Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Popkultūra, masu kultūra | Jēdzieni: popkultūra, masveida produkcija. Zina, kas ir popkultūra, masu kultūra, masveida produkcija. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo popkultūru, spēj nosaukt masu kultūras pazīmes. |
2. | Popmāksla (popārts) | Vēro un pēta popkultūras paraugus un analizējot pamana un nosauc raksturīgās iezīmes, saikni ar masu kultūru. Zina, kas ir popmāksla (popārts), prot to raksturot. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo popmākslu. |
3. | Kičs | Jēdzieni: kičs. Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes, analītiski un praktiski interpretē mūsdienu popkultūru, tās norises un aktualitātes mākslā. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Zina, kas ir kičs, prot to raksturot. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: prot raksturot kiču. |
4. | Subkultūra | Jēdzieni: subkultūra. Prot raksturot subkultūru, hiphopa kultūru. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo subkultūru, hiphopa kultūru. |
5. | Noderīgo lietu stūrītis | Mācību materiāla raksturojums. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Masu kultūra, tās izveide | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: popkultūra. Zina, kas ir masu kultūra, tās saistīta ar popkultūru, kad un kur tā radusies. Uzdevuma tips - patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo masu kultūru, tās izveidi, saistību ar popkultūru. |
2. | Popkultūras raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: popkultūra, masveida produkcija. Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Prot raksturot popkultūru, noteikt tās pazīmes. Uzdevuma tips - atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: atpazīst popkultūras pazīmes. |
3. | Popkultūra – raksturojums | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Jēdzieni: popkultūra. Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Prot raksturot popkultūru. Uzdevuma tips - loģikas ķēdīte. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo popkultūru. |
4. | Masu kultūra, popkultūra – raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: popkultūra, masveida produkcija. Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Prot raksturot masu kultūru, popkultūru. Uzdevuma tips - patiess/nepatiess apgalvojums, loģikas ķēdīte. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo masu kultūru, popkultūru. |
5. | Popmākslas vispārīgs raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes, analītiski un praktiski interpretē mūsdienu popkultūru, tās norises un aktualitātes mākslā. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Zina, kas ir popmāksla, prot to raksturot. Uzdevuma tips - patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo popmākslu. |
6. | Popmākslas pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iepazīst, atšķir popkultūras pazīmes, analītiski, praktiski interpretē mūsdienu popkultūru, tās norises, aktualitātes mākslā. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Prot attēlos saskatīt popmākslas pazīmes. Uzdevuma tips - attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos popmākslas pazīmes |
7. | Popmākslas meistari | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes, analītiski un praktiski interpretē mūsdienu popkultūru, tās norises un aktualitātes mākslā. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Prot raksturot popmākslas meistaru daiļradi. Uzdevuma tips - attēla analīze, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata tajos popmākslas meistaru daiļrades pazīmes. |
8. | Popmākslas vispārīgs raksturojums, pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analītiski un praktiski interpretē mūsdienu popkultūru, tās aktualitātes mākslā. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Zina, kas ir popmāksla, prot to raksturot, saskata tās pazīmes. Uzdevuma tips - patiess/nepatiess apgalvojums, attēlu analīze. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo popmākslu, saskata tās pazīmes. |
9. | Popkultūra, popmāksla - raksturojums, pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jēdzieni: popkultūra,masveida produkcija. Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes.(K.9.3.3.; K.9.4.3.) Prot raksturot popkultūru,popmākslu. Uzdevuma tips-patiess/nepatiess apgalvojums, loģikas ķēdīte,attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo popkultūru,popmākslu. |
10. | Kiča raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Jēdzieni: kičs. Zina, kas ir kičs, prot to raksturot. Uzdevuma tips - patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo kiču. |
11. | Kiča pazīmes | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Jēdzieni: kičs. Prot raksturot kiča pamatpazīmes, spēj nošķirt kiča veidus, kurus raksturo kiča izraisītās emocijas. Uzdevuma tips - loģikas ķēdīte. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē piemērus, saskata vienojošās un atšķirīgās pazīmes, nosaka lieko piemēru. |
12. | Kičs – tā pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: kičs. Prot attēlos saskatīt kiča pazīmes. Uzdevuma tips - attēlu tests, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: analizē attēlus, saskata tajos kiča pazīmes. |
13. | Masu kultūras māksla | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Jēdzieni: popkultūra, kičs, masveida produkcija. Prot attēlos saskatīt noteiktas pazīmes, rast kopīgo un atšķirīgo. Uzdevuma tips – attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, nosaka kopīgo un atšķirīgo. |
14. | Popmākslas, kiča raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: popkultūra, kičs. Prot raksturot popmākslu, kiču. Uzdevuma tips - atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo popmākslas, kiča pazīmes. |
15. | Masu kultūras izveide, kičs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: popkultūra, kičs. Prot raksturot popkultūras (masu kultūras) izveidi, spēj attēlos saskatīt kiča pazīmes. Uzdevuma tips - patiess/nepatiess apgalvojums, attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo masu kultūru, analizē attēlus, saskata tajos kiča pazīmes. |
16. | Subkultūras raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: subkultūra. Prot raksturot subkultūru. Uzdevuma tips - atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākas darbības mācību satura apguvē: raksturo subkultūru. |
17. | Subkultūras – hiphopa – mūzika, deja | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: subkultūra. Prot raksturot subkultūras – hiphopa – mūziku, deju. Uzdevuma tips – patiess/nepatiess apgalvojums. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo hiphopa mūziku, deju. |
18. | Subkultūras māksla | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: subkultūra. Prot attēlos saskatīt subkultūras – hiphopa – mākslas pazīmes. Uzdevuma tips - attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības: analizē attēlus, saskata subkultūras – hiphopa – mākslas pazīmes. |
19. | Subkultūras – hiphopa – mūzika, deja, māksla | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Jēdzieni: subkultūra. Prot raksturot subkultūras – hiphopa – mūziku, deju, mākslu. Uzdevuma tips – patiess/nepatiess apgalvojums, attēlu analīze. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo hiphopa mūziku, deju, mākslu. |
20. | Subkultūras māksla | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni: subkultūra. Prot analizēt attēlus, noteikt vienojošās pazīmes, noteikt lieko attēlu. Uzdevuma tips - attēlu analīze, atbildes ievilkšana. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: analizē attēlus, nosaka kopīgās pazīmes, norāda atšķirīgo. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Subkultūras raksturīgās pazīmes | Citi | augsta | 3 p. | Jēdzieni: subkultūra. Prot raksturot subkultūru. Uzdevuma tips - loģikas ķēdīte. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo subkultūru, pārzina faktus, nosaka lieko informāciju. |
2. | Popmākslas pārstāvja daiļrade | Citi | augsta | 3 p. | Jēdzieni: popkultūra. Prot raksturot popmākslas pārstāvja daiļradi. Uzdevuma tips - loģikas ķēdīte. Skolēnam nozīmīgākās darbības: raksturo popmākslas pārstāvja daiļradi, nosaucot popmākslas raksturīgās pazīmes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Popkultūra, subkultūra | 00:25:00 | vidēja | 18 p. | Jēdzieni: popkultūra, masveida produkcija, kičs, subkultūra. Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes, analītiski un praktiski interpretē mūsdienu popkultūru, tās norises un aktualitātes mākslā. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Zina, kas ir masu kultūra, tās saistīta ar popkultūru, kad un kur tā radusies; prot raksturot masu kultūru, popkultūru; prot attēlos saskatīt popmākslas pazīmes; zina, kas ir kičs, prot to raksturot; prot attēlos saskatīt kiča pazīmes; prot raksturot subkultūru; prot attēlos saskatīt subkultūras – hiphopa – mākslas pazīmes. Uzdevumu tipi - patiess/nepatiess apgalvojums, loģikas ķēdīte, attēlu tests, atbildes ievilkšana, atbildes izvēle. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: raksturo masu kultūru, tās izveidi, saistību ar popkultūru; raksturo popkultūru; analizē attēlus, saskata tajos popmākslas pazīmes; raksturo kiču; analizē attēlus, saskata tajos kiča pazīmes; raksturo subkultūru; pārzina faktus, nosaka lieko informāciju; analizē attēlus, saskata subkultū_ |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Popkultūra, subkultūra - raksturīgās pazīmes | 00:25:00 | vidēja | 20 p. | Jēdzieni: popkultūra, masveida produkcija, kičs, subkultūra. Iepazīst un atšķir popkultūras pazīmes, analītiski un praktiski interpretē mūsdienu popkultūru, tās norises un aktualitātes mākslā. (K.9.3.3.; K.9.4.3.) Prot raksturot popkultūru, noteikt tās pazīmes; zina, kas ir popmāksla, prot to raksturot; prot raksturot popmākslas meistaru daiļradi; prot raksturot kiča pamatpazīmes, spēj nošķirt kiča veidus, kurus raksturo kiča izraisītās emocijas; prot attēlos saskatīt noteiktas pazīmes, rast kopīgo un atšķirīgo; prot raksturot subkultūras – hiphopa – mūziku, deju. Uzdevumu tipi - atbildes ievilkšana, patiess/nepatiess apgalvojums, attēla analīze, loģikas ķēdīte, attēlu tests. Skolēnam nozīmīgākās darbības mācību satura apguvē: atpazīst popkultūras pazīmes; raksturo popmākslu; analizē attēlus, saskata tajos popmākslas meistaru daiļrades pazīmes; raksturo popmākslas pārstāvja daiļradi, nosaucot popmākslas raksturīgās pazīmes; saskata vienojošās un atšķirīgās pazīmes, nosaka lieko p_ |