Uzmanību! Pieejami jaunāki mācību materiāli pēc Skola2030 programmas.
Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ainava, stafāža | Zina, kas ir ainava, tās veidi, prot raksturot tās attīstību laika gaitā; zina, kas ir stafāža. |
2. | Ainavu kompozīciju veidi | Zina, kas ir kompozīcija, kādi var būt ainavu kompozīciju veidi, kuros gadsimtos kāds no šiem veidiem dominēja. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ainava. Marīna | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kas ir marīna, prot saskatīt marīnas pazīmes attēlos. |
2. | Marīnas raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt marīnas raksturīgās pazīmes. |
3. | Ainavu veidi | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Prot attēlos saskatīt noteikta ainavas veida pazīmes. |
4. | Ainavu veidi, to raksturīgās pazīmes (ar ievilkšanu) | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Zina ainavu veidus, prot mākslas darbu reprodukcijās saskatīt šo ainavu pazīmes. |
5. | Ainavas žanra pirmsākumi Eiropā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, kurā laika posmā Eiropā aizsākās ainavas žanra veidošanās, kādam nolūkam ainava tika izmantota. |
6. | Ainavas žanrs, tā pirmsākumi, ainavas veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot raksturot ainavas žanra pirmsākumus, spēj noteikt ainavas veidus attēlos. |
7. | Reālistiskās ainavas glezniecības attīstība | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Prot raksturot reālistiskās ainavas glezniecības attīstību. |
8. | Reālistiskās ainavas pirmsākumi, ainavu žanrs Latvijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina, kad aizsākās reālistiskās ainavas glezniecība, prot nosaukt ainavu glezniecības tradīciju aizsācēju Latvijā, spilgtāko ainavu žanra pārstāvi. |
9. | Ainava 19. gadsimtā, ainavu veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot raksturot ainavas attīstību 19. gadsimtā Krievijā, zina mākslas virzienu, kura pārstāvji gleznoja brīvā dabā, prot attēlā noteikt ainavas veidu. |
10. | Ainavu glezniecības pirmsākumi Latvijā, Francijā, Krievijā | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Prot raksturot ainavu glezniecības pirmsākumus Latvijā, Francijā un Krievijā, spēj nosaukt izcilākos ainavu žanra pārstāvjus šajās valstīs. |
11. | Stafāža | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina, kas ir stafāža, prot to raksturot. |
12. | Stafāža ainavās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kas ir stafāža, prot to saskatīt ainavās. |
13. | Stafāžas raksturojums, stafāža mākslas darbu reprodukcijās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot raksturot stafāžu, spēj to noteikt mākslas darbu reprodukcijās. |
14. | Stafāža mākslas darbu reprodukcijās (ar ievilkšanu) | 2. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Prot attēlos atpazīt stafāžas elementus. |
15. | Ainavas žanra izveide, stafāža | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot raksturot ainavas žanra attīstību, zina - kas ir stafāža, prot attēlā saskatīt tās elementus. |
16. | Ainavu veidi, stafāža | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot noteikt ainavu veidu, prot raksturot stafāžu. |
17. | Ainavu veidi, stafāžas elementi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt ainavu veidu pazīmes, stafāžas elementus. |
18. | Centrālā kompozīcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot attēlos saskatīt centrālās kompozīcija pazīmes. |
19. | Centrālās kompozīcijas raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina, kādas ir centrālās kompozīcijas pazīmes, prot tās saskatīt attēlos. |
20. | Kulisveida kompozīcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot attēlos saskatīt kulisveida kompozīcijas pazīmes. |
21. | Kulisveida kompozīcijas raksturīgās pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos noteikt kulisveida kompozīciju. |
22. | Centrālā, kulisveida kompozīcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt centrālās un kulisveida kompozīcijas pazīmes. |
23. | Diagonālā kompozīcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot mākslas darbā saskatīt diagonālās kompozīcijas pazīmes. |
24. | Diagonālās kompozīcijas pazīmes (ar ievilkšanu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot analizēt attēlus, saskatīt tajos diagonālās kompozīcijas pazīmes. |
25. | Kompozīciju veidi (centrālā, kulisveida, diagonālā kompozīcija) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos noteikt centrālās, kulisveida un diagonālās kompozīcijas pazīmes. |
26. | Asimetriskā kompozīcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot attēlos saskatīt asimetriskās kompozīcijas pazīmes. |
27. | Asimetriskās kompozīcijas pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot attēlos noteikt asimetrisko kompozīciju. |
28. | Kompozīciju veidi (centrālā, asimetriskā kompozīcija) | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot attēlos saskatīt centrālās un asimetriskās kompozīcijas pazīmes. |
29. | Kompozīciju veidi (kulisveida, diagonālā, asimetriskā kompozīcija) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Prot attēlos saskatīt kulisveida, diagonālās vai asimetriskās kompozīcijas pazīmes. |
30. | Kompozīciju veidi (centrālā, diagonālā, asimetriskā kompozīcija) (ar ievilkšanu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Prot attēlos saskatīt centrālās, diagonālās vai asimetriskās kompozīcijas pazīmes. |
31. | Kompozīciju veidi, to raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot raksturot kompozīciju veidus, spēj attēlos saskatīt kompozīciju veidu pazīmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ainavu veidi, to raksturīgās pazīmes | Citi | zema | 4 p. | Zina ainavu veidus, prot mākslas darbu reprodukcijās saskatīt šo ainavu pazīmes. |
2. | Stafāža mākslas darbu reprodukcijās | Citi | zema | 4 p. | Prot attēlos atpazīt stafāžas elementus. |
3. | Ainava, tās veidi | Citi | vidēja | 2 p. | Prot attēlos saskatīt ainavas pazīmes, spēj raksturot ainavas veidus. |
4. | Reālistiskās ainavas pirmsākumi | Citi | augsta | 2 p. | Prot raksturot reālistiskās ainavas pirmsākumus, māksliniekus, kuri devās gleznot ainavas brīvā dabā. |
5. | Stafāžas raksturojums | Citi | augsta | 3 p. | Zina stafāžas raksturīgās iezīmes, prot tās loģiski savstarpēji sasaistīt. |
6. | Ainavas glezniecības attīstība | Citi | vidēja | 2 p. | Prot raksturot ainavas glezniecības attīstību dažādos laika posmos. |
7. | Diagonālās kompozīcijas pazīmes | Citi | vidēja | 4 p. | Prot analizēt attēlus, saskatīt tajos diagonālās kompozīcijas pazīmes. |
8. | Kompozīciju veidi (centrālā, diagonālā, asimetriskā kompozīcija) | Citi | vidēja | 6 p. | Prot attēlos saskatīt centrālās, diagonālās vai asimetriskās kompozīcijas pazīmes. |
9. | Kompozīciju veidi ainavās | Citi | vidēja | 2 p. | Prot ainavā saskatīt centrālās vai kulisveida kompozīcija pazīmes. |
10. | Diagonālā, asimetriskā kompozīcija | Citi | vidēja | 2 p. | Prot attēlos saskatīt diagonālās vai asimetriskās kompozīcijas pazīmes. |
11. | Kompozīciju veidi | Citi | zema | 1 p. | Zina, kādi var būt kompozīciju veidi, kura laika posma mākslā tie bija populāri. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ainavas žanra izveide, ainavas veidi | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Zina, kurā laika posmā Eiropā aizsākās ainavas žanra veidošanās, kādam nolūkam ainava tika izmantota; prot attēlos saskatīt ainavas pazīmes, spēj raksturot ainavas veidus; prot raksturot ainavas žanra pirmsākumus, spēj noteikt ainavas veidus attēlos; zina, kas ir marīna, prot saskatīt marīnas pazīmes attēlos; prot attēlos saskatīt marīnas raksturīgās pazīmes; prot attēlos saskatīt noteikta ainavas veida pazīmes; zina ainavu veidus, prot mākslas darbu reprodukcijās saskatīt šo ainavu pazīmes. |
2. | Ainavu glezniecības attīstība | 00:00:00 | vidēja | 19 p. | Prot raksturot reālistiskās ainavas glezniecības attīstību; prot raksturot reālistiskās ainavas pirmsākumus, māksliniekus, kuri devās gleznot ainavas brīvā dabā; zina, kad aizsākās reālistiskās ainavas glezniecība, prot nosaukt ainavu glezniecības tradīciju aizsācēju Latvijā, spilgtāko ainavu žanra pārstāvi; prot raksturot ainavas attīstību 19.gadsimtā Krievijā, zina mākslas virzienu, kura pārstāvji gleznoja brīvā dabā, prot attēlā noteikt ainavas veidu; prot raksturot ainavu glezniecības pirmsākumus Latvijā, Francijā un Krievijā, spēj nosaukt izcilākos ainavu žanra pārstāvjus šajās valstīs. |
3. | Stafāžas raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 17 p. | Zina, kas ir stafāža, prot to raksturot; zina, kas ir stafāža, prot to saskatīt ainavās; zina stafāžas raksturīgās iezīmes, prot tās loģiski savstarpēji sasaistīt; prot raksturot stafāžu, spēj to noteikt mākslas darbu reprodukcijās; prot attēlos atpazīt stafāžas elementus. |
4. | Ainavas žanra izveide, stafāža | 00:00:00 | vidēja | 11 p. | Prot raksturot ainavas žanra attīstību, zina - kas ir stafāža, prot attēlā saskatīt tās elementus; prot noteikt ainavu veidu, prot raksturot stafāžu; prot raksturot ainavas glezniecības attīstību dažādos laika posmos; prot attēlos saskatīt ainavu veidu pazīmes, stafāžas elementus. |
5. | Kompozīcijas veidi ainavās (centrālā, kulisveida kompozīcija) | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Prot attēlos saskatīt centrālās kompozīcija pazīmes; prot attēlos saskatīt kulisveida kompozīcijas pazīmes; zina, kādas ir centrālās kompozīcijas pazīmes, prot tās saskatīt attēlos; prot attēlos noteikt kulisveida kompozīciju; prot ainavā saskatīt centrālās vai kulisveida kompozīcija pazīmes. |
6. | Kompozīcijas veidi ainavās (diagonālā kompozīcija, asimetriskā kompozīcija) | 00:00:00 | vidēja | 14 p. | Prot mākslas darbā saskatīt diagonālās kompozīcijas pazīmes; prot analizēt attēlus, saskatīt tajos diagonālās kompozīcijas pazīmes; prot attēlos saskatīt asimetriskās kompozīcijas pazīmes; prot attēlos noteikt asimetrisko kompozīciju; prot attēlos saskatīt diagonālās vai asimetriskās kompozīcijas pazīmes. |
7. | Kompozīciju veidi, to raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 19 p. | Zina, kādi var būt kompozīciju veidi, kura laika posma mākslā tie bija populāri; prot attēlos saskatīt centrālās un asimetriskās kompozīcijas pazīmes; prot attēlos saskatīt kulisveida, diagonālās vai asimetriskās kompozīcijas pazīmes; prot attēlos saskatīt centrālās, diagonālās vai asimetriskās kompozīcijas pazīmes; prot raksturot kompozīciju veidus, spēj attēlos saskatīt kompozīciju veidu pazīmes. |