Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam. | Informācija skolotājam. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir ekoloģija? | Ekoloģijas pētījumu objekti, ilgtspējīga attīstība. |
2. | Ekosistēmas struktūra | Ekosistēmas uzbūve, sukcesija. |
3. | Ekosistēmas trofiskā struktūra | Barošanās ķēdes un tīkli. Ekoloģiskā piramīda. |
4. | Bioģeoķīmiskie cikli. Slāpekļa aprite | Bioģeoķīmiskie cikli. Slāpekļa aprite |
5. | Zemes apvalki | Zemes apvalki - biosfēra, atmosfēra, litosfēra, hidrosfēra, |
6. | Oglekļa aprite | Oglekļa aprite. |
7. | Ūdens aprite | Ūdens aprite. |
8. | Skābekļa aprite | Skābekļa aprite. |
9. | Ekoloģiskā piramīda | Ekoloģisko piramīdu veidi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas ir ekoloģija? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas pareizo atbildi uz jautājumiem par ekoloģijas pētīšanas objektiem un ilgtspējīgu attīstību. |
2. | Biocenoze un biotops | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēc attēla nosaka ekosistēmas biotopu un biocenozi. |
3. | Sukcesijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc attēliem nosaka sukcesijas gaitu un skaidro ekoloģijas pamatjēdzienus. |
4. | Barošanas ķēde | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dīķa ekosistēmas barošanās tīkla attēlā meklē barošanās ķēdes. |
5. | Barošanās ķēdes sastāvdaļas | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Attēlos atpazīst producentus, konsumentus. |
6. | Slāpekļa aprite | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par N apriti, izmantojot shēmu. |
7. | Ekoloģiskās piramīdas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veic vienkāršus aprēķinus par ekoloģiskajām piramīdām. |
8. | Ekoloģiskā piramīda | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par ekoloģiskajām piramīdām. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Ekoloģiskā piramīda (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni atbild uz jautājumiem par ekoloģisko piramīdu. |
2. | 1. daļa. Sukcesija (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto shēmu, lai noteiktu nākamo sukcesijas stadiju . |
3. | 1. daļa. Ūdens riņķojums dabā (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni atrod kļūdainus augu un dzīvnieku dzīvības procesu nosaukumus ūdens aprites shēmā. |
4. | 2. daļa. Barošanās tīkls (2017) | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni analizē organismu attiecības barošanās tīklā. |
5. | 2. daļa. Oglekļa aprite dabā (2016) | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni izmanto shēmu, lai atbildētu uz jautājumiem par oglekļa apriti. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Organismi un to dzīves vide | 00:00:00 | vidēja | 14 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par organismu dzīves vidi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vielu aprite un barošanās ķēde | 00:00:00 | vidēja | 4 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par vielu apriti un barošanās ķēdi. |