Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Auga dzīves cikls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 7 p. | Ziedaugu attīstības ciklam raksturīga auga dīgšana no sēklas, augšana, ziedēšana, apputeksnēšanās, augļa attīstība, sēklas attīstība. (D.Li.7.) |
2. | Dzīvnieku attīstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dzīvnieku attīstības cikli sastāv no vairākām stadijām. (D.Li.7.) |
3. | Ekosistēmas analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt ekosistēmu, analizēt to un izvērtēt tajā esošos apstākļus. |
4. | Dzīvie organismi un vides faktori | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot, kādi dzīvie organismi un kādi vides faktori ietekmē ekosistēmu. |
5. | Teritoriju noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot atšķirt dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem un dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10. |
6. | Dabas ainavu salīdzināšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Salīdzina dabas un cilvēka veidotās teritorijas pēc mitruma, apgaismojuma, augu augšanas apstākļiem, dzīvnieku uzturēšanās un barošanās apstākļiem. D.3.10.2.; D.3.8.2.1. |
7. | Sugu daudzveidība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt dzīvā organisma sugu, izmantojot doto aprakstu. Zina, kas kopīgs vienas sugas pārstāvjiem. |
8. | Dzīvo organismu pielāgojumi dzīves apstākļiem | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina un izprot, kā dzīvnieki ir pielāgojušies apkārtējās vides apstākļiem. |
9. | Augu barošanās process | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt barošanās un barības vielu ražošanas procesa norises daļas, aplūkojot attēlu. |
10. | Barošanās ķēdes ekosistēmās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot sastādīt vienkāršu ekosistēmas barošanās shēmu. Prot noteikt, kurā ekosistēmā var pastāvēt šāda barošanās ķēde. |
11. | Putnu pielāgojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina, ka dzīvniekiem ir pielāgojumi videi un raksturo tos. D.Li.10. |
12. | Dzīvības pazīme attēlos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir dzīvības pazīmes, kā arī prot tās ieraudzīt un raksturot dažādās situācijās. |
13. | Organismu salīdzināšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Salīdzina dzīvos un nedzīvos organismus. Pamato ar piemēriem, ka dzīvības uzturēšanai nepieciešams ūdens un gaisa uzņemšana, barības uzņemšana, nevajadzīgo vielu izvadīšana. |
14. | Cilvēka orgānu nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro cilvēka organismā orgānu noteiktu darbu: sirds nodrošina asinsriti, plaušas – elpošanu, kuņģis un zarnas – gremošanu, kājas, rokas – kustības, acis – redzi, ausis – dzirdi u. c. |
15. | Cilvēku orgānu attēli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro cilvēka organismā orgānu noteiktu darbu: sirds nodrošina asinsriti, plaušas – elpošanu, kuņģis un zarnas – gremošanu, kājas, rokas – kustības, acis – redzi, ausis – dzirdi u. c. |
16. | Šūnas un audi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzienu "šūnas" un "audi" lietošana |
17. | Cilvēka orgānu sistēmas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Uzdevums ar attēliem |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Organismi un dzīvības procesi | 00:40:00 | vidēja | 35,5 p. | Treniņtests par organismiem un dzīvības procesiem (dzīvo organismu veidi, to uzbūve un attīstība, dzīvības pazīmes un procesi, ekosistēmas) |