Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Augu un dzīvnieku pielāgošanās dzīves apstākļiem | Teorijas materiāla apskatīts kā augi un dzīvnieki pielāgojas dažādiem dzīves apstākļiem, lai sekmētu savu attīstību. Materiālā apskatīti dažādu ekosistēmu augi un dzīvnieki. Minēti konkrēti piemēri tam, kā dažādi augi un dzīvnieki ir pielāgojušies apakārtējās vides apstākļiem. |
2. | Augu un dzīvnieku barošanās | Teorijas materiāls apskatīts, kā barības vielas uzņem augi un dzīvnieki. Analizēts fotosintēzes process un dzīvnieku iedalījums pēc uzturā lietojamajām barības vielām. Tiek raksturoti šādi termini: fotosintēze, augēdāji, gaļēdāji, visēdāji. |
3. | Barošanās attiecības | Teorijas materiālā analīzēts, kā ekosistēmas ietvaros veidojas barošanās tīkls, kas sastāv no savstarpēji saistītām barošanās ķēdēm. Raksturots, kādiem posmiem un kādā secībā jābūt barošanās ķēdē, lai tā varētu pastāvēt konkrētā ekosistēmā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvo organismu pielāgojumi dzīves apstākļiem | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina un izprot, kā dzīvnieki ir pielāgojušies apkārtējās vides apstākļiem. |
2. | Dzīvo organismu apkārtējā vide | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādā vidē dzīvo konkrētās sugas dzīvnieks. |
3. | Dzīvo organismu pielāgojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Spēj noteikt dzīvnieka pielāgojumus apkārtējai videi, aplūkojot dzīvo būtni attēlā. |
4. | Augu barošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Zina, kas ir nepieciešams, lai augi spētu baroties un ražot barības vielas. |
5. | Augi un to barošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt fotosintēzes procesa norises daļas, aplūkojot attēlu. |
6. | Dzīvo organismu iedalījums pēc to barošanās un attiecības ekosistēmā | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Zina dzīvnieku iedalījumu pēc to barošanās veida. |
7. | Dzīvo organismu iedalījums pēc to barošanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina dzīvnieku iedalījumu pēc to barošanās veida. |
8. | Dzīvo organismu barības vielas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā iedala dzīvniekus pēc to barošanās veida. |
9. | Barošanās tīkls ekosistēmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kādi augi un dzīvnieki ir raksturīgi ekosistēmās. Izprot barošanās tīkla struktūru. |
10. | Barības ķēdes barošanas tīklos | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Izprot, kā veidojas barošanās ķēdes. Izprot barošanas tīkla struktūru. |
11. | Barošanās ķēdes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot uzzīmēt vienkāršu ekosistēmas shēmu. |
12. | Barošanās ķēdes ekosistēmās | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prot noteikt, kura barošanās ķēde spēj pastāvēt konkrētā ekosistēmā. |
13. | Organismu attēlojums ekosistēmas shēmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Augu, dzīvnieku un mikroorganismu vieta ekosistēmā |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Barības ķēdes barošanas tīklos un ekosistēmās | Citi | augsta | 2 p. | Izprot, kā veidojas barošanās ķēdes. Izprot barošanas tīkla struktūru. |
2. | Augu barošanās process | Citi | vidēja | 2 p. | Prot noteikt barošanās un barības vielu ražošanas procesa norises daļas, aplūkojot attēlu. |
3. | Dzīvo organismu pielāgojumi dzīves apstākļiem dažādās ekosistēmās | Citi | zema | 2 p. | Zina un izprot, kā dzīvnieki ir pielāgojušies apkārtējās vides apstākļiem. |
4. | Dzīvo organismu iedalījums pēc to barošanās veida | Citi | vidēja | 1 p. | Zina dzīvnieku iedalījumu pēc to barošanās veida. |
5. | Barošanās ķēdes ekosistēmās | Citi | vidēja | 4 p. | Prot sastādīt vienkāršu ekosistēmas barošanās shēmu. Prot noteikt, kurā ekosistēmā var pastāvēt šāda barošanās ķēde. |
6. | Barošanās ķēdes analīze | Citi | vidēja | 7 p. | Uzdevumā tiek pārbaudītas šādas: 1. zināšanas - zina, kā iedala dzīvās būtnes pēc to barības; - zinā, kā veidojas barošanās tīkli un ķēdes; 2. prasmes - prot analizēt barības ķēdes attēlu; - prot sastādīt shēmu, kā veidojas savstarpējās attiecības barības ķēdē. |
7. | Dzīvnieku barošanās | Citi | vidēja | 2 p. | Uzdevuma ietvaros tiek pārbaudītas prasmes noteikt dzīvnieka barošanās veidu, aplūkojot barības vielu piemērus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvo organismu pielāgojumi un barošanās ekosistēmās | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Testa uzdevumi veidoti tā, lai veidotos vienots zināšanu kopums par tēmā apgūto saturu. Testā iekļauti uzdevumi par: - barošanās attiecībām, tīkliem un ķēdēm; - fotosintēzes procesu; - dzīvo organismu iedalījuma pēc to barošanās - dzīvo organimsu pielāgojumiem apkārtējai videi. Sasniedzamais rezultāts: Izprot kā notiek barošanās procesi ekosistēmas. Zina, ka dzīvie organismi pielāgojas apkārtējai videi gan ar ķermeni, gan izraugoties barības vielas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvo organismu pielāgojumi dzīvei konkrētā ekosistēmā | 00:20:00 | vidēja | 7 p. | Testā iekļauti uzdevumi par: - barošanās attiecībām, tīkliem un ķēdēm; - fotosintēzes procesu; - dzīvo organismu iedalījuma pēc to barošanās - dzīvo organimsu pielāgojumiem apkārtējai videi. Sasniedzamais rezultāts: Izprot kā notiek barošanās procesi ekosistēmas. Zina, ka dzīvie organismi pielāgojas apkārtējai videi gan ar ķermeni, gan izraugoties barības vielas. |