Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dizains | Jēdzieni: funkcionāls, objekts, estētisks, makets. Zina, kas ir dizains, spēj raksturot ar dizainu saistītus jēdzienus. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo dizainu, ar to saistītos jēdzienus. |
2. | Vides dizains, vides objekti | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Skolēnam nozīmīgākās darbības: zina, kas ir vides dizains, prot raksturot vides dizaina objektus. |
3. | Vides dizains. Dabas elementi | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Skolēnam nozīmīgākās darbības: zina, kā vides dizainā iespējams izmantot dabas elementus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dizains, dizaina objekta raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: funkcionāls, objekts, estētisks, makets. Zina, kas ir dizains, prot raksturot ar dizainu saistītus jēdzienus. Uzdevuma tips – patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo dizainu, ar dizainu saistītus jēdzienus. |
2. | Dizainera radīts objekts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: objekts. Prot attēlos saskatīt dizainera radītu objektu. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos dizainera radītu objektu. |
3. | Dizaina objekti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: objekts. Prot analizēt dizaina objektu attēlus, nosaukt atbilstošo dizaina veidu. Uzdevuma tips – attēla analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlos redzamos dizaina objektus, nosaka atbilstošos dizaina veidus. |
4. | Dizaina objektu pazīmes | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Jēdzieni: objekts. Prot attēlos saskatīt dizaina objektu pazīmes. Uzdevuma tips – attēlu tests ar atbildes ievilkšanu. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata kopīgās un atšķirīgās pazīmes, nosaka lieko attēlu. |
5. | Dizaina objekts, tā raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jēdzieni: funkcionāls, objekts, estētisks, makets. Zina, kas ir dizains, prot raksturot ar dizainu saistītus jēdzienus. Uzdevuma tips – patiess/nepatiess apgalvojums, attēlu analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo dizainu, attēlos saskata dizaina objektu. |
6. | Vides dizaina objekti | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina pazīmes. Uzdevuma tips – attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina pazīmes. |
7. | Vides dizaina objekts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina pazīmes. Uzdevuma tips – attēlu tests, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina pazīmes. |
8. | Dizaina objekti vidē I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objektus. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objektus. |
9. | Vides dizaina objektu pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objektus. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objektus. |
10. | Vide, tās dizaina objekti | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objektus, noteikt lieko attēlu. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: attēlos saskata kopīgās un atšķirīgās pazīmes, nosaka lieko attēlu. |
11. | Vides dizaina objekta pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objekta pazīmes. Uzdevuma tips – attēlu tests, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objekta pazīmes. |
12. | Dizaina objekti, vides dizaina objekts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jēdzieni:vide, objekts.Novērtē neparasto,dabisko,krāšņo,senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē.(K.3.1.1.; K.3.3.7.) Prot attēlos saskatīt dizaina pazīmes.Uzdevuma tips–attēlu tests, atbildes,izvēle,ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos noteikta dizaina pazīmes. |
13. | Dizaina objektu raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni:vide, objekts.Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.)Prot attēlos saskatīt vides dizaina objektus.Uzdevuma tips–attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums,atbildes izvēle.Skolēnam nozīmīgākās darbības:analizē attēlus,saskata tajos vides dizaina objektus. |
14. | Vides dizaina objekti, to pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objekta pazīmes. Uzdevuma tips – attēlu tests, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objekta pazīmes. |
15. | Ziedi vides dizaina objekta izveidē | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.) Prot attēlos saskatīt ziedu izmantošanas iespējas vides dizaina objekta radīšanā. Uzdevuma tips – attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: attēlos saskata ziedus kā vides dizaina objekta veidojošos elementus. |
16. | Ziedi vides dizainā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina pazīmes. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objekta pazīmes. |
17. | Dabas elementi vides dizainā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Prot attēlos saskatīt kokus un krūmus kā vides dizaina objektus. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus,saskata tajos vides dizaina pazīmes. |
18. | Dabas elementu izmantošana vides dizainā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jēdzieni:vide,objekts.Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu.(K.3.1.1.)Prot attēlos saskatīt dabas objektus kā vides dizaina objektus. Uzdevuma tips – patiess/nepatiess apgalvojums,atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības:saskata attēlos vides dizaina pazīmes. |
19. | Dabas elementu izmantošana vides dizaina objektu izveidē | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.) Prot attēlos saskatīt kopīgās, atšķirīgās pazīmes. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata kopīgās, atšķirīgās pazīmes, izvēlas lieko attēlu. |
20. | Vides dizaina objekti, dabas elementi to izveidē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni:vide,objekts.Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Prot attēlā saskatīt dabas elementu izmantošanu vides dizaina radīšanā. Uzdevuma tips – attēla analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības:attēlā saskata vides dizaina objektus,materiālus. |
21. | Vides dizaina objekti, to raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objekta pazīmes. uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objekta pazīmes. |
22. | Dažādie vides dizaina objekti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objektus. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objektus. |
23. | Dizaina objekti vidē II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jēdzieni:vide,objekts.Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu.(K.3.1.1. Prot attēlos saskatīt vides dizaina pazīmes.Uzdevuma tips–attēlu analīze,patiess/nepatiess apgalvojums,atbildes izvēle.Skolēnam nozīmīgākās darbības:analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina pazīmes. |
24. | Dizains, vides dizaina objekti, to raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jēdzieni:funkcionāls,objekts,estētisks,makets,vide.Raksturo ar dizainu saistītus jēdzienus,prot attēlos saskatīt vides dizaina objekta pazīmes.Uzdevuma tips –patiess/nepatiess apgalvojums,attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības:raksturo dizainu, attēlos saskata vides dizaina objektus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dizainers, dizains mūsdienās | Citi | vidēja | 2 p. | Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Zina, kas ir dizainers, prot raksturot mūsdienu dizainu. Uzdevum tips – patiess/nepatiess apgalvojums, attēla analīze. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo dizaineri, saskata attēlā mūsdienu dizaina iezīmes. |
2. | Vides dizaina objektu dažādība | Citi | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objektus. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objektu pazīmes. |
3. | Vides dizaina objekta raksturīgās pazīmes | Citi | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Prot attēlos saskatīt vides dizaina objekta pazīmes. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: attēlos saskata vides dizaina objekta pazīmes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dizains. Objekts. Vide | 00:35:00 | vidēja | 14 p. | Jēdzieni: funkcionāls, objekts, vide, estētisks, makets. Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.) Uzdevumu tipi – patiess/nepatiess apgalvojums, attēla analīze, attēlu tests, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo dizainu, ar dizainu saistītus jēdzienus, raksturo dizaineri, saskata attēlā mūsdienu dizaina iezīmes, analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina pazīmes, attēlos saskata ziedus kā vides dizaina objekta veidojošos elementus. |
2. | Dizaina objekti dažādā vidē | 00:35:00 | vidēja | 16 p. | Jēdzieni: vide, objekts. Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu. (K.3.1.1.) Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.) Uzdevumu tipi – attēlu tests, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos dizainera radītu objektu, analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina pazīmes, attēlos saskata kopīgās un atšķirīgās pazīmes, nosaka lieko attēlu, attēlā saskata materiālus. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dizains, vides dizaina objekti, to daudzveidība | 00:35:00 | vidēja | 18 p. | Jēdzieni: vide, objekts, funkcionāls, estētisks, makets. Apkārtējo publisko telpu iespējams uzlabot, padarīt estētiskāku (K.Li.3.) Novērtē neparasto, dabisko, krāšņo, senlaicīgo apkārtnē kā vērtības dzīvē. (K.3.1.1.; K.3.3.7.) Ierauga kultūru un dizainu kā visur klātesošu ikdienas sastāvdaļu.(K.3.1.1.) Uzdevumu tipi – attēlu tests ar atbildes ievilkšanu, attēlu analīze, atbildes izvēle, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata kopīgās un atšķirīgās pazīmes, nosaka lieko attēlu, analizē attēlus, saskata tajos vides dizaina objektus, raksturo dizainu. |