Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Izmantotie mākslas darbi | Saites |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Mākslas muzejs, eksponāti, ekspozīcija | Jēdzieni: ekspozīcija, eksponāts, gids. Skolēnam nozīmīgākās darbības: prot raksturot mākslas muzeju, zina, kas ir eksponāts, ekspozīcija, mākslas darba oriģināls, spēj raksturot muzeja gida darbu. |
2. | Gleznas raksturojums | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Skolēnam nozīmīgākās darbības: zina, kā jāraksturo glezna. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mākslas muzeja raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: ekspozīcija, eksponāts. Uzdevuma tips – patiess,nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: zina, kas ir mākslas muzejs, ko tur var aplūkot, prot to raksturot. |
2. | Mākslas muzeja kolekcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pēta mākslas muzejā vai izstāžu zālē redzamo ekspozīciju. Uzdevuma tips – attēla analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlu, saskata tajā mākslas muzeja kolekcijas pazīmes. |
3. | Mākslas muzejs – ekspozīcija, kolekcija, mākslas darba oriģināls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Jēdzieni: ekspozīcija, eksponāts. Pēta mākslas muzejā vai izstāžu zālē redzamo ekspozīciju. Uzdevuma tips – patiess/nepatiess apgalvojums, attēla analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo mākslas muzeju, analizē attēlu, saskata tajā mākslas muzeja kolekcijas pazīmes. |
4. | Ekspozīcija – glezniecība | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: ekspozīcija, eksponāts. Uzdevuma tips – attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē reprodukcijas, raksturo to atbilstību tematam. |
5. | Ekspozīcija – tēlniecība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: ekspozīcija, eksponāts. Pēta mākslas muzejā vai izstāžu zālē redzamo ekspozīciju. Uzdevuma tips – attēla analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos saistību ar noteiktu tematu. |
6. | Ekspozīcija – glezniecība, tēlniecība | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Jēdzieni: ekspozīcija, eksponāts. Pēta mākslas muzejā vai izstāžu zālē redzamo ekspozīciju. Uzdevuma tips – attēla analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos saistību ar noteiktu tematu. |
7. | Ekspozīcija | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Jēdzieni: ekspozīcija. Uzdevuma tips – attēlu analīze, liekā attēla ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: zina, kas ir ekspozīcija, kādi ir tās izveides nosacījumi, spēj noteikt lieko eksponātu. |
8. | Gleznas raksturojums. Krāsa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē gleznas reprodukciju, tajā izmantotās krāsas, izvēlas atbildes variantu. |
9. | Gleznas raksturojums. Reprodukcijā dominējošie toņi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos izmantotās krāsas, nosaka dominējošo krāsu. |
10. | Gleznas raksturojums. Krāsa – kontrasts, dominance | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes izvēle, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos izmantotās krāsas, nosaka dominējošo krāsu, krāsu kontrastus. |
11. | Gleznas raksturojums. Līnijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos noteiktu līniju veidus. |
12. | Gleznas raksturojums. Līniju dažādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēla analīze, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlu, pēta tajā redzamās līnijas, izvēlas atbildes variantu. |
13. | Gleznas raksturojums. Krāsas, līnijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēla analīze, atbildes izvēle, ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, pēta tajos redzamās līnijas, krāsas, izvēlas atbildes variantu. |
14. | Gleznas raksturojums. Siluets | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, pēta tajos attēlotos siluetus, izvēlas patieso apgalvojumu. |
15. | Gleznas raksturojums. Silueti – kopīgais, atšķirīgais | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlos redzamos siluetus, nosaka kopīgās un atšķirīgās pazīmes, izvēlas lieko attēlu. |
16. | Gleznas raksturojums. Kompozīcijā attēlotā vide | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlos redzamo vidi, izvēlas atbildes variantu. |
17. | Gleznas raksturojums. Vide – kopīgais, atšķirīgais | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlos redzamo vidi, nosaka kopīgās, atšķirīgās pazīmes, izvēlas atbildes variantu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekspozīcija – ainava | Citi | augsta | 3 p. | Jēdzieni: ekspozīcija. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, nosaka eksponātus, kuri raksturo ekspozīciju, izvēlas lieko eksponātu. |
2. | Gleznas raksturojums. Krāsa, līnija | Citi | vidēja | 3 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē gleznas reprodukciju, tajā izmantotās krāsas, līnijas, izvēlas atbildes variantu. |
3. | Gleznas raksturojums – līnija, siluets, vide | Citi | augsta | 4 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevuma tips – attēlu analīze, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlos redzamās līnijas, siluetus, vidi, izvēlas atbildes variantu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mākslas muzejs. Ekspozīcija. Eksponāts | 00:25:00 | vidēja | 19 p. | Jēdzieni: ekspozīcija, eksponāts. Pēta mākslas muzejā vai izstāžu zālē redzamo ekspozīciju. Uzdevumu tipi – patiess,nepatiess apgalvojums, attēla analīze, atbildes izvēle, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: zina, kas ir mākslas muzejs, ko tur var aplūkot, prot to raksturot; analizē attēlu, saskata tajā mākslas muzeja kolekcijas pazīmes; analizē reprodukcijas, raksturo to atbilstību tematam; analizē attēlus, nosaka eksponātus, kuri raksturo ekspozīciju, izvēlas lieko eksponātu; zina, kas ir ekspozīcija, kādi ir tās izveides nosacījumi, spēj noteikt lieko eksponātu. |
2. | Glezna – krāsa, līnija, siluets, vide | 00:30:00 | vidēja | 26 p. | Detalizēti vēro izvēlētos mākslas darbus, pēta krāsas, līnijas, formas, siluetus un vidi tajos. Uzdevumu tipi – attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums, atbildes izvēle, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē gleznas reprodukciju, tajā izmantotās krāsas, izvēlas atbildes variantu; analizē attēlus, saskata tajos izmantotās krāsas, nosaka dominējošo krāsu, krāsu kontrastus; analizē attēlus, saskata tajos noteiktu līniju veidus; analizē gleznas reprodukciju, tajā izmantotās krāsas, līnijas, izvēlas atbildes variantu; analizē attēlus, pēta tajos attēlotos siluetus, izvēlas patieso apgalvojum; analizē attēlos redzamos siluetus, nosaka kopīgās un atšķirīgās pazīmes, izvēlas lieko attēlu; analizē attēlos redzamo vidi, nosaka kopīgās, atšķirīgās pazīmes, izvēlas atbildes variantu. |