Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Informācija par monitoringa darbu |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa 1. uzd. Mikroskopija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādi ir mikroskopu veidi, to pielietojums. |
2. | 1. daļa 2. uzd. Fizikālie lielumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina SI mērvienības. |
3. | 1. daļa 3. uzd. Plazmolīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst plazmolīzes un deplazmolīzes procesu. |
4. | 1. daļa 4. uzd. Ķīmisko elementu periodiskā tabula | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atzīmē ko norāda atoma numurs ķīmisko elementu periodiskajā tabulā. |
5. | 1. daļa 5. uzd. Kristālrežģa veida noteikšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc kristālrežģa modeļa attēla nosaka kristālrežģa veidu. |
6. | 1. daļa 6. uzd. Ogļūdeņražu iedalījums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc vielas struktūrformulas nosaka piederību ogļūdeņražu klasei. |
7. | 1. daļa 7. uzd. Organisko savienojumu šķīdība ūdenī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka kuri no dotajiem organiskajiem savienojumiem šķīst ūdenī. |
8. | 1. daļa 8. uzd. Metālu korozija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka kniedes materiālu, lai pasargātu detaļas no korozijas. |
9. | 1. daļa 9. uzd. Ķīmiskā reakcijas vienādojuma paskaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc ķīmiskā reakcijas vienādojuma skaidro oksidēšanās un reducēšanās procesus. |
10. | 1. daļa 10. uzd. Termoķīmiskais vienādojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc apraksta nosaka atbilstošo oglekļa degšanas termoķīmisko vienādojumu. |
11. | 1. daļa 11. uzd. Vidējais ātrums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmanto sakarību un aprēķina vidējo ātrumu. |
12. | 1. daļa 12. uzd. Kustības veids | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kas raksturo kustības veidu. |
13. | 1. daļa 13. uzd. Elektrolīti | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | No dotajiem variantiem izvēlas vielu, kas ir elektrolīts. |
14. | 1. daļa 14. uzd. Cietu un gāzveida vielu šķīdība ūdenī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka kā izmainās cietu vielu un gāzveida vielu šķīdība ūdenī, ja mainās temperatūra. |
15. | 1. daļa 15. uzd. Veģetatīvā nervu sistēma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst simpātiskās un parasimpātiskās nervu sistēmas darbības principus. |
16. | 1. daļa 16. uzd. Ogļhidrātu hidrolīze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka kāda ķīmiskā viela ierosina ogļhidrātu hidrolīzi šūnā. |
17. | 1. daļa 17. uzd. Barošanās tīkls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst un nosaka barošanās tīkla elementus, trofiskos līmeņus. |
18. | 1. daļa 18. uzd. Saule kā enerģijas avots - apgalvojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka kurā no apgalvojumiem Saule ir kā enerģijas avots. |
19. | 1. daļa 19. uzd. Monohibrīdiskā krustošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot monohibrīdisko krustošanu. |
20. | 1. daļa 20. uzd. Skaņas raksturlielumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kas notiek ar skaņas raksturlielumiem, skaņai lūstot. |
21. | 1. daļa 21. uzd. Jonu pierādīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka kuri no dotajiem joniem pierāda fosfātjonus ūdens šķīdumā. |
22. | 1. daļa 22. uzd. Elektroenerģijas patēriņš | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izmanto sakarību un salīdzina elektroenerģijas patēriņu, izmantojot grafiku. |
23. | 1. daļa 23. uzd. Oma likums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izmanto Oma likumu ķēdes posmam. |
24. | 1. daļa 24. uzd. Dzīvības evolūcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina būtiskākos dzīvības evolūcijas posmus. |
25. | 2. daļa 1.1. uzd. Organismu daudzveidība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pareizi lieto jēdzienus, kas saistīti ar organismu grupēšanu pēc dažādām pazīmēm - šūnas uzbūves, barošanās un skābekļa nepieciešamības. |
26. | 2. daļa 1.2. uzd. Daļiņas uzbūves modelis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc daļiņas uzbūves modeļa attēla nosaka daļiņu. |
27. | 2. daļa 1.3. uzd. Organiskā savienojuma saīsinātā struktūrformula | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc organiskā savienojuma molekulas modeļa nosaka atbilstošo organiskā savienojuma saīsināto struktūrformulu. |
28. | 2. daļa 1.4. uzd. Ūdens cietība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka kādu ūdens cietības veidu ir iespējams novērst vārot ūdeni. |
29. | 2. daļa 1.5. uzd. Gremošanas orgānu sistēma | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārzina procesus, kas notiek gremošanas orgānu sistēmā. |
30. | 2. daļa 1.6. uzd. Posmkāju tipa īpašības | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc attēla atpazīst posmkāju tipa pārstāvi, zina posmkāju ārējās uzbūves pazīmes. |
31. | 2. daļa 1.7. uzd. Mendeļa ģenētikas likumi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmanto zināšanas par Mendeļa 2. likumu, lai atrisinātu iedzimtības uzdevumu. |
32. | 2. daļa 1.8. uzd. Biotehnoloģijas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādi organismi tiek izmantoti biotehnoloģijās, pārzina galveno biotehnoloģiju darbības procesus. |
33. | 2. daļa 1.9. uzd. Atsperes enerģija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina enerģiju veidus un piemērus. |
34. | 2. daļa 1.10. uzd. Organismu evolūcija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārzina dzīvības evolūcijas hronoloģisko laika līniju. |
35. | 2. daļa 2.1. uzd. Fizioloģiskie procesi organismā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro fizioloģisko procesu nozīmi organismā. |
36. | 2. daļa 2.2. uzd. Izotopu modeļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc attēlā redzamajiem izotopu modeļiem tos nosauc un raksturo izmantojot piedāvātos atslēgvārdus. |
37. | 2. daļa 2.3. uzd. Ņūtona likums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izmanto kopspēku, lai salīdzinātu paātrinājumus. |
38. | 2. daļa 2.4. uzd. Oksidētāja noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dota ķīmiskā reakcijas vienādojuma nosaka oksidētāju, izvēli pamato. |
39. | 2. daļa 2.5. uzd. Augu evolūcija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotā attēla analizē organismu evolūcijas hronoloģiju. |
40. | 2. daļa 3. uzd. Eksperiments par augu elpošanu un fotosintēzi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizē pētījuma rezultātus, secina par eksperimenta apstākļiem, balstoties uz doto grafiku un eksperimenta shēmu. |
41. | 2. daļa 4. uzd. Ar dzimumu saistīta iedzimšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizē informāciju par organismu pazīmju iedzimšanu, kas saistītas ar dzimumhromosomām. |
42. | 2. daļa 5. uzd. Kalcija jonu izgulsnēšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pēc apraksta izvēlas reaģentu, lai izgulsnētu kalcija jonus, izvēli pamato ar molekulārajiem, jonu un saīsināto jonu vienādojumiem. |
43. | 2. daļa 6. uzd. Atkritumu apsaimniekošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka atkritumu apsaimniekošanas priekšrocības un trūkumus atkritumu apglabāšanai un atkritumu rašanās novēršanai. |
44. | 2. daļa 7. uzd. Saules paneļu sistēma | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Novērtē saules paneļu sistēmas efektivitāti. |
45. | 2. daļa 8. uzd. Paātrinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot nosaukt kustības veidus, izmantojot kustības grafiku, un aprēķina kustības paātrinājumu. |
46. | 2. daļa 9. uzd. Pētnieciskais darbs "Augu fotosintēze" | 3. izziņas līmenis | vidēja | 10 p. | Pēc dotā pētījuma teorētiskā pamatojuma un iekārtu ilustrācijas, izplāno eksperimentu, lai noteiktu, kā apgaismojuma intensitāte ietekmē fotosintēzes procesu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Monitoringa darbs dabaszinībās 2024. g. 1. daļa | 00:40:00 | vidēja | 24 p. | Tests satur monitoringa darba dabaszinībās 2024. g. 1. daļas uzdevumus. |
2. | Monitoringa darbs dabaszinībās 2024. g. 2. daļa | 01:35:00 | augsta | 51 p. | Tests satur monitoringa darba dabaszinībās 2024. g. 2. daļas uzdevumus. |