30. | Trijstūra ar proporcionālām malām perimetrs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Jāaprēķina perimetrs trijstūrim ar trim proporcionālām daļām. Veseli skaitļi. |
31. | Par cik viens negatīvs skaitlis ir lielāks nekā otrs pozitīvs skaitlis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Decimāldaļas tekstā. |
32. | Dažādzīmju daļu summa, ja viens saucējs satur otru kā reizinātāju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Kopsaucējs līdz 60. Jāatņem daļas. |
33. | Negatīva pakāpe, skaitlis 1 un (-1) dažādās pakāpēs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | 3 piemēri - 3 dažādas situācijas. |
34. | Taisnstūra perimetrs. Par lielāks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Garuma mērvienības un taisnstūra perimetrs. |
35. | Riņķu laukumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzināt dažādu riņķu laukumus un diametrus. |
36. | Istabas plāns. Nogriežņa garums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | 2006.gada matemātikas ieskaite 6.klasei. |
37. | Laiks straumē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Motorlaiva brauc pa straumi vai pret straumi, dots ceļš, jāaprēķina laiks |
38. | Sektoru diagramma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2,5 p. | Pēc apraksta izvēlas sektoru diagrammu un pieraksta tēmas. |
39. | Sektoru diagramma. Spriedumi. 1. risinājums | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pārbauda, ka no skolēnu skaita, kas atbilst 60%, nav iespējams, kas atbilst 10% |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļas. Parastās daļas. Decimāldaļas | 00:40:00 | vidēja | 29 p. | Testā tiek iekļauti uzdevumi par daļām, parastajām daļām un decimāldaļām. |
2. | Attiecības un proporcijas. Teksta uzdevumi | 00:35:00 | vidēja | 27 p. | Testā tiek iekļauti uzdevumi parattiecībām un proporcijām, reksta uzdevumi. |
3. | Daļas un procentu uzdevumi. Racionāli skaitļi | 00:30:00 | vidēja | 29 p. | Testā tiek iekļauti uzdevumi par daļām un procentiem. |
4. | Laiks, kustība, ātrums. Diagrammas. Ģeometrija | 00:30:00 | vidēja | 11,5 p. | Testā tiek iekļauti uzdevumi parlaiku, kustību, ātrumu, perimetru, riņķa laukumu, diagrammām. |