Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Organismu vairošanās | Visi dzīvie organismi vairojas, lai radītu pēcnācējus. (D.Li.7.) |
2. | Augu vairošanās no sēklām | Ziedaugu attīstības ciklam raksturīga auga dīgšana no sēklas, augšana, ziedēšana, apputeksnēšanās, augļa attīstība, sēklas attīstība. Augus var pavairot ar sēklām. (D.Li.7.) |
3. | Augu vairošanās no auga daļām | Augus var pavairot ar bumbuļiem, sīpoliem, spraudeņiem un stīgām. (D.Li.7.) |
4. | Ziedaugu vairošanās veidu salīdzinājums | Augus var pavairot ar sēklām, bumbuļiem, sīpoliem, spraudeņiem un stīgām. (D.Li.7.) |
5. | Pētījums: augu pavairošana | Izvirza pētījuma jautājumu, plāno darba gaitu, izvēlas resursus, izstrādā kritērijus savu pētījuma rezultātātu prezentēšanai. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.3.2.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.; D.6.11.12.2.) |
6. | Kas ir selekcija? | Selekcijas mērķis ir iegūt jaunas šķirnes ar cilvēkam noderīgām īpašībām. (D.Li.9.) |
7. | Noderīgo lietu stūrītis. Organismu vairošanās |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Augu vairošanās veidi (atbilžu ievietošana) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Augus var pavairot ar sēklām, bumbuļiem, sīpoliem, spraudeņiem un stīgām. (D.Li.7.) |
2. | Sēklu dīgšanas apstākļi (atbilžu izvēle) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Ziedaugu attīstības ciklam raksturīga auga dīgšana no sēklas. (D.Li.7.) |
3. | Auga dzīves cikls (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 7 p. | Ziedaugu attīstības ciklam raksturīga auga dīgšana no sēklas, augšana, ziedēšana, apputeksnēšanās, augļa attīstība, sēklas attīstība. (D.Li.7.) |
4. | Auga uzbūve (atbilžu izvēle) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ziedaugu attīstības ciklam raksturīga auga dīgšana no sēklas, ziedēšana, apputeksnēšanās, augļa attīstība, sēklas attīstība. (D.Li.7.) |
5. | Auga attīstība (attēlu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Ziedaugu attīstības ciklam raksturīga auga dīgšana no sēklas, augšana, ziedēšana, apputeksnēšanās, augļa attīstība, sēklas attīstība. (D.Li.7.) |
6. | Selekcijas uzdevumi (atbilžu izvēle) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skaidro selekcijas mērķus. (D.6.9.2.) |
7. | Ābeļu šķirņu izvēle (atbilžu ievietošana) | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Skaidro selekcijas mērķus un nepieciešamību jaunas šķirnes iegūšanai ar vēlamajām īpašībām, izmantojot dažādus informācijas avotus. (D.6.9.2.) |
8. | Pētījuma veikšanas soļi (atbilžu ievietošana) | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Plāno darba gaitu, izvēlas resursus ilgstošam pētījumam, lai noskaidrotu atbildi uz pētāmo jautājumu. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.3.2.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.; D.6.11.12.2.) |
9. | Augu audzēšana (atbilžu izvēle) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Plāno darba gaitu ilgstošam pētījumam, lai noskaidrotu atbildi uz pētāmo jautājumu. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.3.2.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.; D.6.11.12.2.) |
10. | Darba piederumu izvēle (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Izvēlas resursus atbilstoši darba gaitas aprakstam un pētāmajam jautājumam. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.3.2.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.; D.6.11.12.2.) |
11. | Pētāmais jautājums (atbilžu izvēle) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ar skolotāja palīdzību izvirza pētījuma jautājumu, salīdzinot dažādus augu pavairošanas veidus. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.) |
12. | Datu reģistrācijas tabulas veidošana (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Ar skolotāja palīdzību plāno darba gaitu ilgstošam pētījumam, lai noskaidrotu atbildi uz pētāmo jautājumu. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.3.2.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.; D.6.11.12.2.) |
13. | Diagrammas veidošana (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iegūtos datus attēlo uzskatāmā veidā (piemēram, diagrammā) (D.6.11.10.1.) |
14. | Mērījumu rezultātu ievietošana diagrammā (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 13 p. | Iegūtos datus attēlo uzskatāmā veidā (piemēram, diagrammā) (D.6.11.10.1.) |
15. | Secinājumu formulēšana atbilstoši pētāmajam jautājumam (atbilžu izvēle) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veido apgalvojumu, vispārinot, izvērtējot faktus. (D.6.12.1.1.2.) |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pētāmā jautājuma izveidošana (atbilžu izvele) | Citi | vidēja | 1 p. | Izvirza pētījuma jautājumu, prognozējot lielumu maiņu aprakstoši (vārdiski) situācijās, kuras iespējams eksperimentāli pārbaudīt. (D.6.11.3.1. ) |
2. | Secinājumu formulēšana atbilstoši pētījuma rezultātiem (atbilžu izvēle) | Citi | vidēja | 1 p. | Veido apgalvojumu, vispārinot, izvērtējot faktus, atsaucoties uz veikto eksperimentu un novērojumu datiem. (D.6.12.1.1.2. ) |
3. | Datu analīze | Citi | augsta | 1 p. | Saskata izmaiņas dabā, formulē cēloņsakarības, arī eksperimenta datos, izdara secinājumus par izvirzīto pētījuma jautājumu. (D.6.11.1.1. ) |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Augu vairošanās veidi (atbilžu izvēle) | Citi | zema | 1 p. | Augus var pavairot ar sēklām, bumbuļiem, sīpoliem, spraudeņiem un stīgām. (D.Li.7.) |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Augu vairošanās un attīstība | 15:00:00 | vidēja | 24 p. | Ziedaugu attīstības ciklam raksturīga auga dīgšana no sēklas, augšana, ziedēšana, apputeksnēšanās, augļa attīstība, sēklas attīstība. Augus var pavairot ar sēklām, bumbuļiem, sīpoliem, spraudeņiem un stīgām. (D.Li.7.) |
2. | Pētījums par augu pavairošanu | 00:00:00 | vidēja | 35 p. | Izvirza pētījuma jautājumu, plāno darba gaitu, izvēlas resursus atbilstoši darba gaitas aprakstam un pētāmajam jautājumam, apstrādā eksperimenta laikā iegūtos datus, izdara secinājumus. (D.6.7.1.1.; D.6.11.3.1.; D.6.11.5.2.; D.6.11.9.1.; D.6.11.12.1.) |