Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas ieguve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izvēlas derīgāko informācijas avotu un pamato; zina grāmatas struktūru ātrai informācijas ieguvei; izvēlas ticamāko informācijas avotu. (Valsts diagnost.d. dabasz. 2015. g.) |
2. | Augu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmanto augu noteicēju (Valsts ieskaite dabaszinībās 2011.g) |
3. | Pētījuma plānošana | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Izvirza un pamato pieņēmumus. (Valsts diagnost.d. dabasz. 2016. g.) |
4. | Eksperimentālā darbība datu ieguvei | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas mērierīces (Valsts diagnost.d. dabasz. 2014. g.) |
5. | Analizē un izmanto Informāciju | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Informācijas avotos un eksperimentos iegūto datu apstrāde un analīze (Valsts diagnost.d. dabasz. 2016. g.) |
6. | Dzīvības pazīmes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina dzīvības uzturēšanas nosacījumus (Valsts diagnost.d. dabasz. 2014. g.) |
7. | Augi. Sēnes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Novērtē augu pielāgošanos videi (Valsts diagnost.d. dabasz. 2014. g.) |
8. | Dzīvnieki | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst dzīvnieku lomu ekosistēmās |
9. | Cilvēks | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst cilvēka orgānu sistēmas attēlos |
10. | Mikropasaule | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saskata baktēriju darbības nozīmi |
11. | Ekosistēmas | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skaidro augu un dzīvnieku vietu ekosistēmā |
12. | Planēta Zeme Saules sistēmā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina gadalaiku maiņas un Zemes riņķojuma ap Sauli saikni (Valsts diagnost.d. dabasz. 2016. g.) |
13. | Zemes litosfēra | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Darbs ar karti: nosaka vietas, kur iespējami vulkānu izvirdumi un zemestrīces. |
14. | Zemes hidrosfēra | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina ūdens riņķojuma posmus |
15. | Zemes atmosfēra | 1. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Zina atmosfēras spiediena izmaiņu ietekmi uz laikapstākļiem |
16. | Zemes dabas ainavas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atšķir atjaunojamos un neatjaunojamos dabas resursus |
17. | Vielas un materiāli dabā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir dabas resursi. |
18. | Vielu un materiālu īpašības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina materiālus, pamatojoties uz informāciju |
19. | Vielu un materiālu pārvērtības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atšķir vielu fizikālās un ķīmiskās pārvērtības |
20. | Vielu un materiālu izmantošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina dabas resursu (koksnes, naftas) pārstrādes produktus |
21. | Vielu maisījumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst maisījuma veidu |
22. | Šķīdumi. Atbildi uz jautājumu par attēlu! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina vielu šķīdību ūdenī |
23. | Masas daļas aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina vielas masas daļu |
24. | Šķīdināmās vielas masas aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina šķīdināmās vielas un šķīdinātāja masu |
25. | Gaisma. Spoguļu izmantošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot, kā attēla veidošanās plakanos spoguļos likumsakarības izmanto ikdienā |
26. | Skaņas augstums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā var mainīt skaņas augstumu |
27. | Siltums. Kurināmā veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina Latvijā izmantojamos kurināmā veidus |
28. | Ķermeņa kustība | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina kustības raksturlielumus |
29. | Ātruma aprēķināšana (km/h) | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Aprēķina ķermeņa kustības ātrumu |
30. | Magnētiskā spēka darbības virziens | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka magnētiskā spēka darbības virzienu |
31. | Elektrība un magnētisms | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot elektriskā slēguma shēmu |
32. | Drošība | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kā droši veikt eksperimentu |
33. | Vide | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prognozē globālās sasilšanas iespējamās sekas |
34. | Veselība | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina veselīga dzīvesveida paradumus |
35. | Dabaszinātņu un tehnoloģiju nozīme | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina dabaszinātņu izgudrojumu nozīmi |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pētnieciskās darbības pamati | 00:10:00 | vidēja | 9 p. | Izvēlas informācijas avotu; Izmanto augu noteicēju; Izvirza un pamato pieņēmumu; Izvēlas mērierīces; Analizē un izmanto Informāciju |
2. | Organismi un dzīvības procesi | 00:06:00 | vidēja | 6 p. | Zina dzīvības uzturēšanas nosacījumus; Novērtē augu pielāgošanos videi; Atpazīst dzīvnieku lomu ekosistēmās; Atpazīst cilvēka orgānu sistēmas attēlos; Saskata baktēriju darbības nozīmi; Skaidro augu un dzīvnieku vietu ekosistēmā |
3. | Zeme un tās vieta Visumā | 00:07:00 | vidēja | 7 p. | Zina gadalaiku maiņas un Zemes riņķojuma ap Sauli saikni; Darbs ar karti: nosaka vietas, kur iespējami vulkānu izvirdumi un zemestrīces; Zina ūdens riņķojuma posmus; Zina atmosfēras spiediena izmaiņu ietekmi uz laikapstākļiem; Atšķir atjaunojamos un neatjaunojamos dabas resursus. |
4. | Vielas un materiāli | 00:10:00 | vidēja | 10 p. | Zina, kas ir dabas resursi; Salīdzina materiālus, pamatojoties uz informāciju; Atšķir vielu fizikālās un ķīmiskās pārvērtības; Zina dabas resursu (koksnes, naftas) pārstrādes produktus; Atpazīst maisījuma veidu; Salīdzina vielu šķīdību ūdenī; Aprēķina vielas masas daļu; Aprēķina šķīdināmās vielas un šķīdinātāja masu |
5. | Fizikālie procesi | 00:10:00 | vidēja | 9 p. | Izprot, kā attēla veidošanās plakanos spoguļos likumsakarības izmanto ikdienā; Zina, kā var mainīt skaņas augstumu; Zina Latvijā izmantojamos kurināmā veidus; Zina kustības raksturlielumus; Aprēķina ķermeņa kustības ātrumu; Nosaka magnētiskā spēka darbības virzienu; Izprot elektriskā slēguma shēmu |
6. | Cilvēka un vides mijiedarbība | 00:05:00 | vidēja | 4 p. | Zina, kā droši veikt eksperimentu; Prognozē globālās sasilšanas iespējamās sekas; Zina veselīga dzīvesveida paradumus; Zina dabaszinātņu izgudrojumu nozīmi |