Reklāmas izveides nosacījumi
- reklāmai jāpiesaista cilvēku uzmanība, tai jārada un jānotur interese par reklamējamo objektu;
Apavu veikala reklāma. Teksts vēsta: "Nopērc vienu pāri, otru saņem par brīvu"
- laba reklāma izceļas uz konkurentu fona un rosina cilvēkus uz noteiktu rīcību;
- tai jābūt vienkārši saprotamai, oriģinālai (lai piesaistītu uzmanību), saistošai (uzskatāmi pamato produkta kvalitāti, rosina pozitīvas emocijas, reklāmai jābūt estētiski pievilcīgai, skaistai, tā var būt arī humoristiska rakstura);
Banānu reklāma
- reklāma jādemonstrē atbilstošā vietā un laikā, tās demonstrēšana regulāri jāatkārto.
Reklāmas Pikadilli laukumā (Londona)
Reklamēšanas metodes
Veidojot reklāmu, tiek izmantotas dažādas metodes. Dažas no tām:
- reklāmas atkārtošana (šāda rīcība nodrošina atpazīstamību);
- norāda uz reklamējamā produkta popularitāti patērētāju vidū (iespējams, ka cilvēki šo preci iegādāsies pūļa efekta dēļ);
- dalīšanās pieredzē (reklāmā par preces labajām īpašībām stāsta eksperti vai citi patērētāji);
- asociāciju radīšana (sasaista reklamējamo preci ar kaut ko patīkamu, piemēram, skaistiem dabas skatiem);
- saukļu izmantošana (viegli iegaumējamas frāzes, kuras izsaka reklāmas būtību);
"Cilvēki, kuri mīl paēst, vienmēr ir vislabākie cilvēki" (teksts ēdināšanas uzņēmuma zālē)
- ietekmēšana (aicinājums iegādāties preci, kamēr tā ir pieejama, kamēr ir lielas atlaides).
Reklāma tonikam, kas palīdzēs gremošanas traucējumu un nervozitātes mazināšanai (1900)
Atsauce:
https://lv.wikipedia.org/wiki/Reklāma
https://en.wikipedia.org/wiki/Advertisment
Attēli:
Wikipedia. Publicidad
Wikipedia. Advertisment
Pixabay. Advertisment