Eksāmena mērķis: Pārbaudīt un novērtēt izglītojamo svešvalodas zināšanu un prasmju kopumu atbilstoši 2006.gada 19.decembra Ministru kabineta noteikumu nr.1027 “Noteikumi par valsts standartu pamatizglītībā un pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem” prasībām mācību priekšmeta standartā Svešvaloda 1.-9.klasei.
Eksāmena adresāts:
Eksāmenu veic 9. klases izglītojamie.Eksāmena uzbūve:
Pārbaudes darbs sastāv no 5 daļām – lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma rakstīšanas un mutvārdu daļas.Eksāmena darba daļu īpatsvars un izpildei paredzētais laiks
Daļa | Maksimālais punktu skaits | Uzdevumu skaits | Daļas īpatsvars % | Izpildes laiks |
Lasīšanas | 20 | 2 | 20 | 30 min |
Klausīšanās | 20 | 2 | 20 | 20 |
Valodas lietojums | 20 | 2 | 20 | 20 |
Rakstīšanas | 40 | 2 | 20 | 40 min |
Mutvārdu | 20 | 2 | 20 | 10 min |
Kopā | 120 | 100 |
Tēmu īpatsvars eksāmena darbā
Izziņas darbības līmenis | Izziņas darbības līmenis | Izziņas darbības līmenis | ||
Mācību priekšmeta saturs | Iegaumēšana un izpratne % | Zināšanu un prasmju lietošana % | Analīze un produktīvā darbība % | Kopā darbā % |
Saziņa | 18-20 | |||
Valodas prasmes | 22-25 | |||
Izruna, intonācija | 5-7 | |||
Teksts | 15-17 | |||
Teikums | 5-7 | |||
Vārds | 20-25 | |||
Sociokultūras kompetence | 5 | |||
Kopā | 20-25 | 55-60 | 20-25 | 100 |
Uzdevumu veidu īpatsvars eksāmena darbā
Uzdevumu veidi | Uzdevumu skaits | Punktu skaits | Īpatsvars visā darbā, % |
Vērtējuma izvēles | 2 | 15 | 15 |
Atbilžu izvēles | 1 | 10 | 10 |
Savietošanas | 1 | 15 | 15 |
Tukšo vietu aizpildīšanas | 1 | 10 | 10 |
Vārdu un struktūru saskaņošanas | 1 | 10 | 10 |
Strukturēti | 1 | 25 x 0.5 | 12.5 |
Nestrukturēti | 1 | 15 x 0.5 | 7.5 |
Dialogs, intervija | 2 | 20 | 20 |
Vērtēšanas kārtība
Palīglīdzekļi, kurus atļauts izmantot eksāmena laikā
Darbs veicams ar pildspalvu.