Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Informācija skolotājam par nodaļu ,,Putnu daudzveidība" | |
2. | Zvirbuļveidīgo kārta | Skolēni iepazīst tipisku zvirbuļveidīgo kārtas pārstāvju - zvirbuļa, pelēkās vārnas, žagatas, lauku cīruļa, sīļa un mājas strazda attēlus, aprakstus un balss ierakstus. Uzdevums rada priekšstatu par zvirbuļveidīgajiem putniem. |
3. | Zosveidīgo kārta | Skolēni iegūst informāciju par zosveidīgo kārtas īpatnībām, noklausās ziemeļu gulbju un meža zosu balss ierakstus, video par gulbju riestu. Materiāls ir piemērots demonstrēšanai uz ekrāna. |
4. | Dzērvjveidīgo kārta | Skolēni gūst priekšstatu par dzērvjveidīgo kārtas īpašībām, noklausās griezes balss ierakstu, noskatās video par dzērvju riesta dejām. |
5. | Piekūnveidīgo kārta | Skolēni iepazīst informāciju par piekūnveidīgo kārtas putnu pazīmēm un pārstāvjiem. Ir dotas saites uz video par vistu vanaga un peļu klijāna medībām, jūras ērgļa ligzdu. |
6. | Pūčveidīgo kārta | Skolēni iepazīst pūčveidīgo kārtas īpašības un pārstāvjus, ir iespēja noklausīties meža pūces, ūpja, apodziņa balss ierakstus. |
7. | Vistveidīgo kārta | Skolēni uzzina vistveidīgo kārtas īpašības un pārstāvju aprakstus. Ir dotas saites uz video par tītaru uzvedību, medņa un rubeņa riesta dziesmām. |
8. | Ornitoloģisko pētījumu nozīme | Skolēni gūst informāciju par Latvijas Ornitoloģijas biedrību, starptautiskajām putnu aizsardzības organizācijām, iepazīst pamācību, kā rīkoties, ja gadās atrast apgredzenotu putnu. |
9. | Putnu būru gatavošana un izvietošana | Skolēni saņem pamācību, kā gatavot zīlīšu būri, izvietot un tīrīt putnu būrus. |
10. | Putnu daudzveidības nozīme | Skolēni papildina zināšanas par putnu vietu barošanās ķēdes, nozīmi dabā un cilvēku dzīvē. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Putnu noteikšana, izmantojot attēlus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni atpazīst attēlos Latvijas putnus un nosaka to piederību kārtai. |
2. | Putnu atpazīšana pēc attēliem | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Skolēni atpazīst Latvijas putnus pēc attēliem. Materiālu var izmantot frontālam darbam klasē. |
3. | Putni pie cilvēku mājokļiem | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par cilvēku mājokļu apkārtnē sastopamajiem putniem, atpazīstot tos attēlos. |
4. | Putni pie ūdenskrātuvēm | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par ūdensputniem. Materiāls piemērots frontālam darbam klasē. |
5. | Putnu barošanās ķēdes | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēni sastāda barošanās ķēdi dotajam putnam. Uzdevuma veikšanai nepieciešamas priekšzināšanas par organismu barošanās īpatnībām un barības ķēdes uzbūvi. Risinājumā dots barošanās ķēdes piemērs. |
6. | Putnu būru gatavošana un izvietošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par putnu būru būvēšanu un izvietošanu. |
7. | Putnu salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni, aplūkojot putnu attēlus, pēc knābja uzbūves secina par putna barošanās veidu. |
8. | Putnu noteikšana pēc balss 1 | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēni ierakstā atpazīst putnu balsis. Uzdevums piemērots frontālam darbam klasē, risinājumā ir doti arī putnu attēli. |
9. | Putnu noteikšana pēc balss 2 | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēni nosaka putnu sugas pēc balsu ierakstiem. Risinājumā doti putnu attēli un apraksti. |
10. | Mājputni | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par mājputniem - atpazīst tos attēlos, nosaka kārtas piederību un iegūstamos produktus. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2. daļa. Zīlīšu radniecība (2016) | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni izprot bināro nomenklatūru. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Putnu daudzveidība, piesaistīšana un izmantošana | 00:00:00 | vidēja | 28 p. | Skolēni gūst novērtējumu savām zināšanām par putnu daudzveidību un izpratnei par to nozīmi. |