Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Cilvēka figūras proporcijas | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Spēj raksturot cilvēka auguma proporcijas. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: prot raksturot cilvēka auguma proporcijas. |
2. | Tēlniecība - raksturojums | Jēdzieni: tēlniecība, trīsdimensionāls, apjoms. Zina, kas ir tēlniecība, prot raksturot tēlniecības veidus. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo tēlniecību. |
3. | Monumentālā tēlniecība | Cilvēka skulptūru var atveidot trīsdimensionālu – telpisku – un kustībā. (K.Li.1.) Zina, kas ir monumentālā tēlniecība. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo monumentālo tēlniecību. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | "Dorifors" | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Prot attēlos atpazīt sengrieķu tēlnieka Polikleita slaveno skulptūru "Dorifors". Uzdevuma tips - attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: attēlos saskata noteikta mākslas darba pazīmes. |
2. | Cilvēka figūras proporcijas - izveide, teorētiskie pamati | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Prot raksturot cilvēka ķermeņa proporcijas, zina - kas izveidoja šos nosacījumus. Uzdevuma tips - loģikas ķēdīte. Skolēnam nozīmīgākās darbības: sniegtajās izvēlēs saskata vienojošo elementu. |
3. | Cilvēka ķermeņa proporcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Prot saskatīt - kurā attēlā mākslinieks attēlojis cilvēku, ievērojot pareizas ķermeņa proporcijas. Uzdevuma tips - attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē ķermeņa proporcijas. |
4. | Cilvēka figūras proporcijas, "Dorifors" | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas,lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas(K.Li.1.)Prot raksturot cilvēka figūras proporcijas,atpazīt Polikleita "Doriforu".Uzdevuma tips-patiess/nepatiess apgalvojums,attēla analīze. Skolēnam nozīmīgākās darbības:raksturo proporcijas,atpazīst mākslas darbu. |
5. | Pieauguša cilvēka un bērna ķermeņa proporcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas.(K.Li.1.) Prot attēlos noteikt-vai mākslinieks savā mākslas darbā ir ievērojis ķermeņa proporcijas. Uzdevuma tips-attēlu analīze,atbilžu variantu izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības:saskata ķermeņa proporcijas. |
6. | Cilvēka ķermeņa porporcijas tēlniecībā | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Prot saskatīt cilvēka ķermeņa proporcijas skulptūrās. Uzdevuma tips - attēlu analīze, loģikas ķēdīte, atbildes varianta ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: nosaka skulptūru proporcionalitāti. |
7. | Ķermeņa proporcijas dieva figūrā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Prot noteikt ķermeņa proporcijas dieva figūrā. Uzdevuma tips - attēla analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlu, nosaka ķermeņa proporcijas. |
8. | Apaļskulptūras pazīmes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Cilvēka skulptūru var atveidot trīsdimensionālu – telpisku – un kustībā. (K.Li.1.) Prot attēlos atpazīt apaļskulptūru. Uzdevuma tips - attēlu analīze, atbildes varianta ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: saskata apaļskulptūras pazīmes. |
9. | Tēlniecības veidu raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: tēlniecība. Prot raksturot tēlniecības veidus. Uzdevuma tips - jautājums ar atbildes varianta izvēles iespējām. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: raksturo tēlniecības veidus. |
10. | Statuja, statuete | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: tēlniecība. Prot raksturot statujas un statuetes galvenās pazīmes. Uzdevuma tips - atbildes varianta izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: raksturo statuju, statueti. |
11. | Statujas, statuetes pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Jēdzieni: tēlniecība. Prot attēlos saskatīt statujas vai statuetes pazīmes. Uzdevuma tips -attēlu analīze, atbildes varianta ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: attēlos saskata statujas vai statuetes pazīmes. |
12. | Dekoratīvā tēlniecība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: tēlniecība. Prot attēlos saskatīt dekoratīvās tēlniecības pazīmes. Uzdevuma tips - attēlu analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: attēlos saskata dekoratīvās tēlniecības pazīmes. |
13. | Tēlniecības veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni - tēlniecība. Prot attēlos atpazīt dažādu tēlniecības veidu pazīmes, saskatīt kopīgo un atšķirīgo. Uzdevuma tips - attēlu analīze, loģikas ķēdīte, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: nosaka kopīgās un atšķirīgās pazīmes. |
14. | Monumentālā tēlniecība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni - tēlniecība. Prot attēlos saskatīt monumentālās tēlniecības pazīmes. Uzdevuma tips - attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: attēlos saskata monumentālās tēlniecības pazīmes. |
15. | Memoriāls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni - tēlniecība. Prot attēlos saskatīt memoriāla pazīmes. Uzdevuma tips - attēlu analīze, atbildes varianta izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: attēlos saskata memoriāla pazīmes. |
16. | Monumentālā, dekoratīvā tēlniecība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Jēdzieni - tēlniecība. Prot attēlos saskatīt monumentālās un dekoratīvās tēlniecības pazīmes. Uzdevuma tips - attēlu analīze, atbilžu variantu izvēles iespējas. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: attēlos saskata monumentālās un dekoratīvās tēlniecības pazīmes. |
17. | Monumentālā, dekoratīvā tēlniecība, sīkplastika | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: tēlniecība. Prot raksturot dažādos tēlniecības veidus, atpazīt attēlos sīkplastikas darbus. Uzdevuma tips - patiess/nepatiess apgalvojums, attēla analīze. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo dažādos tēlniecības veidus. |
18. | Monumentālās tēlniecības raksturojums | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Jēdziens - tēlniecība. Prot raksturot monumentālo tēlniecību. Uzdevuma tips - loģikas ķēdīte, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: analizē attēlus, nosaka kopīgās un atšķirīgās pazīmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka figūras proporcijas | Citi | zema | 3 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Zina, kas izveidoja cilvēka ķermeņa proporciju attēlošanas nosacījumus, kurā krājumā šī informācija apkopota, kādas ir cilvēka ķermeņa proporcijas. Uzdevuma tips - pareizās atbildes ievilkšana. |
2. | Apaļskulptūras pazīmes | Citi | zema | 1 p. | Cilvēka skulptūru var atveidot trīsdimensionālu – telpisku – un kustībā. (K.Li.1.) Prot attēlos saskatīt apaļskulptūras pazīmes. Uzdevuma tips - attēla analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: attēlā saskata apaļskulptūras pazīmes. |
3. | Tēlniecības veidu pazīmes | Citi | vidēja | 2 p. | Cilvēka skulptūru var atveidot trīsdimensionālu – telpisku – un kustībā. (K.Li.1.) Prot attēlos saskatīt noteiktu tēlniecības veidu pazīmes. Uzdevuma tips - attēla analīze, atbildes varianta izvēles iespēja. Skolēnam nozīmīgākās darbības: attēlos saskata tēlniecības veidu pazīmes. |
4. | Polikleita skulptūra "Dorifors" | Citi | zema | 1 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Prot atpazīt Polikleita veidoto skulptūru "Dorifors". Uzdevuma tips - attēla analīze, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus. |
5. | Statuja, statuete, monumentālā tēlniecība | Citi | augsta | 4 p. | Jēdzieni: tēlniecība. Spēj raksturot statuju, statueti, monumentālo tēlniecību. Uzdevuma tips - loģikas ķēdīte. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei:raksturo statuju, statueti, monumentālo tēlniecību. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka figūras proporcijas mākslā | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Zina, kas izveidoja cilvēka ķermeņa proporciju attēlošanas nosacījumus, kurā krājumā šī informācija apkopota, kādas ir cilvēka ķermeņa proporcijas; prot attēlos atpazīt sengrieķu tēlnieka Polikleita slaveno skulptūru "Dorifors"; prot raksturot cilvēka ķermeņa proporcijas; prot saskatīt - kurā attēlā mākslinieks attēlojis cilvēku, ievērojot pareizas ķermeņa proporcijas. Uzdevumu tipi - pareizās atbildes ievilkšana, attēlu tests, loģikas ķēdīte. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: attēlos saskata noteikta mākslas darba pazīmes, sniegtajās izvēlēs saskata vienojošo elementu, analizē ķermeņa proporcijas. |
2. | Tēlniecības raksturojums | 00:30:00 | vidēja | 17 p. | Cilvēka skulptūru var atveidot trīsdimensionālu – telpisku – un kustībā. (K.Li.1.) Jēdzieni: tēlniecība. Prot attēlos saskatīt apaļskulptūras pazīmes; prot raksturot tēlniecības veidus; prot attēlos saskatīt statujas vai statuetes pazīmes; prot attēlos saskatīt dekoratīvās tēlniecības pazīmes; prot attēlos saskatīt monumentālās tēlniecības pazīmes. Uzdevumu tipi - attēla analīze, patiess/nepatiess apgalvojums, - jautājums ar atbildes varianta izvēles iespējām, atbildes varianta ievilkšana, attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās drabības mācību satura apguvē: attēlā saskata apaļskulptūras pazīmes, raksturo tēlniecības veidus, attēlos saskata statujas vai statuetes pazīmes, attēlos saskata dekoratīvās tēlniecības pazīmes, attēlos saskata monumentalās tēlniecības pazīmes. |
3. | Cilvēka figūras proporcijas, tēlniecības raksturojums | 00:30:00 | vidēja | 21 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Cilvēka skulptūru var atveidot trīsdimensionālu – telpisku – un kustībā. (K.Li.1.) Jēdzieni: tēlniecība. Zina, kas izveidoja cilvēka ķermeņa proporciju attēlošanas nosacījumus, kurā krājumā šī informācija apkopota, kādas ir cilvēka ķermeņa proporcijas; prot attēlos atpazīt sengrieķu tēlnieka Polikleita slaveno skulptūru "Dorifors"; prot saskatīt - kurā attēlā mākslinieks attēlojis cilvēku, ievērojot pareizas ķermeņa proporcijas; prot attēlos noteikt-vai mākslinieks savā mākslas darbā ir ievērojis ķermeņa proporcijas; prot raksturot tēlniecības veidus; prot attēlos saskatīt apaļskulptūras pazīmes; prot raksturot statujas un statuetes galvenās pazīmes; prot attēlos saskatīt monumentālās tēlniecības pazīmes; prot attēlos saskatīt memoriāla pazīmes. Uzdevumu tipi - pareizās atbildes ievilkšana, attēlu tests, attēlu analīze, atbilžu variantu izvēle, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam _ |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka figūras proporcijas glezniecībā, tēlniecībā | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Prot atpazīt Polikleita veidoto skulptūru "Dorifors"; prot attēlos noteikt-vai mākslinieks savā mākslas darbā ir ievērojis ķermeņa proporcijas; prot saskatīt cilvēka ķermeņa proporcijas skulptūrās; prot noteikt ķermeņa proporcijas dieva figūrā. Uzdevumu tipi - attēla analīze, patiess/nepatiess apgalvojums, atbilžu variantu izvēle, loģikas ķēdīte, atbildes varianta ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: analizē attēlus, saskata ķermeņa proporcijas, nosaka skulptūru proporcionalitāti. |
2. | Tēlniecība, tēlniecības veidu raksturojums | 00:28:00 | vidēja | 17 p. | Cilvēka skulptūru var atveidot trīsdimensionālu – telpisku – un kustībā. (K.Li.1.) Jēdzieni: tēlniecība. Spēj raksturot statuju, statueti, monumentālo tēlniecību; prot attēlos atpazīt apaļskulptūru; prot raksturot statujas un statuetes galvenās pazīmes; prot attēlos atpazīt dažādu tēlniecības veidu pazīmes, saskatīt kopīgo un atšķirīgo; prot attēlos saskatīt memoriāla pazīmes; prot raksturot dažādos tēlniecības veidus, atpazīt attēlos sīkplastikas darbus. Uzdevumu tipi - attēlu analīze, atbildes varianta ievilkšana, atbildes varianta izvēle, loģikas ķēdīte, patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo statuju, statueti, monumentālo tēlniecību, saskata apaļskulptūras pazīmes, raksturo statuju, statueti, attēlos saskata memoriāla pazīmes, raksturo dažādos tēlniecības veidus, analizē attēlus, nosaka kopīgās un atšķirīgās pazīmes. |
3. | Cilvēka ķermeņa proporcijas, tēlniecības veidu raksturojums | 00:40:00 | vidēja | 30 p. | Anatomijas zināšanas nepieciešamas, lai mākslā atveidotu precīzas ķermeņa proporcijas. (K.Li.1.) Jēdzieni: tēlniecība. Prot atpazīt Polikleita veidoto skulptūru "Dorifors"; prot raksturot cilvēka ķermeņa proporcijas, zina - kas izveidoja šos nosacījumus; prot saskatīt cilvēka ķermeņa proporcijas skulptūrās; prot noteikt ķermeņa proporcijas dieva figūrā; spēj raksturot statuju, statueti, monumentālo tēlniecību; prot attēlos saskatīt dekoratīvās tēlniecības pazīmes; prot attēlos atpazīt dažādu tēlniecības veidu pazīmes, saskatīt kopīgo un atšķirīgo; prot attēlos saskatīt monumentālās un dekoratīvās tēlniecības pazīmes; prot raksturot dažādos tēlniecības veidus, atpazīt attēlos sīkplastikas darbus; prot raksturot monumentālo tēlniecību. Uzdevumu tipi - attēla analīze, patiess/nepatiess apgalvojums, loģikas ķēdīte, atbildes varianta ievilkšana, atbilžu variantu izvēles iespējas. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: analizē attēlus, sniegtajās izvēlēs saskata vienojošo elem_ |