Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzdevums. Dzīvības organizācijas līmenis | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē tekstu, saskata populācijas, ekosistēmas,audu, orgānu, biocenozes piemērus. |
2. | 1. daļas 2. uzdevums. Sugas kritēriji | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka piemēros minētos sugas kritērijus. |
3. | 1. daļas 3. uzdevums. Graudainā ET funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā atpazīst graudaino endoplazmatisko tīklu un norāda tā funkciju. |
4. | 1. daļas 4. uzdevums. Posmkāju klasifikācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlos atpazīst kukaiņu, zirnekļveidīgo un vēžveidīgo klašu pārstāvjus. |
5. | 1. daļas 5. uzdevums. Antibiotiku ietekme uz mikroorganismu augšanu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla skaidro antibiotiku ietekmi uz mikroorganismu augšanu. |
6. | 1. daļas 6. uzdevums. Biotisko faktoru ietekme uz populāciju | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē biotisko faktoru ietekmi uz populāciju. |
7. | 1. daļas 7. uzdevums. Starpsugu attiecību veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē tekstu un norāda starpsugu attiecību veidu. |
8. | 1. daļas 8. uzdevums. Protistu līdzība augu un dzīvnieku šūnām | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni saskata augu valsts šūnu pazīmes hlamidomonas un eiglēnas attēlos. |
9. | 1. daļas 9. uzdevums. Monohibrīdā krustošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka pēcnācēju fenotipu monohibrīdajā krustošanā. |
10. | 1. daļas 10. uzdevums. Dabiskas pļavas saglabāšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka bioloģiski vērtīgu zālāju saglabāšanas metodes. |
11. | 1. daļas 11. uzdevums. Augu šūnas organoīdu funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā atpazīst augu šūnas organoīdus, norāda to funkcijas. |
12. | 1. daļas 12. uzdevums. Vielu transports caur šūnas membrānu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā atpazīst vielu transporta veidus caur šūnas membrānu. |
13. | 1. daļas 13. uzdevums. Organiskās vielas šūnā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni norāda monomērus, no kuriem sastāv šūnā sastopamās organiskās vielas. |
14. | 1. daļas 14. uzdevums. DNS bāzu komplementaritāte | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni izmanto DNS nukleotīdu komplementaritātes principu. |
15. | 1. daļas 15. uzdevums. Transkripcija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā atpazīst DNS transkripciju un paskaidro tās nozīmi. |
16. | 1. daļas 16. uzdevums. Mitoze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni sakārto loģiskā secībā mitozes fāzu attēlus. |
17. | 1. daļas 17. uzdevums. Monohibrīdā krustošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro monohibrīdās krustošanas shēmu. |
18. | 1. daļas 18. uzdevums. Kailsēkļu vairošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā saskata kailsēkļu vairošanās īpatnības. |
19. | 1. daļas 19. uzdevums. Klonēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro klonēšanas shēmu. |
20. | 1. daļas 20. uzdevums. Barošanās veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka organismu barošanās veidu. |
21. | 1. daļas 21. uzdevums. Hordaiņu asinsrites sistēma | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni raksturo hordaiņu asinsrites sistēmu uzbūvi. |
22. | 1. daļas 22. uzdevums. Cilvēka gremošanas orgānu sistēma | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā atpazīst cilvēka gremošanas orgānus un raksturo to funkcijas. |
23. | 1. daļas 23. uzdevums. Glikozes līmeņa regulācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka glikagona un insulīna funkcijas. |
24. | 1. daļas 24. uzdevums. Progesterona funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto grafisko attēlu, lai secinātu par progesterona funkcijām. |
25. | 1. daļas 25. uzdevums. Bioloģijas apakšnozares | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attiecina dotos piemērus uz atbilstošām bioloģijas apakšnozarēm. |
26. | 1. daļas 26. uzdevums. Augu sistemātika | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izprot binārās nomenklatūras pielietojumu. |
27. | 1. daļas 27. uzdevums. Filoģenētiskais koks | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par dzīvnieku evolūciju pēc dotā filoģenētiskā koka. |
28. | 1. daļas 28. uzdevums. Augu audi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni raksturo augu audu veidus, izmantojot attēlus. |
29. | 1. daļas 29. uzdevums. Sakņu spurgaliņas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosauc spurgaliņu funkcijas. |
30. | 1. daļas 30. uzdevums. Gēns | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni definē gēna jēdzienu. |
31. | 2. daļas 1. uzdevums. Zīlīšu radniecība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni izprot bināro nomenklatūru. |
32. | 2. daļas 2. uzdevums. Eritrocīti | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni raksturo eritrocītu uzbūvi un funkcijas. |
33. | 2. daļas 3. uzdevums. Eksperimenta lielumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni nosaka atkarīgos un fiksētos lielumus. |
34. | 2. daļas 4. uzdevums. Plazmolīze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni izprot plazmolīzes norisi. |
35. | 2. daļas 5. uzdevums. Oglekļa aprite dabā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni izmanto shēmu, lai atbildētu uz jautājumiem par oglekļa apriti. |
36. | 2. daļas 6. uzdevums. Hlorofila absorbcijas spektrs | 1. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Izmantojot doto informāciju, skolēni aprēķina dažādas krāsas lampu efektivitāti fotosintēzes nodrošināšanai. |
37. | 2. daļas 7. uzdevums. Filoģenētiskais koks | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni nolasa informāciju no filoģenētiskās shēmas. |
38. | 2. daļas 8. uzdevums. Termoregulācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni secina par ķermeņa temperatūras izmaiņām, izmantojot doto informāciju. |
39. | 2. daļas 9. uzdevums. Hemofīlija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni prognozē iespējamību saslimt ar hemofīliju, analizējot ciltskoku. |
40. | 2. daļas 10. uzdevums. Zvejas kvotas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni pamato secinājumus par zvejas kvotām ar dotajiem datiem. |
41. | 3. daļas 1. uzdevums. Pusaudžu liekais svars | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni ar datiem pamato apgalvojumus par lieko svaru. |
42. | 3. daļas 2. uzdevums. Getliņi Eko | 1. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēni izvērtē tomātu audzēšanas metodes Getliņi Eko saimniecībā. |
43. | 3. daļas 3. uzdevums. Hlorellas | 1. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Skolēni analizē dotā pētījuma rezultātus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2016. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļa, 1.-10. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
2. | 2016. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļa, 11.-20. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
3. | 2016. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļa, 21.-30. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
4. | 2016. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 2. daļa, 1.-10. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 24 p. | |
5. | 2016. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 3. daļa, 1.-3. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 15 p. | |
6. | 2016. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei | 00:00:00 | vidēja | 69 p. |