Uzmanību! Pieejami jaunāki mācību materiāli pēc Skola2030 programmas.
Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Cilvēka figūras proporcijas | Prot raksturot cilvēka auguma proporcijas, lineārās perspektīvas principus cilvēku figūru attēlošanai telpā. |
2. | Vēsturiskais žanrs | Zina, kas ir vēsturiskais žanrs mākslā. |
3. | Sadzīves žanrs | Zina, kas ir sadzīves žanrs. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka figūras proporcijas (ar ievilkšanu) | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina, kas izveidoja cilvēka ķermeņa proporciju attēlošanas nosacījumus, kurā krājumā šī informācija apkopota, kādas ir cilvēka ķermeņa proporcijas. |
2. | Cilvēka figūras proporcijas - izveide, teorētiskie pamati | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot raksturot cilvēka ķermeņa proporcijas, zina - kas izveidoja šos nosacījumus. |
3. | "Dorifors" | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot attēlos atpazīt sengrieķu tēlnieka Polikleita slaveno skulptūru "Dorifors". |
4. | Cilvēka figūras proporcijas, "Dorifors" | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Prot raksturot cilvēka figūras proporcijas, spēj attēlā atpazīt Polikleita veidoto "Doriforu". |
5. | Cilvēku figūru izkārtojums telpā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot noteikt figūru izvietojumu kompozīcijā (tuvāk, tālāk). |
6. | Pieauguša cilvēka un bērna ķermeņa proporcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Prot attēlos noteikt - vai mākslinieks savā mākslas darbā ir ievērojis cilvēka ķermeņa proporcijas. |
7. | Cilvēka ķermeņa proporcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot saskatīt - kurā attēlā mākslinieks attēlojis cilvēku, ievērojot pareizas ķermeņa proporcijas. |
8. | Cilvēka figūras proporcijas, cilvēku figūru izvietojums telpā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot analizēt attēlus, nosakot cilvēka figūras proporcijas, cilvēku izvietojuma telpā nosacījumus. |
9. | Vēsturiskais žanrs. Vispārīgs raksturojums. | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Prot raksturot vēsturisko žanru mākslā. |
10. | Vēsturiskais žanrs. Nozīmīgi fakti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina nozīmīgus faktus, saistītus ar vēsturiskā žanra attīstību mākslā. |
11. | Vēsturiskais žanrs. Vēsturiskā žanra pirmsākumi (ar ievilkšanu) | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot saskatīt attēlos vēsturiskā žanra mākslas darba pazīmes šī žanra attīstības pirmsākumos. |
12. | Vēsturiskais žanrs. Raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot raksturot vēsturisko žanru, zina, kādi sižeti tika attēloti šī žanra attīstības pirmsākumos. |
13. | Vēsturiskais žanrs. Raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt vēsturiskā žanra pazīmes. |
14. | Vēsturiskais žanrs. Žanra raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt vēsturiskā žanra raksturīgās pazīmes. |
15. | Vēsturiskais žanrs. Žanra izveide, vispārējas pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot raksturot vēsturisko žanru, spēj saskatīt tā pazīmes mākslas darbu reprodukcijās. |
16. | Sadzīves žanrs. Vispārīgs raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Prot vispārīgi raksturot sadzīves žanru. |
17. | Sadzīves žanrs. Sadzīves žanra pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot mākslas darba reprodukcijā saskatīt sadzīves žanra pazīmes. |
18. | Sadzīves žanrs. Raksturīgās pazīmes. (ar ievilkšanu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot saskatīt sadzīves žanra pazīmes attēlos. |
19. | Sadzīves žanrs. Vispārējs raksturojums, raksturīgās pazīmes. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot raksturot sadzīves žanru, spēj saskatīt tā pazīmes mākslas darba reprodukcijā. |
20. | Sadzīves žanrs. Tēmas žanra attīstības pirmsākumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot saskatīt attēlos tēmas, kuras raksturīgas sadzīves žanra mākslas darbiem žanra attīstības pirmsākumos. |
21. | Sadzīves žanrs. Tēmas 17. gadsimta sākumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kādas tēmas tika attēlotas, gleznojot sadzīves žanra darbus, 17. gadsimta sākumā. |
22. | Sadzīves žanrs. Raksturīgās tēmas dažādos laika posmos. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Spēj mākslas darbu reprodukcijās saskatīt sadzīves žanra attīstības posmu raksturīgās pazīmes. |
23. | Sadzīves žanrs. Pastorāle | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir pastorāle, prot attēlos saskatīt pastorāles pazīmes. |
24. | Sadzīves žanrs. Pastorāle, tēmu dažādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt pastorāles pazīmes, noteiktam laika posmam raksturīgo sižetu pazīmes. |
25. | Sadzīves žanrs. Žanra raksturojums, pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot raksturot sadzīves žanru, tā attīstību, māk attēlos saskatīt sadzīves žanra pazīmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka figūras proporcijas | Citi | zema | 3 p. | Zina, kas izveidoja cilvēka ķermeņa proporciju attēlošanas nosacījumus, kurā krājumā šī informācija apkopota, kādas ir cilvēka ķermeņa proporcijas. |
2. | Polikleita skulptūra "Dorifors" | Citi | zema | 1 p. | Prot attēlos noteikt sengrieķu tēlnieka Polikleita skulptūru "Dorifors". |
3. | Vēsturiskais žanrs. Vēsturiskā žanra pirmsākumi | Citi | augsta | 3 p. | Prot saskatīt attēlos vēsturiskā žanra mākslas darba pazīmes šī žanra attīstības pirmsākumos. |
4. | Vēsturiskais žanrs. Siksta kapelas populārākais griestu gleznojums | Citi | zema | 2 p. | Prot attēlos atpazīt populārāko Siksta kapelas griestu gleznojumu. |
5. | Sadzīves žanrs. Raksturīgās pazīmes. | Citi | vidēja | 4 p. | Prot saskatīt sadzīves žanra pazīmes attēlos. |
6. | Sadzīves žanrs. Žanra paveids, mākslas stila izveides veicināšana | Citi | zema | 1 p. | Zina, kāda mākslas stila izveidi veicināja sadzīves žanrs, prot raksturot sadzīves žanra paveidu. |
7. | Sadzīves žanrs. Raksturojums | Citi | augsta | 3 p. | Prot raksturot sadzīves žanru, tā attīstību dažādos laika posmos. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka figūras proporcijas, lineārās perspektīvas likumi kompozīcijā | 00:00:00 | vidēja | 14 p. | Zina, kas izveidoja cilvēka ķermeņa proporciju attēlošanas nosacījumus, kurā krājumā šī informācija apkopota, kādas ir cilvēka ķermeņa proporcijas; prot attēlos noteikt sengrieķu tēlnieka Polikleita skulptūru "Dorifors"; prot attēlos noteikt - vai mākslinieks savā mākslas darbā ir ievērojis cilvēka ķermeņa proporcijas; prot noteikt figūru izvietojumu kompozīcijā (tuvāk, tālāk). |
2. | Vēsturiskā žanra raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Prot raksturot vēsturisko žanru mākslā; zina nozīmīgus fakstus, saistītus ar vēsturiskā žanra attīstību mākslā; prot attēlos atpazīt populārāko Siksta kapelas griestu gleznojumu; prot saskatīt attēlos vēsturiskā žanra mākslas darba pazīmes šī žanra attīstības pirmsākumos; prot attēlos saskatīt vēsturiskā žanra pazīmes. |
3. | Sadzīves žanrs. Raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 15 p. | Prot vispārīgi raksturot sadzīves žanru; prot mākslas darba reprodukcijā saskatīt sadzīves žanra pazīmes; prot saskatīt sadzīves žanra pazīmes attēlos; prot raksturot sadzīves žanru, tā attīstību dažādos laika posmos. |
4. | Sadzīves žanrs. Tēmas | 00:00:00 | vidēja | 14 p. | Prot saskatīt attēlos tēmas, kuras raksturīgas sadzīves žanra mākslas darbiem žanra attīstības pirmsākumos; zina, kādas tēmas tika attēlotas, gleznojot sadzīves žanra darbus, 17.gadsimta sākumā; zina, kāda māksals stila izveidi veicināja sadzīves žanrs, prot raksturot sadzīves žanra paveidu; zina, kas ir pastorāle, prot attēlos saskatīt pastorāles pazīmes. |