Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Biotehnoloģijas | Tēmā "Biotehnoloģijas" piedāvāto materiālu raksturojums, to atbilstība mācību programmas sasniedzamajiem rezultātiem. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir biotehnoloģijas? | Biotehnoloģiju jēdziena skaidrojums, to pielietošana dažādās nozarēs. |
2. | Gēnu inženierija. DNS rekombinācija. | Gēnu inženierijas posmu raksturojums. |
3. | Augu ģenētiskā modificēšana | Augu ģenētiskās modificēšanas posmi,ĢM augu izmantošana. |
4. | Dzīvnieku ģenētiskā modificēšana | Dzīvnieku ģenētiskās modificēšanas izmantošanas iespējas. |
5. | Augu mikropavairošana | Augu mikropavairošanas metode, tās izmantošana Latvijā. |
6. | Dzīvnieku klonēšana | Dzīvnieku klonēšanas veidi. Cilvēka audu klonēšana. |
7. | Gēnu terapija | Gēnu terapijas izmantošana. |
8. | DNS analīzes | DNS analīžu izmantošana. |
9. | Selekcija | Augu, dzīvnieku un mikroorganismu selekcijas metodes. |
10. | Selekcija Latvijā | Selekcija Latvijā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Biotehnoloģiju izmantošana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Jāatzīmē pareizā atbilde par biotehnoloģiju izmantošanu. |
2. | Gēnu inženierijas etapi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc shēmas skaidro cilvēka augšanas hormona sintēzes posmus. |
3. | Augu ģenētiskā modificēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc attēla skaidro augu ģenētiskās modificēšanas posmus. |
4. | Dzīvnieku ģenētiskā modificēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot shēmu, skaidro dzīvnieku ģenētiskās modificēšanas posmus. |
5. | Augu ģenētiskā modificēšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas precīzāko augu ģenētiskās modificēšanas jēdziena skaidrojumu. |
6. | Augu mikropavairošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc attēla skaidro augu mikropavairošanas posmus, izvēlas pareizo atbildi, lai papildinātu tekstu par augu mikropavairošanu. |
7. | Dzīvnieku klonēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc shēmas skaidro aitas Dollijas klonēšanas posmus. |
8. | Gēnu terapija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1,5 p. | Pēc shēmas skaidro gēnu terapiju ex vivo. |
9. | Selekcijas jēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atzīmē jēdzienu, kuru ilustrē dotais piemērs. |
10. | DNS analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē DNS analīzes rezultātus. |
11. | Šķirņu salīdzināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Salīdzina vienas sugas dažādu šķirņu īpašības, izvēloties audzēšanai piemērotāko . |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | ĢM kultūraugi | Citi | augsta | 2 p. | 2010./2011. m. g. bioloģijas CE uzdevums. |
2. | 1. daļa. Biotehnoloģijas procesi (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kādus produktus iegūst biotehnoloģijas procesos. |
3. | 1. daļa. Viroterapija (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni tekstā atrod atbildi uz jautājumu par viroterapijas priekšrocībām. |
4. | 1. daļa. Klonēšana (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro klonēšanas shēmu. |
5. | 2. daļa. Dzīvnieku klonēšana (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni izprot reproduktīvās klonēšanas procesu un atbild uz jautājumiem par iegūto organismu fenotipiem un genotipiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Biotehnoloģijas | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | Biotehnoloģijas jēdzienu skaidrošana pēc attēliem un piemēriem. |