Skolēnu mācību firma nolēma specializēties Kalifornijas slieku audzēšanā. Slieku barību –organiskās ēdienu atliekas – viņi ieguva skolas ēdnīcā, bet produkciju – sliekas un sliekkompostu – pārdeva makšķernieku un dārzkopības veikalos.Ziemā pirms ražošanas uzsākšanas skolēni veica eksperimentu, lai noskaidrotu optimālos apstākļus slieku audzēšanai. Viņi iekārtoja 3 vienādus konteinerus. Katrā no tiem ievietoja 20 pieaugušas Kalifornijas sliekas. Vienu konteineru novietoja skolas garāžā (temperatūra + 8oC ), otru –kurinātavas palīgtelpā (+ 32 oC), trešo – saimniecības telpā (+ 22 oC). Konteineros uzturēja vienmērīgu mitrumu un katru nedēļu ievietoja 2 kilogramus slieku barības. Pēc 2 mēnešiem apkopoja eksperimenta rezultātus – saskaitīja sliekas un nosvēra saražoto sliekkompostu. 1. konteinerā – 15 sliekas un 2,4 kilogrami sliekkomposta; 2. konteinerā – 420 sliekas un 6,5 kilogrami sliekkomposta; 3. konteinerā – 815 sliekas un 10 kilogrami sliekkomposta.
1. Uzraksti eksperimenta lielumus!
Neatkarīgais
– Atkarīgie
– Fiksētie
2. Pamatojoties uz eksperimenta datiem, uzraksti, kādi apstākļi jānodrošina ražošanas telpās, lai optimāli spētu audzēt sliekas un ražot sliekkompostu!
3. Izmantojot doto informāciju, pamato, ko vēl varētu pētīt, lai noskaidrotu optimālos apstākļus slieku audzēšanai un sliekkomposta ražošanai!
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!