PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Telpiskumu klusajā dabā var radīt ar krāsu "temperatūras" – siltāku un vēsāku toņu palīdzību.
 
Siltākas krāsas (piemēram, sarkans, oranžs) bieži šķiet tuvāk skatītājam, savukārt, vēsākas krāsas (piemēram, zils, zaļš) šķiet tālākas. Tāpēc priekšplānā var izmantot siltākas krāsas un fona priekšmetos – vēsākas. 
Piemērs:
Iedomājies, kā kalni izskatās tālumā – tie bieži ir zilgani, bet tuvāk esošie priekšmeti – siltākos toņos.
WIKI_20241021_Luis_Melendez,_Still_Life_with_Watermelons_and_Apples.jpg
Klusā daba ar arbūziem un āboliem ainavā, mākslinieks Luiss Egidio Melendess
 
Atkārto, ko esi jau apguvis par siltajām un vēsajām krāsām 5. klasē! 
Lokālā krāsa glezniecībā ir objekta vai priekšmeta patiesā krāsa, kāda tā redzama neitrālā apgaismojumā — bez ēnām vai spilgtas gaismas.
Priekšmeti izskatās dabiskāki, ja gleznoti, izmantojot lokālās krāsas — tie izskatās pazīstamāki un reālistiskāki, tādi, ko esam pieraduši redzēt reālajā pasaulē.
 
Reālistiskā klusajā dabā svarīgas ir krāsu tumši gaišās jeb tonālās attiecības — tas ir kontrasts starp dažādiem gaišuma un tumšuma līmeņiem, kas izceļ priekšmetu formas. Ar tonālo attiecību palīdzību gleznai var piešķirt dažādas noskaņas.
 
Priekšmetu telpiskuma panākšanai noder detaļu un faktūras attēlojums. Priekšmeti, kas atrodas tuvāk skatītājam, var tikt attēloti ar lielāku detaļu un faktūru, savukārt tālākiem objektiem var izmantot gludākus un neskaidrākus triepienus, lai radītu attāluma sajūtu. 
Piemērs:
Piemēram, uzzīmējot ābolu tuvumā, vari redzēt tā kātiņu un plankumiņus, bet tālākiem āboliem šīs detaļas nebūs tik skaidras.
Atsauce:
"Klusā daba ar arbūziem un āboliem ainavā" (21.10.2024.), mākslinieks Luiss Egidio Melendess (Luis Egidio Meléndez, 1716–1780)