Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam | Informācija skolotājam. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Nozīmīgākie ģenētikas attīstības posmi | Nozīmīgākie ģenētikas attīstības posmi. |
2. | Ģenētikas pētīšanas metodes | Ģenētikas pētīšanas metožu raksturojums. |
3. | Mendeļa ģenētikas apzīmējumi | Mendeļa ģenētikas apzīmējumi |
4. | Ģenētikas pamatjēdzieni | Ģenētikas pamatjēdzieni. |
5. | 1. Mendeļa likums | Pirmās paaudzes vienveidības likums. |
6. | 2. Mendeļa likums | Otrās paaudzes hibrīdu skaldīšanās likums. |
7. | 3. Mendeļa likums | Pazīmju neatkarīgās kombinēšanās likums. |
8. | Analizējošā krustošana | Analizējošās krustošanas uzdevumi. |
9. | Gēnu mijiedarbība, kodominēšana | Gēnu mijiedarbība, kodominēšana. |
10. | Mainības veidi | Mainības veidi. |
11. | Mutāciju veidi | Mutāciju veidi. |
12. | Ar dzimumu saistītā iedzimšana | Ar dzimumu saistītā iedzimšana. |
13. | Ciltskoki | Ciltskoku veidošana. |
14. | Ģenētika un iedzīvotāju veselība. | Ģenētika un iedzīvotāju veselība. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nozīmīgākie ģenētikas attīstības posmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda ģenētikas atklājumu saikni ar mūsdienām. |
2. | Ģenētikas pamatjēdzieni | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skaidro ģenētikas pamatjēdzienus. |
3. | 1. un 2. Mendeļa likums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro pēcnācēju fenotipus monohibrīdajā krustošanā. |
4. | Ģenētikas jēdzieni | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Izmantojot piemērus, skaidro ģenētikas jēdzienus. |
5. | Ciltskoku pētīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē ciltskoku. |
6. | Mainības veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizē situāciju un norāda mainības veidu. |
7. | Mutāciju veidi | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Definē mutāciju veidus. |
8. | Kodominēšana un gēnu mijiedarbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Norāda dotajam piemēram atbilstošo gēnu mijiedarbības veidu. |
9. | Ģenētika un iedzīvotāju veselība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par genoma datu bāzi un ģenētiskajām analīzēm. |
10. | Ģenētikas pētīšanas metodes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro, ko pēta ģenētikas pētīšanas metodes. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Ģenētiskās īpatnības (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni secina ģenētiska defekta iedzimtības iespējamību. |
2. | 1. daļa. Jūrascūciņu genotips un fenotips (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc apraksta nosaka jūrascūciņu fenotipu vai genotipu. |
3. | 1. daļa. Cistiskā fibroze (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka pēcnācēju genotipu, ja viņam mātes genotips. |
4. | 1. daļa. Kartupeļa genotips (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kartupeļu mātesauga, bumbuļu un asnu genotipu. |
5. | 1. daļa. Gēns (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni definē gēna jēdzienu. |
6. | 1. daļa. Monohibrīdā krustošana (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka pēcnācēju fenotipu monohibrīdajā krustošanā. |
7. | 1. daļa. Monohibrīdā krustošana (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro monohibrīdās krustošanas shēmu. |
8. | 2. daļa. Zirņu sēklu krustošana (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni aizpilda tukšās vietas Penneta režgī un atbild uz jautājumiem par zirņu krustošanu. |
9. | 2. daļa. Hemofīlija (2016) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni prognozē iespējamību saslimt ar hemofīliju, analizējot ciltskoku. |
10. | 3. daļa. Ciltskoks (2017) | Citi | vidēja | 4 p. | Skolēni pēc ciltskoka nosaka genotipus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ģenētika | 00:00:00 | vidēja | 9 p. | Ģenētikas pētīšana, atklājumi un pamatjēdzieni. |
2. | Iedzimtība un mainība | 00:00:00 | vidēja | 14 p. | Tēmas uzdevumu apkopojums. |