Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Termometra rādījuma nolasīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nolasa temperatūras no termometra gan virs nulles, gan zem nulles. |
2. | Upes krastu noteikšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka upes krastus (labais un kreisais). |
3. | Degšanai nepieciešamais skābeklis | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Izprot un parāda veidu, kā pierādīt, ka degšanai nepieciešams skābeklis. |
4. | Pētāmais jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ar skolotāja palīdzību izvirza pētījuma jautājumu, salīdzinot dažādus augu pavairošanas veidus. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.) |
5. | Darba piederumu izvēle | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Izvēlas resursus atbilstoši darba gaitas aprakstam un pētāmajam jautājumam. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.3.2.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.; D.6.11.12.2.) |
6. | Datu reģistrācijas tabulas veidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Ar skolotāja palīdzību plāno darba gaitu ilgstošam pētījumam, lai noskaidrotu atbildi uz pētāmo jautājumu. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.3.2.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.; D.6.11.12.2.) |
7. | Diagrammas veidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iegūtos datus attēlo uzskatāmā veidā (piemēram, diagrammā) (D.6.11.10.1.) |
8. | Secinājumu formulēšana atbilstoši pētāmajam jautājumam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veido apgalvojumu, vispārinot, izvērtējot faktus. (D.6.12.1.1.2.) |
9. | Inerces eksperiments | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skaidro, ka ķermeņiem ar lielāku masu piemīt lielāka inerce, tāpēc jāpieliek lielāks spēks, lai to apstādinātu. Izprot pētījumu ticamības nozīmi. |
10. | Spēku eksperiments | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Eksperimentāli salīdzina dažādu virsmu savstarpējo berzi. Apraksta eksperimenta pētāmo jautājumu, rezultātus un secinājumus. |
11. | Cukura šķīdības eksperiments | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izvēlas mainīgos (“es mainīšu; es mērīšu”) un nemainīgos, kā arī mērāmos lielumus, lai veiktu eksperimentu par vielu šķīdību. |
12. | Nepieciešamie materiāli maisījuma izveidei | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lieto laboratorijas trauku nosaukumus, izvēloties nepieciešamos traukus un piederumus šķīduma pagatavošanai. |
13. | Pētījuma plānošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Pētījuma par lidošanu plānošana un veikšana |
14. | Grafika izpēte | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jautājumi par grafiku. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pētnieciskā darbība | 00:40:00 | vidēja | 37 p. | Treniņtests par pētniecisko darbību (pētnieciskās darbības soļi, pētāmais jautājums, darba plānošana, lielumu izvēle, rezultātu attēlošana un analīze) |