Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Eksāmena formulu lapa | 9. klases matemātikas eksāmena formulu lapa |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzd. Funkcijas (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst analītiski dotu lineāru funkciju |
2. | 1. daļas 2. uzd. Aritmētiskā progresija (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst aritmētisko progresiju |
3. | 1. daļas 3. uzd. Ievilkta, apvilkta riņķa līnija (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, ka riņķa līniju var ievilkt vai apvilkt jebkuram trijstūrim, bet ne jebkuram četrstūrim |
4. | 1. daļas 4. uzd. Aksiālā simetrija (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Figūru simetrijas ass |
5. | 1. daļas 5. uzd. Trijstūra eksistence (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Trijstūra nevienādība, trijstūra malu garumi. |
6. | 1. daļas 6. uzd. Parabola (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas kvadrātfunkciju, kuras zari ir vērsti uz augšu/ leju |
7. | 1. daļas 7. uzd. Tabula (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas lineārai izteiksmei atbilstošo tabulu |
8. | 1. daļas 8. uzd. Laukuma vienības (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pārveido kvadrātmetrus par kvadrātdecimetriem |
9. | 1. daļas 9. uzd. Daļas definīcijas apgabals (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas x, kuram daļa nav definēta |
10. | 1. daļas 10. uzd. Kvadrātnevienādība (2016) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas atrisinājuma skicei atbilstošo kvadrātnevienādību |
11. | 1. daļas 11. uzd. Vidējais skaits (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Dota kopējā naudas summa un izmaksātā vidējā alga, nosaka darbinieku skaitu |
12. | 1. daļas 12. uzd. Proporcija (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Proporcijas nezināmā locekļa aprēķināšana |
13. | 1. daļas 13. uzd. Kvadrātu starpības formula (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas kvadrātu starpības sadalījumu reizinātājos |
14. | 1. daļas 14. uzd. Perimetrs (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Uzraksta pamata malas izteiksmi, jo dots perimetrs un sānu mala |
15. | 1. daļas 15. uzd. Izteiksme (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izteiksmi reizina ar skaitli |
16. | 1. daļas 16. uzd. Procenti (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot aprēķināt 10% no skaitļa |
17. | 1. daļas 17. uzd. Izmaksu formula (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas sakarību atbilstoši tekstam |
18. | 1. daļas 18. uzd. Mediāna (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka mediānu sakārtotai skaitļu virknei ar nepāra elementu skaitu |
19. | 1. daļas 19. uzd. Laiks (2016) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Daļa no 1 stundas, pāreja uz min. Nosaka laiku, kad beidzas pasākums, ja ir zināms sākuma laiks |
20. | 1. daļas 20. uzd. Katetes izteikšana (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Lieto Pitagora teorēmu katetes kvadrāta izteikšanai ar burtiem |
21. | 1. daļas 21. uzd. Trapeces leņķi (2016) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Saskata un nosauc šķērsleņķus trapecē |
22. | 1. daļas 22. uzd. Paralelograma leņķi (2016) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina pretējo leņķu vienādību |
23. | 1. daļas 23. uzd. Cilindra tilpums (2016) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina tilpumu, ja dots pamata laukums un augstums |
24. | 1. daļas 24. uzd. Trigonometriskās sakarības (2016) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka sin, cos vai tg taisnleņķa trijstūrī |
25. | 1. daļas 25. uzd. Līdzīgi trijstūri (2016) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Doti līdzīgi taisnleņķa trijstūri, jāaprēķina mala |
26. | 2. daļas 1.a) uzd. Vienādojums (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Atver iekavas, atrisina reducētu kvadrātvienādojumu |
27. | 2. daļas 1.b) Skaitliska izteiksme (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Decimāldaļu reizina ar 10 otro pakāpi, velk sakni, lieto pakāpju reizināšanas likumu, kāpina, saskaita, atņem veselus skaitļus |
28. | 2. daļas 1.c) Algebriskas daļas (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Uzraksta kopīgo saucēju, uzraksta skaitītāja izteiksmi un aprēķina starpību |
29. | 2. daļas 2. uzd. Paralelograms (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sakarības vienādsānu taisnleņķa trijstūrī, paralelograma perimetrs un laukums |
30. | 2. daļas 3. uzd. Statistika, kombinatorika, varbūtība (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skaidro modas jēdzienu, lieto kombinatorikas reizināšanas likumu, aprēķina varbūtību |
31. | 2. daļas 4. uzd. Apgrieztā proporcionalitāte (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Hiperbolas konstruēšana (skolēnam nepieciešama papīra lapa), punkta piederības noteikšana |
32. | 2. daļas 5. uzd. Nevienādību sistēma (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 7 p. | Prot kāpināt binomu, savelk līdzīgos locekļus, risina lineāras nevienādības, zīmju maiņa, intervāli, iracionāla skaitļa piederība intervālam |
33. | 2. daļas 6. uzd. Teksta uzdevums par samaksu (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Prot sastādīt lineāru vienādojumu, izpilda darbības ar decimāldaļām |
34. | 2. daļas 7. uzd. Taisnstūra paralēlskaldņa tilpums (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Aprēķina tilpumu, izsaka augstumu. Decimāldaļas. Kubikdecimetri, litri |
35. | 2. daļas 8. uzd. Attālumi (2016) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt punktu ģeometrisko vietu, zina sakarības regulārā un taisnleņķa trijstūrī |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1.-13. uzd. (2016) | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | |
2. | 1. daļas 14.-25. uzd. (2016) | 00:00:00 | vidēja | 13 p. | |
3. | 2. daļas algebras uzdevumi (2016) | 00:00:00 | vidēja | 18 p. | 1. a), b), c) un 5. uzd. Vienādojums, skaitliska izteiksme, algebriskas daļas, nevienādību sistēma |
4. | 2. daļas ģeometrijas uzdevumi (2016) | 00:00:00 | vidēja | 13 p. | 2., 7., 8. uzd. Paralelograms, taisnstūra paralēlskaldnis, attālumi |
5. | 2. daļas teksta uzdevumi (2016) | 00:00:00 | vidēja | 13 p. | 3., 6., 4. uzd. Statistika, kombinatorika, cenu aprēķināšana, hiperbolas konstruēšana |