Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kustību dibināšana, aktivitātes 1988. gada otrajā pusē | LNNK, LTF nodibināšana, nozīmīgākie notikumi 1988. gada otrajā pusē. |
2. | Atmodas pretspēki - 1989.gads | Ieskats centienos nepieļaut pārmaiņas: Interfronte, Maskavas lēmumi suverenitātes ierobežošanai. |
3. | Atmodas procesi 1989. gadā | LTF sadarbība ar trimdas organizācijām, ietekmes palielināšana pārvaldē; sabiedrības organizēšana. |
4. | Likumdošanas maiņa nacionālo interešu nostiprināšanai | LPSR AP pieņemtie likumi pirms neatkarības atjaunošanas; Maskavas nostāja; gatavošanās AP vēlēšanām. |
5. | Neatkarības atjaunošana | Procesi, saistīti ar Neatkarības deklarācijas pieņemšanu. |
6. | Divvaldība un konfrontācijas 1990.g. | Notikumi un tajos iesaistītie spēki 1990. gadā pēc 4. maija Deklarācijas. |
7. | Barikādes 1991. gada janvāris | Barikāžu laika notikumi, nozīme. |
8. | Notikumi pēc 1991.g. janvāra | Notikumi 1991. gadā: konfrontācijas, augusta pučs, neatkarības atjaunošana 21. augustā, starptautiska atzīšana. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atbildi jautājumu par tautas kustībām | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē zināšanu nostiprināšanos, simbolu iegaumēšanu. |
2. | Izvēlies pareizos personības raksturojumus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina zināšanas par personībām, to nozīmi. |
3. | Atpazīsti personību un raksturo | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina faktu pārzināšanu, personību zināšanas. |
4. | Izvērtē apgalvojumus un secinājumus | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Palīdz pilnveidot prasmes veidot vispārīgus spriedumus, secinājumus. |
5. | Izvēlies pareizās atbildes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē izpratni par Atmodas laika kustību nozīmi, formulējumu precizitāti. |
6. | Atšifrē saīsinājumu nozīmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina saīsinājumu nozīmes, lietojuma pārzināšanu. |
7. | Raksturo procesus attēlā | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina faktu pārzināšanu, prasmi formulēt. |
8. | Nosaki atceres un svētku dienas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē Latvijas vēsturē nozīmīgu atceres un svētku dienu pārzināšanu. |
9. | Nosaki atceres un svētku dienas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē Latvijas vēsturē nozīmīgu atceres un svētku dienu pārzināšanu. |
10. | Analizē vēstures avotu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina izpratni par LTF lomu neatkarības atjaunošanā. |
11. | Izvērtē apgalvojumus par procesiem | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Palīdz pilnveidot prasmes veidot vispārīgus spriedumus, secinājumus. |
12. | Vērtē notikuma nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina vēstures notikuma nozīmes apzināšanos. |
13. | Izvēlies pareizos apgalvojumus | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas par dažādu iesaistīto spēku lomu neatkarības atgūšanā. |
14. | Papildini tekstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Papildina izpratni par procesiem sabiedrībā. |
15. | Saisti attēlu ar atbildi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina un papildina zināšanas par valsts simboliem. |
16. | Nosaki pieņemtos likumus | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina zināšanas par LPSR AP darbību pirms neatkarības atjaunošanas. |
17. | Nosaki atjaunoto svētku dienu | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Papildina zināšanas par svētku dienām. |
18. | Lieto pareizos jēdzienus tekstā | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Nostiprina formulējumu prasmes, pareizo jēdzienu lietojumu. |
19. | Izvēlies pareizās atbildes par attēlu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina faktu pārzināšanu, prasmi formulēt. |
20. | Papildini attēla informāciju | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina zināšanas par sabiedrības nostāju neatkarības jautājumā. |
21. | Raksturo personības nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina, nostiprina zināšanas par personībām, to lomu. |
22. | Atbildi jautājumu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas, formulējumus. |
23. | Analizē vēstures avotu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Pilnveido prasmi analizēt teksta informāciju, saistīt ar zināšanām. |
24. | Atlasi pareizos jēdzienus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina jēdzienu zināšanas |
25. | Savieto skaidrojumu un organizāciju | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nostiprina zināšanas par dažādām organizācijām - saīsinājumiem, nozīmi. |
26. | Raksturo personības nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina, nostiprina zināšanas par personībām, to lomu. |
27. | Sakārto hronoloģiskā secībā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Ļauj iegūt pārskatu par notikumu secību. |
28. | Atbildi jautājumu par attēlu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē zināšanas par notikumiem, to ietekmi. |
29. | Raksturo attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi vērtēt avotu, izvēlēties pareizus formulējumus. |
30. | Nosaki notikuma sekas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas par notikumu virzību. |
31. | Atbildi jautājumu par apvērsumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē izpratni par notikumu ietekmi un mijiedarbību. |
32. | Raksturo attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi vērtēt avotu, veidot secinājumus. |
33. | Savieto datumu un tā skaidrojumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Ļauj pārbaudīt zināšanas par nozīmīgiem datumiem |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Raksturo svinamo dienu | Citi | vidēja | 2 p. | Notikuma datēšanas un formulēšanas prasme. |
2. | Nosaki cēloņsakarības | Citi | vidēja | 2 p. | Pārbauda cēloņsakarību izpratni un zināšanas. |
3. | Skaidro jēdzienu | Citi | vidēja | 3 p. | Personības un jēdzieni. |
4. | Faktu zināšanas | Citi | vidēja | 2 p. | Vēstures fakti un secinājumi. |
5. | Raksturo procesu, personības | Citi | vidēja | 4 p. | Pārbauda zināšanas un izpratni par cēloņsakarībām. |
6. | Skaidro jēdzienus | Citi | vidēja | 4 p. | Pārbauda jēdzienu zināšanas, prasmi tos formulēt. |
7. | Zināšanas par norises laiku | Citi | zema | 3 p. | Zināšanas par notikuma laiku, saikni ar pasaules vēstures kontekstu. |
8. | Izpratne par cēloņsakarībām | Citi | vidēja | 2 p. | Izpratne par vēstures notikuma cēloņsakarībām - notikuma cēloņi. |
9. | Prasme skaidrot sekas | Citi | vidēja | 2 p. | Izpratne par vēstures notikuma cēloņsakarībām - notikuma sekas. |
10. | Faktu pārzināšana | Citi | augsta | 2 p. | Ar notikumu saistīto faktu pārzināšana. |
11. | Skaidro notikuma ietekmi | Citi | augsta | 2 p. | Zināšanas par notikuma ietekmi uz politisko, saimniecisko, sociālo procesu attīstību. |
12. | Izvērtē cēloņsakarības | Citi | vidēja | 4 p. | Izpratne par cēloņu un seku mijiedarbību. |
13. | Formulē organizācijas idejas | Citi | vidēja | 3 p. | Prasme pareizi formulēt vēsturisko kustību idejas, izpratne par to nozīmi. |
14. | Analizē avotus | Citi | vidēja | 2 p. | Prasme informācijas avotos noteikt prasīto. |
15. | Analizē vizuālo avotu | Citi | vidēja | 1 p. | Prasme saistīt doto informāciju un apgūtās zināšanas, izpratne. |
16. | Salīdzini notikumus | Citi | vidēja | 3 p. | Prasme salīdzināt vēstures notikumus, secināt. |
17. | Grupē cēloņsakarības | Citi | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt cēloņsakarības. |
18. | Grupē cēloņsakarības | Citi | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt cēloņsakarības. |
19. | Secini cēloņsakarības | Citi | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt cēloņsakarības. |
20. | Secini cēloņsakarības | Citi | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt cēloņsakarības. |
21. | Secini cēloņsakarības | Citi | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt cēloņsakarības. |
22. | Papildini tekstu | Citi | vidēja | 7 p. | Zināšanas, prasme raksturot procesus, jēdzienu pārzināšana. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Notikumi Atmodas gaitā | 00:00:00 | vidēja | 20 p. | Testā apkopoti uzdevumi par nozīmīgākajiem notikumiem, procesiem Atmodas gaitā 1988. - 1991. gadā: organizāciju noformēšanās; Baltijas ceļš; AP darbība; Barikādes; apvērsuma mēģinājums. |
2. | Personības un sabiedrība Atmodas laikā | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Testā apkopoti uzdevumi par personībām, to lomu, nostāju; par sabiedrības iesaisti, lomu procesos. |
3. | Jēdzienu, saīsinājumu un formulējumu lietojums, raksturojot procesus | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Testā apkopoti uzdevumi par jēdzienu pareizu lietojumu, saīsinājumu nozīmi, ļauj izvēlēties precīzus formulējumus. |
4. | Pārskats par procesiem un tajos iesaistīto lomu | 00:00:00 | vidēja | 11 p. | Testā apkopoti uzdevumi par dažādiem procesiem: trimdas loma; organizāciju darbība, tās sekas; pieņemtie likumi; izvēles loma. |
5. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 17 p. | Testā apkopoti uzdevumi par organizācijām, personībām, procesiem, notikumiem - sniedz pārskatu hronoloģiskā secībā. |